مهرداد آگین:

سال پرکاری را پشت‌سر گذاشتیم/ دنیا تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را بهتر شناخت

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۱:۲۰:۴۳
کد خبر: ۸۲۵۰۷۴
سال پرکاری را پشت‌سر گذاشتیم/ دنیا تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را بهتر شناخت
رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: انجمن بسکتبال با ویلچر سال پر کاری و همراه با موفقیتی را پشت سر گذاشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهرداد آگین، رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر بیان کرد: سال ۹۷ از نظر فعالیت برای رشته بسکتبال با ویلچر سال پر کار و همراه با موفقیتی بود. در ۶ ماه ابتدای سال تیم های ملی مردان و بانوان با حضور در اردوهای متعدد آماده بازی های پاراآسیایی جاکارتا شدند و در این دوره از بازی ها تیم ملی بانوان در رده چهام آسیا قرار گرفت و تیم ملی مردان توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و عادل طرفی کاپیتان تیم ملی مردان در همین بازی ها از دنیای ورزش حرفه ای خداحافظی کرد.

وی ادامه داد: تیم ملی مردان کشورمان پیش از بازی های پاراآسیایی، در رقابت های جهانی آلمان حاضر شد و توانست با کسب نتایج خوب برابر تیم های قدرتمند جایگاه چهارم جهان را کسب کند و با این موفقیت دنیا تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را بهتر شناخت و به عنوان یکی از تیم های مدعی و مطرح به آن نگاه کرد.

آگین افزود: در رقابت های جهانی آلمان، امید هادی اظهر توانست در جمع ۱۲ ستاره جهان قرار بگیرد و در کلاسبندی خود عنوان بهترین بازیکن دنیا را بدست آورد و هدیه ای را دریافت کند.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۹۷ و پیش از اعزام به بازی های پاراآسیایی جاکارتا، فدراسیون با تهیه ویلچرهای جدید و تجهیزات مناسب و برگزاری اردوهای متعدد از تیم ملی بانوان حمایت کرد.

وی درمورد مسابقات لیگ برتر و قهرمانی کشور این رشته بیان کرد: پس از اتمام بازی های پاراآسیایی جاکارتا، رقابت های لیگ برتر و قهرمانی کشور را برگزار کردیم.

آگین درباره برنامه سال آینده این رشته اظهار داشت: آبان ماه سال آینده رقابت های AOZ برگزار می شود که در این مسابقات سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توزیع می شود و تیم های ملی ما به منظور دریافت سهمیه راهی این رقابت ها می شوند.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر عنوان کرد: با توجه به اینکه اهمیت این رقابت ها بسیار بالا است اردوهای مختلفی را پیش بینی کردیم که در سال آینده برگزار خواهد شد تا تیم های ملی ما با آمادگی کامل راهی این مسابقات شوند.

نظر شما