ایرج رحمانی:

موضوع حادثه زمین فوتبال چوار در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۲۲:۲۱:۴۰
کد خبر: ۸۱۱۷۴۱
موضوع حادثه زمین فوتبال چوار در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است
مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: بمباران زمین فوتبال چوار یک واقعه تلخ تاریخی است که باید این رویداد در سطح فراملی مطرح و برگزار شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ایرج رحمانی در آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار اظهار داشت: تجلیل و تکریم از خانواده های شهدا وظیفه ملی است و با گرامیداشت این یادواره ها یاد این ایثارگران و مجاهدان زنده نگه داشته می شود.

وی با اشاره به بمباران زمین فوتبال شهر چوار در سال ۶۵ افزود: شهدای فوتبال این دیار مظلومیت خاصی دارند و با زیر پاگذاشتن قوانین بین المللی مورد حمله وحشیانه رژیم صدام قرار گرفتند.

رحمانی با بیان اینکه حفظ نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تاکید کرد: مردم این استان در جنگ تحمیلی با وجود نبودن ارتش منسجم اما با غیرت، تعصب و ارادت به نظام با تمام وجود از میهن اسلامی دفاع کردند و پس از هشت سال یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

وی درخصوص ثبت این روز در تقویم ملی کشور و نامگذاری در فیفا گفت: با وجود تلاش های فراوان برای گزارش این واقعه در جام ملتها و جام جهانی این امر محقق نشد اما این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است.

رحمانی هدف از برگزاری هر ساله یادواره شهدا را اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کرد و تصریح کرد: باید تلاش شود این واقعه دردناک در سطح فراملی مطرح و منعکس شود ضمن اینکه تدابیری اندیشیده شده تا این یادآوره به صورت کنگره برگزار شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: برگزاری اینگونه یادآوره ها بهترین الگو برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش و بیان ارزش های والای انقلاب اسلامی است.

نظر شما