کوروش باقری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شرایط وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۰ سخت است/ نحوه برخورد با هر ورزشکار باید متفاوت باشد/ فدراسیون می‌توانست کیانوش را بهتر مدیریت کند/ سهراب، امید اصلی برای کاروان ایران است

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۰۶:۰۱:۲۲
کد خبر: ۷۹۸۵۹۹
وزنه‌بردار سابق تیم ملی ایران معتقد است فدراسیون پروژه‌ای را باز کرد که باعث شد همه چیز بهم بریزد و حالا نیز مجبور است با همان روال با این وزنه‌بردار کنار بیاید چون رستمی یک سرمایه بزرگ برای وزنه‌برداری ایران است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حدود 17 ماه دیگر به آغاز بزرگترین رویداد ورزشی جهان، المپیک 2020 توکیو باقی مانده و در این فاصله باقی مانده تیم‌ها در حال آماده‌سازی و برگزاری اردوهای مختلف هستند که بتوانند سهمیه حداکثری را برای این تورنمنت به دست آورند. بدون شک وزنه‌برداری یکی از رشته‌های مدال‌آور در ادوار مختلف المپیک برای کشورمان بوده که با توجه به اتفاقات افتاده اخیر سهمیه ما برای این رشته در المپیک 2020 در قسمت مردان به دو سهمیه کاهش پیدا کرده است. کوروش باقری وزنه‌بردار و سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم ملی در فاصله باقی مانده تا رویداد المپیک صحبت کرد.

باقری با اشاره به اتفاقات اخیر در وزنه‌برداری و شرایط کشورمان برای حضور در این مسابقات گفت: این تصمیم فدراسیون جهانی که به خاطر دوپینگ‌های صورت گرفته توسط برخی از کشورها گرفته شد کار را برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان سخت کرد چون همیشه این رشته سهم بزرگی در مدال‌آوری کاروان ایران داشته است. البته ما می‌توانیم در بخش بانوان نیز کسب سهمیه کنیم ولی باتوجه به شرایطی که تیم بانوان ما دارد این امر در فاصله باقی مانده تا المپیک امکان‌پذیر نیست. 6 مسابقه طبق برنامه فدراسیون جهانی برای وزنه‌برداران ما در پیش است و فدراسیون و کادر فنی باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند که هیچ مسابقه‌ای را از دست ندهیم و بتوانیم با قدرت در المپیک حضور پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: فدراسیون و کمیته ملی المپیک در فاصله باقی مانده تا المپیک توکیو باید روی نفرات اصلی و کسانی که بیشترین امید را به موفقیت آنها در توکیو داریم سرمایه‌گذاری کنند که در این بین سهراب مرادی بدون شک امید اصلی کاروان وزنه‌برداری ایران در بازی‌های 2020 خواهد بود. به نظر می‌رسد دو وزن اصلی ما در المپیک توکیو اوزان 96 و 109 کیلوگرم است هرچند نباید فدراسیون از دیگر وزنه‌برداران غافل شود و باید شرایط را برای نشان دادن توانمندی‌های دیگر وزنه‌برداران نیز فراهم کند.  

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران با اشاره به انتقاداتی که به خاطر نحوه تمرین کیانوش رستمی می‌شود و همچنین برخورد فدراسیون با این موضوع اظهار داشت: باید نحوه برخورد با هر ورزشکار متفاوت باشد و قطعا فدراسیون باید برای ستاره‌های خود برنامه ویژه داشته باشد. اتفاقاتی که درخصوص کیانوش افتاد تقصیر او نبود و باید فدارسیون این موضوع را مدیریت می‌کرد. فدراسیون پروژه‌ای را باز کرد که باعث شد همه چیز بهم بریزد و حالا نیز مجبور است با همان روال با این وزنه‌بردار کنار بیاید چون رستمی یک سرمایه بزرگ برای وزنه‌برداری ایران است. اگر بازیکن‌سالاری در وزنه‌برداری وجود دارد مقصر اصلی آن فدراسیون است که نتوانسته این موضوع را مدیریت کند.

باقری در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به حضور سهراب مرادی که در این چند سال اخیر روند صعودی داشته و عملکردش در همه مسابقات عالی بود، بهتر این بود که رستمی در وزن سابق خود باقی می‌ماند هرچند که اعتقاد داشت کاهش وزن برایش دیگر سخت است. البته می‌توان به این موضوع اینطور نگاه کرد که حضور کیانوش در وزن مرادی باعث خواهد شد که ما همیشه یک ذخیره مطمئن برای سهراب داشته باشیم.

نظر شما