با حضور رئیس فدراسیون؛

دوره بازآموزی و استاژ فنی مربیان بوکس ایران در آکادمی ملی المپیک آغاز شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۵:۰۲:۰۹
کد خبر: ۷۹۹۱۰۸
دوره بازآموزی و استاژ فنی مربیان بوکس ایران در آکادمی ملی المپیک آغاز شد
صبح امروز و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای در سالن همایش های آکادمی ملی المپیک، دوره بازآموزی و استاژ فنی مربیان بوکس با حضور رئیس فدراسیون بوکس و همچنین رئیس کمیته مربیان فدراسیون جهانی بوکس که تدریس این دوره را برعهده دارد آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این مراسم حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در سخنانی کوتاه و ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان دوره گفت: نگاه ها به رشته بوکس تغییر کرده است. از شما مربیان تقاضا دارم تا پس از برگزاری این دوره آموزشی، ضمن در اختیار قرار دادن تجارب خود به نونهالان و نوجوانان علاقمند به این رشته ورزشی، آینده روشنی را برای بوکس بسازید.

حسین ثوری در ادامه ضمن معرفی مدرس این دوره که از سوی فدراسیون جهانی بوکس (آیبا) برای تدریس دوره مذکور به ایران سفر کرده است، توضیحات مختصری را در رابطه با هماهنگی های انجام گرفته با فدراسیون جهانی بوکس برای برگزاری این دوره در ایران را به شرکت کنندگان ارائه کرد.

در ادامه این مراسم آدام کوشیور رئیس کمیته مربیان فدراسیون جهانی بوکس که از روز جمعه 21 دی ماه و جهت تدریس این دوره آموزشی در ایران حضور یافته است گفت: امیدوارم در این چند روز که در کنار هم خواهیم بود ضمن استفاده از تجربیات یکدیگر، سواد و دانش مربیگری خود را افزایش داده و در آینده از این تجربیات در جهت پیشرفت کار خود نهایت استفاده را ببریم.

کوشیور با اشاره به این موضوع که فدراسیون جهانی بوکس ) AIBA ( مدت هشت سالی است که توجه ویژه ای را به بحث آموزش و افزایش سطح دانش مربیان و کمک مربیان داشته است گفت: محتویات و اطلاعاتی که در این سمینار ارائه خواهد شد، بر اساس برنامه های فدراسیون جهانی و برای مربیان درجه یک و دو طراحی شده است تا این مربیان بتوانند ضمن افزایش مهارت های خود در مباحث فنی و کوچینگ، عملکرد خود را در مربیگری و طبق قوانین آیبا طراحی و عمل کنند.

کوشیور در ادامه و با بیان اینکه تنها مربیانی که مدرک مربیگری آیبا را داشته باشند می توانند در مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود شرکت کنند گفت: آموزش بهینه مربیان، بسیار مهم و ضروری است چرا که این امر باعث گسترش سطح فنی مسابقات بوکس و همچنین افزایش جذابیت این رشته ورزشی می شود. تنها یک مربی آموزش دیده است که می تواند آموزش های با کیفیت و با سطح ایمنی بالایی را برای جوانان با استعداد فراهم کند.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون جهانی بوکس در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: من بسیار مشتاق هستم تا کارگاه را آغاز کنم تا دو طرف بتوانیم مهارت ها و دانش خود را در زمینه مربیگری با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

گفتنی است، پس از اعلام فراخوان فدراسیون بوکس به هیأتهای استانی این فدراسیون در خصوص برگزاری دوره آموزشی بازآموزی و استاژ فنی مربیان بوکس سراسر کشور، در نهایت 55 سرمربی و مربی ستاره دار از سوی این هیأتها به فدراسیون معرفی شدند که این مربیان از صبح امروز در این دوره هفت روزه حضور یافته اند.   

از مهمترین مباحثی که در این دوره آموزشی، در دو بخش تئوری و عملی و توسط آدام کوشیور مدرس فدراسیون جهانی بوکس به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد می توان به این موارد اشاره کرد:
قوانین و مقررات آیبا، نقش کات‌من و موارد پزشکی، تغذیه در ورزشهای رزمی، آموزش مربیان از نظر روانشناسی و نقش و نقش مربی در فرآیند آموزش، ساختار برنامه های آموزشی پیشرفته، سبک ها و استایل های بوکس (تفاوت های اصلی و نمونه های آموزشی پیشرفته)، تجزیه و تحلیل بازی، آموزش و ترویج تاکتیک و تکنیک های پیشرفته در بوکس.

شایان ذکر است، دوره بازآموزی و استاژ فنی مربیان بوکس، طی روزهای 22 لغایت 28 دیماه در آکادمی ملی المپیک پیگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز