ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

بازگشت از نوع کریس و زیزو/ حسرت برد برای سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا/ موزه ورزش با مدال‌های قهرمانان رنگین‌تر شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۵:۰۹:۲۱
کد خبر: ۸۲۳۷۲۰
بازگشت از نوع کریس و زیزو/ حسرت برد برای سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا/ موزه ورزش با مدال‌های قهرمانان رنگین‌تر شد
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس برای دومین هفته در لیگ قهرمانان در کسب برد ناکام ماندند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ یوونتوس و اتلتیکومادرید

یوونتوس در حالی میزبان اتلتیکومادرید در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که بازی رفت را ۰-۲ باخته بود. در رقابت برگشت، بانوی پیر با درخشش و هت‌تریک رونالدو توانست اتلتیکومادرید را با نتیجه سه بر صفر شکست بدهد و به مرحله یک چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

photo_۲۰۱۹-۰۳-۱۳_۰۱-۲۱-۰۷

پیشنهاد هفته؛ سایپا و ورامین

دو تیم شهرداری ورامین و سایپا تهران در نخستین دیدار فینال فردا و از ساعت ۱۶ در سالن دوازده هزار نفری آزادی رو در روی هم قرار خواهند گرفت. سایپا برای طلسم شکنی و شهرداری ورامین برای دومین جام قهرمانی رقابت خواهند کرد.

دیدار تیم های والیبال سایپای تهران و شهروند اراک

معرفی رشته؛ کونگ‌فو توآ

یک هنر رزمی ایرانی و یکی از سبک‌های کونگ‌فو ایرانی است که بر تن و روان سالم‌تر تأکید می‌کند. این ورزش توسط ابراهیم میرزایی و با بهره‌گیری از تجربه وی در زمینه‌های رشته‌های مختلف رزمی و جنگ‌های چریکی، در سال ۱۳۵۱ بنیان‌گذاری گردید.

کونگ‌فو توآ پس از گذراندن مراحل آزمایشی در باشگاه سرباز (پهلوی سابق) فعالیت رسمی خود را با تأسیس دانشکده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نمود. کونگ‌فو توآ دارای هفت مایگاه است که به غیر از مایگاه اول که به حرکات فیزیکی و فعالیت‌های بدنی می‌پردازد، بقیه به جنبه‌های علمی، عرفانی و پزشکی در خصوص تن و روان اشاره دارد این هنر رزمی براساس برخی سبک‌های شائولین کونگ فو، کاراته گوجوریو و تکواندو ابداع شده‌است. اصول اساسی، کونگ‌فو توآ توسط ابراهیم میرزایی در کتابی به عنوان کاراته و ذن و فیلمی به نام یم می انتشار یافته‌است.

هزاران کونگ‌فو توآ کار در ایران و چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، هلند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، سوئد، هندوستان، بلژیک، آلمان و فرانسه چین فعالیت می‌ کنند.

resized_333284_351

شخصیت هفته؛  زیدان

موفقیت‌های متوالی زیزو در رئال مادرید باعث شده بود بسیاری از تیم های بزرگ اروپا به دنبال جذب او باشند اما بازگشت به رئال مادرید، تصمیم این سرمربی موفق فرانسوی بود. سرانجام پس از حرف و حدیث های بسیار، زین الدین زیدان رسما جانشین سانتیاگو سولاری خواهد شد و یک بار دیگر هدایت رئال را برعهده خواهد گرفت.

زیدان پس از اتمام فصل 18-2017 و در عین ناباوری خبر از استعفای خود داد. او پس از دو سال و نیم هدایت رئال و کسب سه لیگ قهرمانان متوالی تصمیم به کناره گیری از سمت خود گرفت و همه هواداران رئال را شوکه کرد. زیدان توضیح خاصی در مورد دلیل استعفای خود نداد با این حال عنوان کرد که دیگر چیزی برای عرضه به بازیکنانش نداشت و نیاز به استراحت را احساس می کرد.

زیزو در تمام ماه های گذشته به کانون شایعات مختلف تبدیل شده بود و یک روز از حضورش در پی اس جی می گفتند و یک روز هم خبر از قبول سرمربیگری منچستریونایتد از جانب او می دادند. این اواخر هم گفته می شد که زیدان جانشین مکس آلگری در یوونتوس خواهد شد. او باید در یازده بازی باقیمانده رئال در لالیگا، تیم بحران زده کنونی را هدایت کند و از فصل بعد پروژه ای جدید را استارت بزند.

15523141547526

برنده هفته؛ تقدیم مدال های ورزشکاران به موزه ورزش

مدال‌های قهرمانان ورزشی به موزه ملی ورزش با حضور وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته المپیک تقدیم شد تا نخستین موزه ورزشی درساختمان المپیک و پاراالمپیک را اندازی شود. تیمور غیاثی که در بازی های آسیایی توانست سه مدال را کسب کند تمامی مدال های خود را تقدیم موزه ورزش کرد. وی مهم ترین مدال ورزشی خود را هم در اختیار موزه ورزش قرار داد. مدال بهترین ورزشکار سال که در سال 1947 دریافت کرد و هنوز هیچ ورزشکار ایرانی نتوانست به این مدال دست پیدا کند را هم به موزه ورزش تقدیم کرد.

اهدای+مدال+های+قهرمانان+به+موزه+ورزش+

بازنده هفته؛  سرخابی‌های پایتخت

تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار خود مقابل العین با تساوی یک-یک در ورزشگاه آزادی متوقف شد. نخستین دیدار آبی‌ها با نتیجه سه بر صفر به نفع الدحیل به پایان رسید تا به اینجای مسابقات استقلال برای صعود در گروه سخت راه دشواری دارد.

تیم پرسپولیس دیگر نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا  در دومین دیدار خود مقابل السد با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کرد. نخستین دیدار قرمزپوشان هم در این دوره از مسابقات مقابل پاختاکور با تساوی یک-یک در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

دیدار+تیم+های+فوتبال+پرسپولیس+-+پاختاکور-۲

نقد هفته؛ فدراسیون تنیس

فدراسیون تنیس به مدت هشت سال با هدایت مجید شایسته اداره می‌شود و مهم‌ترین افتخار این فدراسیون حضور در جام دیویدس است. تنیس درچهار سال اخیر بدون سروصدا و ارائه گزارشی به کار خود ادامه داد. دستاورد خاصی از تیم به گوش نرسید اما در آستانه انتخابات رییس فدراسیون، شایسته نشست خبری بزرگی را با اصحاب رسانه برگزار کرد و برنامه هایی که تاکنون انجام داد را در این نشست خبری ارائه داد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره برگزاری چنین انتخاباتی و مشکل با وزارت ورزش و جوانان با ارائه بحث‌هایی درباره تعدادی از افراد نمی‌خواهد من در وزارت ورزش و جوانان حضور داشته باشم و تمامی اقداماتی که تاکنون به سرانجام نرسید به گردن وزارت ورزش انداخت!

1583796_905

نظر شما