مروری بر مهمترین اتفاقات ورزش کشور؛

خداحافظی سوپرمن با تیم ملی/ مجری ورزشی، اخلاق را باخت!

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۵:۳۸:۲۸
کد خبر: ۷۸۴۳۲۹
خداحافظی سوپرمن با تیم ملی/ مجری ورزشی، اخلاق را باخت!
پس از کش و قوس‌های فراوان، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تصمیم گرفت از تیم‌ ‌ملی ایران رسما خداحافظی کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ دیدار تیم ملی بسکتبال ایران مقابل تیم ملی فیلیپن

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر فیلیپین در پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی چین، سهمیه حضور در این مسابقات را از آن خود کرد. در این دیدار که به میزبانی مانیل برگزار شد، ملی پوشان بسکتبال کشورمان با نتیجه 78 بر 70 برابر میزبان خود به برتری دست یافتند. تیم ملی بسکتبال ایران که پیش از این 6 دیدار خود در انتخابی جام جهانی را با برد پشت سر گذاشته بود، با کسب پیروزی برابر فیلیپین سهمیه این رقابت ها که در چین برگزار می شود را از آن خود کرد.

 

photo_۲۰۱۸-۱۲-۰۵_۱۴-۳۸-۰۲

 

پیشنهاد هفته؛ دیدار پرسپولیس و سپاهان

سپاهان روز یکشنبه در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس می‌رود که این دیدار از حساس ترین و جذاب ترین مسابقات هفته جاری خواهد بود. سپاهان با 29 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و سرخپوشان هم که بازی‌های عقب افتاده خود را برگزار می‌کنند در تلاش هستند با برد مقابل سپاهان به صدر جدول برسند. این دیدار در استادیوم نقش جهان برگزار می‌شود و قرمزها با حضور هواداران پرشور سپاهان رقابت سختی را تجربه خواهند کرد.

 

دیدار+تیم+های+پرسپولیس+تهران+-+ذوب+آهن+اصفهان

 

معرفی رشته؛ جوجیتسو

جیوجیتسو یا جوجیتسو یک هنر رزمیژاپنی است که بر مبارزه از فاصله نزدیک یا یک رقیب مسلح یا غیرمسلح تأکید دارد. اولین مدال جهانی تاریخ ورزش جوجیتسو ایران در سال ۲۰۰۲ توسط علیرضا داودی در مسابقات جهانی جوجیتسو در اروگوئه بدست آمد. این مدال برنز اولین مدال جهانی کسب شده در بین تمامی کشورهای آسیایی در رشته جوجیتسو محسوب می‌گردد. 

روش رزمی برای مبارزه افراد عادی با سامورایی‌ها دوران حکومت فئودالی ژاپن و تکامل یافته‌است. در نتیجه روش مبارزه یک شخص بدون سلاح یا دارای یک سلاح کوتاه با یک حریف مسلح و زره‌پوش آموزش داده می‌شود. از آنجا که حمله مستقیم به یک حریف زره‌پوش به بی‌فایده است، مبارزان بایستی از روش‌هایی چون فنون گرفتنی، پرتابی و قفل مفصل برای خنثی کردن نیروی حریف استفاده کنند و این تکنیک‌ها بر مبنای استفاده از انرژی حریف علیه خودش طراحی شده‌اند. جوجیتسو را به نوعی مادر همه ورزش‌های ژاپنی می دانند و با تفکیک هر یک از فنون و ضربات ورزش جدیدی را متولد کردند. جوجیتسو در ابتدا به هیچ غیر ژاپنی آموزش نمی دادند اما با گسترش آن دیگر افراد کشورها هم به جوجیتسو روی آوردند.

انواع متفاوتی از این هنر رزمی در باشگاه‌های جوجیتسو (ریو) آموزش داده می‌شوند. جوجیتسو تقریباً تمامی انواع فنون رزمی (فنون پرتابی، تله‌ای، قفل مفصل، گرفتن، گاز گرفتن، فرار کردن، و ضربات دست و پا) را در بر می‌گیرد. بسیاری از این باشگاه‌ها به آموزش استفاده از سلاح نیز اقدام می‌کنند.

جوجیتسو امروزه هم در شکل سنتی خود و هم در اشکال ورزشی مدرن تمرین می‌شود. جودو یکی از ورزش‌های المپیکی است که در اوایل قرن ۱۹ توسط جیگارو کانو ابداع شد جودو بهبود یافته وعلمی شده جوجیتسو است. سامبو و جوجیتسو برزیلی هم رشته‌های دیگری هستند که بر مبنای انواع اولیه جودو تکامل یافته‌اند. رشته‌های رزمی ژاپنی آیکیدو و کره‌ای هاپکیدو از دیگر رشته‌های رزمی هستند که بر مبنای جوجیتسو پایه‌گذاری شده‌اند.

 

رقابتهای جوجیتسو/ بازیهای آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا

 

شخصیت هفته؛ سیدجلال حسینی

حسینی که قبل از جام جهانی 2018 روسیه از بازیکنان ثابت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود، با تشخیص کارلوس کی‌روش نامش از لیست نهایی تیم‌ ‌ملی برای حضور در روسیه خط خورد. پس از کش و قوس‌های فراوان، کاپیتان پرسپولیس تصمیم گرفت از تیم‌ ‌ملی ایران رسما خداحافظی کند. حسینی متولد 14 بهمن 1360 در بندر انزلی است. او اولین بازی ملی خود را در فوریه 2007 برای تیم ملی در یک بازی دوستانه در برابر بلاروس انجام داد. سیدجلال از سال 2007 تا 2016 مجموعا 108 بازی ملی انجام داده و 8 گل زده است. این خداحافظی غیرمنتظره با حضور خبرنگاران برگزار شد و حسینی در نشست خبری که توسط باشگاه پرسپولیس تدارک دیده شد از بازی تیم‌های ملی خداحافظی کرد.

 

نشست+خبری+کاپیتان+تیم+پرسپولیس

 

برنده هفته؛ شجاع خلیل‌زاده

پرسپولیس به دلیل ممنوعیت در نقل و انتقالات نتوانست بازیکن جدیدی را جذب کند اما سرخپوشان با هدایت برانکو توانستند در رقابت‌های لیگ برتر به نتایج طلایی دست پیدا کنند. شجاع خلیل زاده در دو بازی با گل‌هایی که برای قرمزها به ثمر رساند توانست 6 امتیاز حساس را برای پرسپولیس کسب کند. سرخپوشان این هفته بازی حساسی را مقابل سپاهان در اصفهان برگزار خواهند کرد.

 

دیدار+تیم+های+پرسپولیس+تهران+-+ذوب+آهن+اصفهان (1)

 

بازنده هفته؛ مجری برنامه خبری خارج از گود 

تیم فوتبال تراکتورسازی با هدایت محمد تقوی توانست به نتایج خوبی دست پیدا کند و اکنون این تیم با 26 امتیاز در رده چهارم چهارم جدول لیگ برتر قرار دارد. در این شرایط که تیم تراکتورسازی توانست به نتایج خوبی برسد مجری برنامه خارج از گود با به حاشیه کشیدن مربی تراکتورسازی در تلاش است تا شرایط را برای این تیم پرطرفدار سخت کند. طعنه به محمد تقوی برای مصاحبه سالیان قبل با بی بی سی تلاشی زشت برای به حاشیه بردن این مربی موفق است. اگر امروز تقوی توانسته در تیمی مهم مثل تراکتورسازی مربیگری کند قطعا به این دلیل است که مجوزهای لازم را اخذ کرده، حالا یک مجری پرحاشیه با طعنه زشت به تقوی فقط چهره واقعی خود را نشان می دهد. یادمان نرود نباید با این حاشیه‌ها سرمایه‌های ملی را از دست داد.

 

jamnewsimage09272882

 

نقد هفته؛ بیانیه باشگاه‌ها علیه داوران

بسیاری از باشگاه‌های لیگ هجدهم از همان ابتدا فصل به قضاوت داوران اعتراض کردند. در هفته‌های پایانی نیم فصل نخست تعداد بیانیه‌ها و اعتراضات باشگاه‌های نسبت به قضاوت داوران بیشتر شده است به شکلی که بعضی از باشگاه‌ها بجای تمرکز روی مسائل فنی به دنبال شکایت و بیانیه از داوران هستند. 

 

174814_149

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز