#نوروز۹۸/ سجاد گنج‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

افتخارآفرینی‌های کاراته ایران در سال ۹۷ تحسین برانگیز بود/ مربیان داخلی در سطح آسیا فعالیت خوبی دارند/ باید برای کسب سهمیه المپیک همه تلاش‌مان را انجام بدهیم

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۰۵:۳۳:۳۷
کد خبر: ۸۲۶۸۱۳
افتخارآفرینی‌های کاراته ایران در سال ۹۷ تحسین برانگیز بود/ مربیان داخلی در سطح آسیا فعالیت خوبی دارند/ باید برای کسب سهمیه المپیک همه تلاش‌مان را انجام بدهیم
ملی‌پوش کاراته گفت: رشته کاراته در رویدادهای مهمی همانند آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی توانست به افتخارات بزرگی دست پیدا کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سجاد گنج‌زاده درباره رویدادهای مختلف ورزشی در سال 97 در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: سال 97 واقعا سال سختی برای جامعه ورزشی بود. سال پر رویداد و البته پر از افتخار بود که کاروان ورزشی ایران در مسابقات مختلف توانست به نتایج خوبی برسد. رشته کاراته در رویدادهای مهمی همانند آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی توانست به افتخارات بزرگی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: سطح مسابقات در رقابت‌های لیگ جهانی نسبت به آسیایی بالاتر است اما برای حضور موفق در این دوره از مسابقات تمرینات و اردوهای منظمی برگزار شد و امیدواریم در این دوره از رقابت‌ها هم درخشش بسیار خوبی داشته باشیم. برای رسیدن به مدال در رقابت‌های مختلف همه تلاش خود را به کار بردم و امیدوارم با کسب سهمیه المپیک بتوانم حضور موفقی در رقابت‌های المپیک توکیو داشته باشم. در رقابت‌ها همه تلاش خود را به کار بردم و امیدوارم با المپیکی شدن رشته ورزشی کاراته همه ورزشکاران با تمام قوا به رقابت‌های لیگ جهانی میآیند و نمی‌توانیم به راحتی بگوئیم کدام تیم رقیب ایران است.

گنج‌زاده با تاکید بر اینکه در تلاشم در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنم از آنها امتیازات لازم را جمع کنم تا بتوانم سهمیه حضور در المپیک را بدست بیاورم، افزود: مطمئن باشید اعضای تیم ملی کاراته برای کسب هر مقامی در هر میدانی نهایت تلاش خود را کرده و هیچ‌گاه از مدال‌های کسب شده راضی نمی‌شوند و تا سرحد توان برای موفقیت تیم ملی و سربلندی ایران اسلامی مبارزه می‌کنند. از سال ۲۰۱۲ که در کومیته تیمی رقابت‌های قهرمانی آسیا عضو تیم ملی شد تاکنون در همه رویدادهای قهرمانی آسیا در دو بخش تیمی و انفرادی حضور داشته و مدال‌هایی نیز کسب کرده‌ام. البته مهم موفقیت تیم ملی است و همه اعضای تیم چه در کومیته انفرادی و چه در کومیته تیمی برای سربلندی و اهتزاز پرچم ایران مبارزه می کنند.

وی با اشاره به اینکه  از مسابقات قهرمانی آسیا روند کسب امتیاز ورودی آغاز شده، بازی‌های آسیایی امتیاز ندارد، افزود: لیگ‌های جهانی امتیاز خاص خود را داشته و مسابقات قهرمانی جهان ضریب ۱۲ دارد که تا پایان این پروسه امتیاز آن محفوظ است. این مسیر سخت و البته بااهمیت است و خیلی امیدوارم در این مسیر در تمام اوزان المپیک اول کسب سهمیه کنیم و بعد بتوانیم پرچم کشورمان را در این بازی‌ها بالا ببریم. اعضای تیم ما همه عنوان دارند، قهرمانی آسیا، جهان و ... را در کارنامه دارند. چیزی که روی کاغذ مشخص است اینکه ما توانایی و قابلیت کسب چهار مدال طلا را داریم. ولی هر مسابقه‌ای شرایط خاص خود را دارد و باید ببنیم روند مسابقه چگونه پیش می‌رود، ولی ما امیدواریم بتوانیم این مهم را رقم بزنیم.

گنج‌زاده یادآور شد: کاراته همیشه کمک حال کاروان ایران بوده و در همه مسابقاتی که به این شکل برگزار می‌شود خوش درخشیده است. ملی‌پوشان فعلی کاراته، همگی الان در رنگ‌های بالا قرار دارند و اینکه تیم پر قدرت و خوبی داریم، غیر قابل انکار است، در این دوره نیز سعی می‌کنیم کمک حال کاروان ایران باشیم. دو دوره است قهرمان جهان شده‌ایم و به قدری خوب بکار کردیم که توقعات را تا این حد بالا آورده‌ایم. با این حال همه ما باز هم در اردوها با جان و دل تمرین می‌کنیم تا در نهایت دل مردم ایران را شاد کرده، جواب زحمات خانواده‌های خود و همه کسانی که زحمت می‌کشند را بدهیم.

عضو تیم ملی کاراته گفت: ژاپن تیم قدرتمندی مخصوصا در بخش بانوان دارد و ایران همیشه به اثبات رسانده سرتر از تیم ژاپن است. به گونه‌ای می‌توان گفت دیگر برای ژاپنی‌ها عادت شده به ایران ببازند، همانطور که می‌دانید مربیانی حتی از ایران در کشورهای مختلف به‌خصوص آسیایی فعال هستند. در حال حاضر کشورهایی مثل ویتنام، اندونزی، تایلند و عربستان پیشرفت چشمگیری کرده‌اند اما خداراشکر به قدری سطح ملی‌پوشان ما بالاست که نگران نیستیم.

نظر شما