مرتضی فنونی‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

یکی از بهترین بازی‌های تیم ملی را مقابل چین دیدیم/ ایران می‌تواند در جدال با ژاپن هم سربلند باشد/ قدوس جایگزین مناسبی برای طارمی است

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۵:۴۲:۰۶
کد خبر: ۸۰۴۲۸۹
مدافع پیشین تیم ملی فوتبال معتقد است تیم ملی می‌تواند از سد ژاپن هم عبور کند و به قهرمانی در جام ملت‌ها نیز برسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران، درباره پیروزی ملی‌پوشان کشورمان مقابل چین و صعود به مرحله نیمه نهایی به خبرنگار برنا گفت: فکر می‌کنم در بازی با چین به ویژه در نیمه نخست یکی از باجسارت‌ترین و بهترین فوتبال‌های چند سال اخیر تیم ملی را دیدیم.

وی افزود: بچه‌ها بدون نقص مقابل چین بازی کردند و با توجه به نتیجه‌گرا بودن تیم، در نیمه دوم سعی کردیم بیشتر بازی را اداره کنیم و با آمدن روزبه چشمی کمی هم درصد مالکیت چین بیشتر شد اما بازهم موفق شدیم روی یک ضدحمله و فرار خوب کریم انصاری‌فرد گل سوم را بزنیم و تیم بدون گل خورده به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

مدافع پیشین تیم ملی درباره بازی با ژاپن نیز اظهار داشت: فکر نمی‌کنم بازی با این ژاپن خیلی سخت‌تر از چین باشد. البته ژاپن فوتبال هوشمندی ارائه می‌کند و شما می‌بینید یک گل که می‌زند به لاک دفاعی فرو می‌رود. این تیم یک مربی ژاپنی دارد که او هم به خط دفاع و دروازه خود بسیار اطمینان دارد. معتقدم تیم ملی اگر با سیستم 2-4-4 بازی کند، خیلی راحت‌تر و زودتر دروازه حریف را باز می‌کند و یک هافبک دفاعی، که امید ابراهیمی باشد، برای تیم کافی است. به هرحال معتقدم تیم ملی می‌تواند از سد ژاپن هم عبور کند و به قهرمانی در جام ملت‌ها نیز برسد و حالا هر تیمی می‌خواهد در آن سوی میدان باشد.

فنونی‌زاده درباره غیبت طارمی در بازی مقابل ژاپن عنوان کرد: خوشبختانه کی‌روش آنقدر بازیکنان را به هم نزدیک کرده که غیبت یک بازیکن به چشم نمی‌آید، او گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی طارمی دارد از جمله سامان قدوس.

وی در پایان اظهار داشت: اجازه می‌خواهم دو نکته در پایان عرض کنم نخست اینکه در همین جا به کی‌روش بابت بازی خوب کنعانی‌زادگان تبریک می‌گویم، این بازیکن همان جایی بازی می‌کند که من بازی می‌کردم و واقعا بی نقص در این یکی، دو دیدار اخیر ظاهر شده است. نکته دوم درباره آرامش تیم ملی است، ببینید در یک هفته گذشته تیم ملی با چه آرامشی توانست این بازی را ارائه کند و باید تا پایان این رقابت‌ها همین آرامش در تیم ملی باشد.

نظر شما