ایران ۵-۰ یمن؛

غُرش یوزها در قاره کهن/ ایران در امارات برای حریفان خط‌و‌نشان کشید

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۲۰:۲۱:۴۳
کد خبر: ۷۹۷۳۲۲
غُرش یوزها در قاره کهن/ ایران در امارات برای حریفان خط‌و‌نشان کشید
تیم ملی ایران در اولین گام خود در جام ملت‌های آسیا مقابل یمن به یک پیروزی پرگل دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا امشب از ساعت 19:30 در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف یمن رفت.

طبق چیزی که از قبل پیش‌بینی می‌شد تیم ایران بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق اولیه بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت. اولین حمله جدی در این بازی توسط بازیکنان یمن روی دروازه ایران شکل گرفت که ضربه بازیکن یمن با اختلاف از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت. اولین موقعیت خطرناک ایران را در این بازی مهدی طارمی در دقیقه 10 خلق کرد و یک شوت محکم روانه دروازه یمن کرد که با واکنش خوب دروازه‌بان توپ به بیرون رفت. دو دقیقه بعد طارمی روی ریباند ضربه سردار آزمون توانست اولین گل را برای ایران به ثمر برساند. تیم ایران بعد از این گل فشار خود را روی دروازه یمن بیشتر کرد و بیشتر از سمت راست دروازه یمن حملات خود را انجام می‌داد. در دقیقه 20 آزمون یک موقعیت در محوطه جریمه به دست آورد که ضربه او به بازیکن یمن برخورد کرد و بازیکنان اعتقاد به خطای هند و پنالتی داشتند که داور اعتقادی به این موضوع نداشت. بعد از این صحنه داور پشت محوطه جریمه یمن اعلام ضربه خطای هند کرد و اشکان دژاگه با یک ضربه زیبا توانست در دقیقه 22 گل دوم ایران به ثمر برساند. حملات ایران ادامه دار بود و مهدی طارمی روی پاس رامین رضاییان گل دوم خودش و گل سوم ایران را با یک ضربه سر زیبا درون دروازه یمن جای داد.

امید ابراهیمی در دقیقه 37 موقعیت دیگری را برای کشورمان به دست آورد که ضربه او با واکنش دروازه‌بان حریف به بیرون رفت. از دقیقه 30 به بعد بازیکنان ایران بازی فیزیکی به نمایش گذاشتند و به همین خاطر داور مسابقه چند بار با سوت خود بازی را متوقف کرد و روی یک ضربه خطا، رضاییان را با کارت زرد جریمه کرد. نیمه اول این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان کی‌روش به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم بازی تیم ایران با یک تغییر در زمین حاضر شد و پژمان منتظری به جای مجید حسینی وارد زمین شد. ایران از همان دقیقه اول نیمه دوم بازهم سیستم هجومی را در دستور کار خود قرار داد و روی یک موقعیت خطرناک مهدی طارمی می‌توانست گل سوم خودش را به ثمر برساند که این اتفاق نیفتاد. آزمون روی یک ضربه سر فرصت داشت دروازه یمن را باز کند که با واکنش دروازه‌بان توپ به کرنر رفت. روی ارسال ضربه کرنر آزمون بالاخره توانست اولین گل خودش و گل چهارم این بازی را برای ایران درون دروازه یمنی‌ها جای دهد. حملات شاگردان کی‌روش بازهم ادامه داشت تا اینکه روی یک ضربه کرنر در دقیقه 78 سامان قدوس روی یک ضربه والی توانست گل پنجم را به ثمر برساند. مهدی ترابی در دقایق اضافه این بازی ضربه زیبایی را روانه دروازه حریف کرد که توپ او به تیرک برخورد کرد و به بیرون رفت. تیم ایران در واپسین دقایق بازی نیز فشار خود را روی دروازه یمن حفظ کرد ولی در نهایت این بازی با نتیجه 5 بر صفر به سود شاگردان کی‌روش به پایان رسید. تیم ایران با این برد پرگل صدرنشین گروه D شد.

ایران 5.....................................................................................................0 یمن

گل‌ها: مهدی طارمی 12 و 25، اشکان دژاگه 22، سردار آزمون 53 ، سامان قدوس 78(ایران)

کارت زرد: رامین رضاییان 39 (ایران)- عبدالواسع المطاری 77، احمد علی الحیفی 81، محمد ابدو رابو الرداعی 84، علائدین مهدی90 (یمن)

استادیوم: محمد بن زاید- ابوظبی

تماشاگر: حدود 7 هزار نفر

داور: ریوجی ساتو(ژاپن)

کمک‌ها: هیروشی یامائوچی و جان میهارا

داور چهارم: پاراکراما هماسونگا(سریلانکا)

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی(46- پژمان منتظری)، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری(60- سامان قدوس)، مهدی طارمی (70- کریم انصاری‌فرد) و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی یمن

سعود السوادی، مدیر عبدربه، محمد فواد عمر(58- عمار حمصان)، محمد بارویس، علاءالدین نعمان، احمد الحیفی، وحید محمد الخیاط، علاء الصاصی، عماد منصور توفیق، عبدالواسع المطری و احمد السروری.

نظر شما