فروغ عباسی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پیشرفت بانوان اسکی‌باز چشمگیر است/ استعداد برخی از دختران به خاطر موقعیت جغرافیایی خاموش می‌شود/ به خاطر حضور در المپیک اسکی را انتخاب کردم

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۰۶:۳۴:۲۳
کد خبر: ۸۱۰۵۰۲
پیشرفت بانوان اسکی‌باز چشمگیر است/ استعداد برخی از دختران به خاطر موقعیت جغرافیایی خاموش می‌شود/ به خاطر حضور در المپیک اسکی را انتخاب کردم
بانوی اسکی‌باز کشورمان معتقد است هزاران دختر بااستعداد ایرانی دیگر در نقاط مختلف کشور حضور هستند که نیاز به دیده شدن دارند و باید آنها را شناسایی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی اسکی آلپاین مردان و زنان ایران روز گذشته برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهی سوئد شدند. یک اتفاق مهم برای تیم ملی اسکی ایران حضور چند اسپانسر در حمایت از ملی‌پوشان بود که مراسم بدرقه‌ای را نیز برای آنان تدارک دیده شد.

فروغ عباسی، بانوی اسکی‌باز کشورمان که در این مسابقات حضور خواهد داشت، در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص گفت: جذب اسپانسر توسط فدراسیون اسکی برای حمایت ملی‌پوشان در مسابقات جهانی یک حرکت روبه جلو بود و امیدوارم با سیاست‌هایی که این فدراسیون و وزارت ورزش در پیش گرفته‌اند این اتفاق باز هم ادامه‌دار باشد و در آینده شاهد حضور دوباره اسپانسرها در ورزش باشیم. کسی که به عنوان اسپانسر در ورزش حضور پیدا می‌کند تمایل دارد که دیده و شناخته شود و همه مردم در جریان این کار قرار بگیرند. اگر به ما اجازه داده نشود که به نحو مطلوب برای این اسپانسرها تبلیغ کنیم قطعا این موضوع بازخورد منفی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: هشت سال قبل ورزش اسکی اسپانسرهای خوبی را داشت و همه ما در لیگ حضور داشتیم و هیچ ملی‌پوشی بدون باشگاه نبود ولی حدود 6 سال است که من در هیچ باشگاهی فعالیت نمی‌کنم و فقط با اسپانسر شخصی توانستم در این مدت فعالیت کنم. هر ورزشکاری در حال حاضر می‌تواند با اسپانسر شخصی کار کند ولی بهرحال باید این اجازه را داشته باشیم که اسپانسرهای خود را تبلیغ کنیم و بتوانیم آنها را در صفحات مجازی به اشتراک بگذاریم. امیدوارم که این موضوع جا بیفتد و ورزشکاران این اجازه را داشته باشند که با اسپانسرهای شخصی کار کنند. در حال حاضر چند شرکت به عنوان اسپانسر در تیم ملی حضور دارند و به همین خاطر فدراسیون به ما اعلام کرده نمی‌توانیم با اسپانسرهای شخصی خودمان در مسابقات حضور داشته باشیم و یا اینکه تبلیغی انجام دهیم. ما ورزشکاران زمانی که با اسپانسرها قراردادی امضا می‌کنیم این وظیفه را داریم که به تعهدات خود عمل کنیم.

اسکی‌باز تیم ملی ایران با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر بانوان در این رشته اظهار داشت: بانوان در این رشته رشد قابل توجهی داشته‌اند و امسال در مسابقات قهرمانی کشور همه رقیبان من قوی بودند و فاصله ما کم بود. طبیعتا وقتی حریفان قوی‌تر باشند سطح مسابقات و اسکی کشور بالاتر خواهد رفت. خوشحالم دختران اسکی‌باز همه پیشرفت داشته‌اند و این باعث خواهد شد مسابقات ما پویاتر و جذاب‌تر باشد. در حال حاضر تایم ما به آقایان خیلی نزدیک‌تر شده و امیدوارم که در مسابقات قهرمانی جهان نیز فاصله کمتری را با نفر اول داشته باشیم.

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون اسکی توانسته در جذب استعدادها به خوبی عمل کند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: جذب استعدادها در رشته‌ای مانند اسکی به دشواری انجام می‌گیرد. خود من با وجود اینکه در سال‌های گذشته در رشته دوچرخه‌سواری مشغول به فعالیت بودم به خاطر یک اتفاق وارد اسکی حرفه‌ای شدم و در ابتدا شرایط خیلی سخت بود که بتوانم سطح خود را به دیگر اسکی‌بازان برسانم ولی خوب با تلاشی که انجام دادم توانستم پیشرفت کنم و به تنها بانویی در این رشته تبدیل شدم که دوبار در المپیک حضور داشته‌ام. شاید هزاران دختر بااستعداد ایرانی دیگر در نقاط مختلف کشور حضور هستند که نیاز به دیده شدن دارند و باید آنها را شناسایی کرد. برخی از استعدادها به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارند و اینکه برف در استان خود ندارند و از طرفی نیز نمی‌توانند به استان‌های دیگر نقل مکان کنند، استعداد آنها خاموش می‌شود. من زمانی که از شیراز به تهران آمدم از همه زندگی خودم زدم و همین موضوع باعث پیشرفت من شد ولی شاید خیلی از خانواده‌ها حاضر نباشند این کار را برای فرزندان خودشان انجام دهند. فدراسیون برای جذب استعدادها پیگیری می‌کند ولی شرایط لازم برای جذب استعدادها در همه کشور وجود ندارد.

ملی‌پوش کشورمان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از انتخاب رشته اسکی به عنوان ورزش حرفه‌ای راضی است؟ گفت: صددرصد راضی هستم که ورزش اسکی را انتخاب کردم. من دوچرخه‌سواری را خیلی دوست داشتم ولی آمال و آرزوی من فراتر از قهرمانی در آسیا در رشته دوچرخه‌سواری بود و دوست داشتم که موفقیت‌های بزرگتر و در سطح جهانی به دست آورم. به خاطر حضور در المپیک بود که رشته اسکی را انتخاب کردم و از این کار پشیمان نیستم و هیچ رشته‌ای نمی‌تواند جای این رشته را برای من بگیرد.

نظر شما