مهرداد علیقارداشی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزش، موثرترین ابزار برای ایجاد ارتباط بین کشورهاست/ برگزاری المپیاد دیپلمات‌ها اثرات مثبتی برای ورزش کشور خواهد داشت

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۹:۱۴:۴۹
کد خبر: ۸۰۲۹۰۶
ورزش، موثرترین ابزار برای ایجاد ارتباط بین کشورهاست/ برگزاری المپیاد دیپلمات‌ها اثرات مثبتی برای ورزش کشور خواهد داشت
رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: سی تیم از دیپلمات‌های کشورهای مختلف در این دوره از مسابقات تنیس روی میز شرکت کرده بودند و باعث خوشحالی است که تیم کشورمان توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نخستین المپیاد ورزشی دیپلماتیک صلح و دوستی در هفته جاری با مشارکت فدراسیون‌های تنیس روی میز، شطرنج و فوتبال آغاز شد و با همکاری که وزارت امور خارجه برای برپایی این مسابقات انجام داده بود، با استقبال خوبی از سوی دیپلمات‌های برخی کشورها صورت گرفت.

مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، با اشاره به اثرات مثبت برگزاری این المپیاد اظهار داشت: سی تیم از دیپلمات‌های کشورهای مختلف در این دوره از مسابقات تنیس روی میز شرکت کرده بودند و باعث خوشحالی است که تیم کشورمان توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد و تیم‌های دیپلماتیک اندونزی و روسیه نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. خوشبختانه استقبال خوبی از اولین دوره این مسابقات به عمل آمد و این بهترین انگیزه است که برای سال‌های بعد نیز با توان و شرایط بهتری این مسابقات را برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از بهترین اتفاقاتی که در حضور دکتر سلطانی‌فر در ورزش کشور رخ داده بحث دیپلماسی ورزشی است که ایشان اهمیت ویژه‌ای برای این مسئله قائل است و همواره به فدراسیون‌ها تاکید می‌کنند باید از همه ظرفیت‌ها برای تقویت و به دست آوردن کرسی‌های بین‌المللی استفاده کنیم. دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و قطعا در این بین کسی برنده خواهد بود که بتواند بهترین استفاده را از شرایط ببرد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: برگزاری مسابقات بین دیپلمات‌های کشورهای مختلف این بستر را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم ارتباطات خود را گسترش دهیم و قطعا هم ورزش ما و هم ورزشکاران ما می‌توانند ذینفع باشند و در آینده با استفاده از این ارتباطات بتوانیم مسابقات مختلف را میزبانی و همچنین ورزشکاران خود را برای حضور در اردوهای مختلف به کشورهای دیگر اعزام کنیم. همچنین برگزاری این نوع مسابقات از لحاظ سیاسی نیز برای کشورمان مفید خواهد بود چون ورزش یکی از ابزارهایی است که همواره در دنیا برای ایجاد ارتباط بین کشورها از آن استفاده می‌کنند.

نظر شما