حرکت مثبتی در راستای پشتوانه‌سازی در وزنه‌برداری آغاز شده است؛

حاج‌حسینی: فدراسیون برنامه‌ریزی بلندمدتی را در جهت حفظ و پرورش وزنه‌برداران مستعد دارد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۰:۳۷:۴۳
کد خبر: ۷۹۹۳۵۳
حاج‌حسینی:  فدراسیون برنامه‌ریزی بلندمدتی را در جهت حفظ و پرورش وزنه‌برداران مستعد دارد
دکتر حاج حسینی گفت: برنامه ریزی بلند مدت فدراسیون وزنه برداری در جهت حفظ و پرورش مستعدین معرفی شده حاکی از بسیج تمامی توان آن به منظور اعتلای این ورزش در بازی های المپیک ۲۰۲۲ جوانان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سمانه حاج حسینی در خصوص برگزاری المپیاد استعداد های برتر وزنه برداری، اظهار داشت: اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر در رشته وزنه برداری با حضور پرشور ۲۸۶ دختر و پسر ۱۲ تا ۱۵ سال در قالب ۱۷ تیم دختران و ۲۶ تیم پسران به میزبانی سنندج و خرم آباد شور و شوق تازه ای را در بین علاقه مندان به این رشته پدید آورد.

وی درخصوص ارزیابی های صورت گرفته درمورد المپیاد استعدادهای برتر وزنه برداری، تصریح کرد: بررسی های انجام شده حاکی از انطباق درصد استعدادهای شناسایی شده با درصد مشارکت مناطق پنج گانه کشور دراین دوره از رقابت ها دارد به شکلی که منطقه ۳ با حضور ۳۰درصدی بهره مند از ۲۹ درصد مستعدین شناسایی شده بود. به همین منوال منطقه ۴ با مشارکت ۲۵درصدی بهره مند از ۴۰ درصد و منطقه ۲ با مشارکت ۲۶ درصدی بهره مند از ۲۱ درصد مشارکت و منطقه ۱ با مشارکت ۹درصدی ۷ درصد و منطقه ۱با حضور ۱۰ درصدی ۳ درصد مستعدین این رشته را به کشور معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۷ دختر و ۳۰ پسر مستعد جهت پشتوانه سازی تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون وزنه برداری معرفی شده اند. در این بین استان خوزستان با ۱۰ ورزشکار و در پی آن استان آذربایجان شرقی با ۸ ورزشکار بیشترین سهم را در استعدادهای معرفی شده داشته اند. همچنین کردستان با ۵ مستعد خانم شگفتی ساز این بخش بود.

حاج حسینی درخصوص تدوین برنامه های تعیین شده برای رشد استعدادهای از سوی فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد: برنامه ریزی بلند مدت فدراسیون وزنه برداری در جهت حفظ و پرورش مستعدین معرفی شده حاکی از بسیج تمامی توان آن به منظور اعتلای این ورزش در بازی های المپیک ۲۰۲۲ جوانان داشته، به شکلی که بیش از ۶ اردوی تمرینی برای پرورش جنبه های مهارتی و روانی این استعدادهای برتر در شرایط مختلف آب و هوایی و ... کشور پیش بینی شده است.

عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری در خصوص حمایت همه جانبه از استعدادهای وزنه برداری ایران گفت: خوشبختانه حمایت های دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش تنها به برگزاری المپیاد ختم نشده بلکه در جلسه چهارشنبه گذشته (19 دی ماه) در حضور دبیر محترم فدراسیون با جناب آقای عظیمی معاون آن دفتر، در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر حفظ و نگهداری این استعداد ها از طریق تخصیص شفاف بودجه به استان های محل اقامت این مستعدین در راستای نظارت و پایش دقیق آنان را تشریح نمودند.

حاج حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به اطلاع علاقه مندان این رشته می رساند کمیته استعدادیابی فدراسیون در سال ۹۵ با برگزاری جشنواره استعدادیابی در گرگان و شناسایی علمی شاخص های اولیه استعدادیابی حرکت مثبتی را در راستای پشتوانه سازی آغاز نمود. در پی آن با برگزاری جشنواره های متعدد بعدی در سطح کشور و مناطق ۵ گانه سعی در حفظ و نگهداری آنان دارد. با توجه به ماهیت علمی مطالعات و بررسی هایی که در این کمیته انجام می شود امید است در سال آینده همزمان با برگزاری المپیاد شاخص های روانی، عملکرد مهارتی، آمادگی جسمانی و اندازه های بدنی در کل کشور بررسی شوند.

نظر شما