ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پیشرفت ورزش ایران بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از آن نیست/ امکانات ورزشی، عادلانه در کل کشور تقسیم شده است/ ملی‌پوشان فوتبال توانایی قهرمانی در آسیا را دارند

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۶:۴۹:۳۶
کد خبر: ۷۹۸۷۲۹
پیشرفت ورزش ایران بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از آن نیست/ امکانات ورزشی، عادلانه در کل کشور تقسیم شده است/ ملی‌پوشان فوتبال توانایی قهرمانی در آسیا را دارند
عضو کمیسیون کمیسیون شوراها و امور داخلی داخلی مجلس معتقد است خوشبختانه در بعد ورزش همگانی گام‌های بسیار خوبی برداشته شده که در جهت سلامت جامعه نیز بوده است و هم اکنون ما آمار قابل قبولی در این بخش داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، پیرامون پیشرفت ورزش در 4 دهه گذشته به خبرنگار برنا گفت: خداراشکر انقلاب شکوهمند اسلامی باعث پیشرفت در بسیاری از عرصه‌ها از جمله عرصه ورزش شده است.

وی افزود: شاید در سال‌های ابتدایی انقلاب و به دلیل جنگ تحملی پیشرفت ورزش روند کندی داشت اما پس از جنگ در زیرساخت‌های ورزشی و بخش سخت‌افزاری، کشور ما دستخوش تغییرات بسیار خوبی شد، به گونه‌ای که قابل مقایسه با قبل نیست. شما تعداد استادیوم‌های ورزشی ساخته شده با توان داخلی پس از انقلاب و همچنین تعداد استخرهای سرپوشیده در سراسر کشور را در نظر بگیرید، آمار قابل قیاس با زمان قبل از انقلاب نیست و به طور کلی ورزش ایران بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از آن نیست. هم اکنون در هر شهر کوچک ما سالن‌های سرپوشیده برای ورزش جوانان و سایر اقشار داریم این نکته بسیار مهمی است و باعث خوشحالی است که همه امکانات به صورت عادلانه در سطح کشور پخش شده است.

عضو کمیسیون کمیسیون شوراها و امور داخلی داخلی مجلس در ادامه اظهار اشت: خوشبختانه در بعد ورزش همگانی گام‌های بسیار خوبی برداشته شده که در جهت سلامت جامعه بوده و هم اکنون ما آمار قابل قبولی در این بخش داریم.

ابوترابی با اشاره به دست‌آوردهای مهم کشور در بخش ورزش قهرمانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ما در بسیاری از رشته‌ها در آسیا جزو قدرت‌های اول هستیم و در جهان نیز در زمره برترین‌ها قرار داریم. در ورزش معلولین در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا برای نخستین بار به عنوان سومی دست پیدا کردیم. در فوتبال، والیبال و بسیاری دیگر از رشته‌های تیمی جزو قدرت‌های نخست قاره کهن هستیم و در فوتسال و فوتبال ساحلی در جهان عنوان‌دار هستیم، در رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری نیز در رتبه‌های برتر دنیا قرار داریم.

عضو فراکسیون ورزش در پاسخ به این سوال که آیا رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را پیگیری می‌کند و نظرش درباره عملکرد و نتیجه تیم ملی ایران چیست؟ اظهار داشت: بنده فقط بازی‌های تیم ملی ایران را دنبال می‌کنم. در بازی نخست یمن را که در عربستان دوران آماده‌سازی خود را پیگیری کرده بود، با قدرت شکست دادیم و امروز هم به امید خدا با برد ویتنام صعود خود را به مرحله بعد قطعی می‌کنیم. همانگونه که عرض کردم ما در فوتبال جزو قدرت‌های برتر قاره کهن هستیم و انشاالله در این رقابت‌ها با قدرت پله به پله جلو می‌رویم و قهرمان می‌شویم، چراکه ما توانایی کسب عنوان نخست را در این رقابت‌ها را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز