صالحی امیری در حاشیه جلسه کمیسیون صلح و ورزش عنوان کرد:

استراتژیمان اجتماعی کردن ورزش است/ هفته آینده سرپرست کاروان اعزامی به المپیک توکیو مشخص می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۷:۲۱:۲۹
کد خبر: ۸۱۱۶۹۷
استراتژیمان اجتماعی کردن ورزش است/ هفته آینده سرپرست کاروان اعزامی به المپیک توکیو مشخص می‌شود
رئیس کمیته ملی المپیک کشور گفت: نکته‌ای که از روز اول مطرح کردم این است که هیچ وقت ما در کمیته ملی المپیک رویکرد سیاسی نخواهیم داشت.

به گزارش گجروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه جلسه کمیسیون صلح و ورزش بیان کرد: امروز یک نشست هم اندیشی در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی داشتیم. از دوستان علمی و دانشگاهی هم دعوت کردیم. این سلسله نشست‌ها را در سال ۹۸ خواهیم داشت تا به استراتژی که داریم یعنی اجتماعی کردن ورزش، برسیم. حضور نخبگان کمک می‌کند تا راهکارهایی را به لحاظ عملیاتی داشته باشیم. در سال ۹۸ با برنامه منسجم‌تر این برنامه را برگزار می‌کنیم و سلسله همایش‌هایی را تعریف کرده ایم. تمام کمیسیون‌های ما در سال ۹۸ نشست‌های ملی خواهند داشت و دستاوردهای آن را خواهید دید.

او درمورد حضور سیاسیون نیز گفت: نکته‌ای که از روز اول مطرح کردم این است که هیچ وقت ما در کمیته ملی المپیک رویکرد سیاسی نخواهیم داشت. ورزش نباید جولانگاه سیاسی باشد.ورزش محیط فرهنگی اجتماعی خودش را دارد و از تمام افراد فرهیخته استفاده می‌شود منهای خط کشی‌های معمول.

او درمورد برگزار نشدن انتخابات فدراسیون‌های مهم گفت: تا آنجا که اطلاع دارم وزارت ورزش در اولین فرصت مجامع را برگزار خواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک درمورد اساسنامه نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه اساسنامه در هیأت اجرایی و مجمع تصویب شد در حال ترجمه است تا به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شود. پس از تأیید ioc به دولت ارسال می‌شود.

صالحی امیری درمورد مشخص شدن سرپرست کاروان در المپیک ۲۰۲۰ گفت: شنبه سرپرست کاروان هم مشخص خواهد شد.

نظر شما