حشمت مهاجرانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۴۰ سال پیش هم که در آسیا قهرمان شدیم با عراق و یمن همگروه بودیم

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۵:۲۳:۳۱
کد خبر: ۷۹۰۴۸۲
۴۰ سال پیش هم که در آسیا قهرمان شدیم با عراق و یمن همگروه بودیم
سرمربی سابق تیم ملی گفت: 40 سال پیش که ما قهرمان آسیا شدیم، خاطرم است همین قرعه فعلی جلوی ما بود و ما با عراق و یمن در یک گروه بازی داشتیم و حالا هم می‌توانیم دوباره بزرگی خود را در آسیا ثابت کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حشمت مهاجرانی، سرمربی پیشین تیم ملی درباره عملکرد احتمالی ملی‌پوشان ایران در جام ملت‌های آسیا به خبرنگار برنا گفت: ما در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های آسیا هستیم، هیچ تیمی در قاره آسیا به اندازه تیم ملی ایران لژیونر و نیروی انسانی قوی و کارآمد ندارد که در میادین بین‌المللی حضور داشته باشند. البته فوتبال بستر حوادث پیش بینی نشده است ولی اولین چیزی که به ذهن من بعد از مراسم قرعه‌کشی آمد این بود که 40 سال پیش که ما قهرمان آسیا شدیم، خاطرم است همین قرعه فعلی جلوی ما بود و ما با عراق و یمن در یک گروه بازی داشتیم که آن زمان عراق را دو بر صفر و یمن را هشت بر صفر شکست دادیم و به همین دلیل من این را به فال نیک می گیریم و فکر می‌کنم قرعه به نوعی خیریت برای فوتبال ایران دارد و ما می‌توانیم دوباره بزرگی خود را در آسیا ثابت کنیم و قهرمان قاره کهن شویم.

برترین مربی ادوار جام ملت‌های آسیا پیرامون کیفیت لیگ برتر در پایان نیم فصل اظهار داشت: در اینکه کیفیت لیگ بهتر شده شکی نیست، تیم های لیگ را می توان به دو دسته تقسیم کرد. در گروه اول تیم هایی هستند که از ابتدای فصل تیم خود را به گونه‌ای می‌بندند که در گردونه این رقابت‌ها برای کسب بهترین عناوین و قهرمانی تلاش کنند و گروه دوم هم تیم‌هایی هستند که با مشکلات تیم خود را می‌بندند و به نوعی سعی می‌کنند سقوط نکنند، اما قدرت این تیم ها به هم نزدیک هستند.

بخش دیگری از صحبت‌های مهاجرانی پیرامون تیم قهرمان لیگ بود، وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند قهرمان هجدهمین دوره از میان پنج تیم نخست نیم فصل هستند، اینگونه پاسخ داد: استقلال و پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی مدعی قهرمانی هستند، در این میان پدیده مانند اسمش پدیده بود. آنها یک تیم هماهنگ بودند که یک بار دیگر نشان دادند یک تیم هماهنگ بسیار بهتر از یک تیم پرستاره می‌تواند عمل کند چراکه تراکتورسازی تیم پرستاره است اما من فکر می‌کنم هماهنگی پدیده بهتر بود که توانست در رتبه بالاتری ازجدول قرار بگیرد.

سرمربی پیشین تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: ایرادی که من می‌توانم از لیگ برتر بگیرم این است که متاسفانه ما مدارس آکادمی خود را فراموش کردیم و باشگاه‌ها تیم های اصلی خود را از آکادمی و تیم های پایه خود تغذیه نمی‌کنند. این یک ایراد است و ما به نوعی وقتی برای تیم‌های پایه و مدارس فوتبال نداریم که صرف کنیم این را باید یک ایراد تلقی کرد، اما درخصوص قهرمان لیگ باید بگویم بالانس تیم‌های بالای جدول کم نیست و ما شاهد نوسانات زیادی در بالای جدول بودیم به عنوان مثال در هفته‌های ابتدایی پیکان صدرنشین لیگ هم بود و به همراه سایپا مکان‌های بسیار بهتری را نسبت به الان داشتند. نمی‌توان واقعا پیش‌بینی کرد کدام تیم قهرمان می‌شود اما من معتقدم در این لیگ سخت امسال پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و پدیده مدعی هستند.

وی درمورد انتخابش به عنوان برترین مربی ادوار جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: فکر می‌کنم که من نتایج بهتری نسبت به مربیان خارجی در آسیا کسب کردم که ابتدا کاندیدا شدم، بنده با بزرگسالان و جوانان قهرمان آسیا شدم، تیم را به المپیک بردم و در المپیک از گروه خود صعود کردیم و در جام جهانی نتیجه خوبی گرفتیم. بعد از آن به امارات رفتم و به من می‌گویند پدر فوتبال امارات که این لقب نیز از روی احترامی است که بدلیل کارهایی که به صورت ریشه‌ای و بنیادی در امارات و عمان روی فوتبالشان انجام دادم به بنده دادند. فکر می‌کنم با تمام این سوابقی که در کارنامه خود دارم، کنفدراسیون فوتبال آسیا من را به عنوان برترین مربی انتخاب کرد. البته مربیان دیگری بودند اما آنها یک دوره یا مدت کوتاهی در آسیا حضور داشتند یا مقام‌های کمتری به دست آورده بودند.

مهاجرانی درباره این موضوع که بی‌بی‌سی عنوان کرده بود مربیان انگلیسی به او دربازی با اسکاتلند کمک کردند تصریح کرد: من صحبت‌های بی‌بی‌سی را تکذیب می‌کنم، اصلا چنین بحثی در میان نبود.

بخش پایانی صحبت‌های پیشکسوت نامدار فوتبال ایران درباره تیم امید بود وی در این رابطه  گفت: این تیم قدرت حضور در المپیک را دارد. من حمید استیلی را خیلی دوست دارم و کارهای او را دنبال می‌کنم، تیم امید کادر فنی و مربیان خوبی دارد و در بازی‌های آسیایی میدان خوبی دید و متاسفانه بعد از آن صحبت‌هایی که برخی انجام دادند و نام سیرک بازی را به کار بردند باعث شد روحیه این بچه‌ها خراب شود اما حالا و با انجام بازی‌های دوستانه همان تیم‌هایی که ما به آنها در بازی‌های آسیایی می‌باختیم، آنها را به راحتی می‌بریم. طاهرخانی و شکاری همان بازیکنان قدیمی هستند، اما بچه‌ها روحیه خوبی پیدا کردند و به خود باوری رسیده‌اند. ضمن اینکه تیم هماهنگی بیشتری نیز پیدا کرده و این بسیار مهم است. به صعود تیم به المپیک بسیار امیدوارم و به لطف خدا بچه ها این مهم را انجام خواهند داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز