مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان:

وزارت ورزش مخالف کاهش اعتبارات هیات‌های استانی است

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۰۹:۲۶:۰۵
کد خبر: ۸۱۰۶۶۴
وزارت ورزش مخالف کاهش اعتبارات هیات‌های استانی است
مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، کاهش بودجه هیات های استانی و ممنوع کردن اعتبارات آن در لایحه بودجه سال 98 را تنها نظر مشورتی مرکز پژوهش های مجلس عنوان کرد و گفت: این وزارتخانه مخالف این نظر است زیرا ریاست هیات های ورزشی بر اساس قانون، شغل محسوب نمی شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، داود عزیزی افزود: اعضای هیات های ورزشی استان ها جزء کارمندان دولت نیستند و مقرری هم دریافت نمی کنند و تنها به عنوان سازمان های مردم نهاد محسوب می شوند.

وی ادامه داد: این پیشنهاد، تنها نظر مشورتی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است که در بررسی اعتبارات ورزش در لایحه بودجه سال 98 کل کشور آن را مطرح کردند.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان افزود: وزارت ورزش و جوانان معتقد است که کار دولتی باید به بخش غیر دولتی سپرده شود و این با اصل 44 قانون اساسی هم مطابقت دارد. بنابراین 13 هزار هیات استانی به تناسب فدراسیون ها در استان ها و شهرستان وجود دارد.

عزیزی افزود: اینکه در ورزش، هیات های استانی را بر اساس آمایش سرزمینی دنبال و تقویت کنیم قابل پذیرش است.

مرکز پژوهش های مجلس در بررسی اعتبارات ورزش لایحه بودجه سال 98 پیشنهاد کرد: «وجود 13 هزار هیات ورزشی در سطوح استانی و شهرستانی یکی از معضلات جدی مدیریت منابع در ورزش است و این وزارتخانه با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور از سال 98 تعداد هیات های ورزشی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی را به سه هزار موسسه کاهش دهد به گونه ای که در هر استان بیش از 2 هیات از یک فدراسیون واحد مستقر نباشد.»

فعالیت صندوق حمایت از قهرمانان قانونی است

وی درباره نظر مرکز پژوهش های مجلس که فعالیت های صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان را قانونی نمی داند و آن را مغایر ماده 71 قانون محاسبات عمومی عنوان می کند، می گوید: این صندوق با تصویب هیات وزیران و با امضای «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس جمهوری وقت تشکیل شده و دارای ردیف بودجه ای در قانون بودجه سنواتی است.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود: در لایحه شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان درباره ماهیت صندوق که مصوب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است، این صندوق نهاد عمومی و غیر دولتی محسوب می شود و بر این اساس به فعالیت خود ادامه می دهد.

عزیزی اضافه کرد: با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق، از محل اعتبارات هزینه ای ردیف 530000-28 ، 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، وزارت ورزش وجوانان مجاز است بین فدراسیون ها نیز توزیع کند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق قرار شد که از محل اعتبارات 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده جدول 10- 1 (اعتبارات استانی) برای طرح های ملی و استانی قابل هزینه شود. این اعتبارات بر اساس دستورالعملی که وزیر ورزش و جوانان ابلاغ می کند، قابل توزیع است.

عزیزی گفت: اکنون کار بررسی اعتبارات ورزش در لایحه بودجه 98 کشور در کمیسیون تلفیق پایان یافته و وزارت ورزش و جوانان هم با توجه به وضعیت اقتصادی کشور به دنبال حمایت از لایحه دولت است.

عزیزی پیش تر مجموع اعتبارات ورزش کشور شامل این وزارتخانه، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در سال 98 را، 2 هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد که در مقایسه با سال 97 که بودجه هزار و 964 میلیارد تومان بود 12 درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری چهارم دی ماه امسال لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

نظر شما