#نوروز۹۸/ مسعود سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سال ۹۷ برای اسکواش ایران پربار بود/ با وجود تحریم‌های آمریکا در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم/ می‌خواهیم میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان را برعهده بگیریم

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۰۷:۴۸:۳۲
کد خبر: ۸۲۹۶۱۱
سال ۹۷ برای اسکواش ایران پربار بود/ با وجود تحریم‌های آمریکا در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم/ می‌خواهیم میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان را برعهده بگیریم
رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان گفت: با یک تدبیر و رایزنی با فدراسیون جهانی توانستیم رویدادهای ثبت جهانی را به صورت ریالی برگزار کنیم تا رنکینگ جهانی این رشته را داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش، درخصوص اقدامات صورت گرفته در سال 97 برای توسعه این رشته صحبت کرد.

سلیمانی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: سال 97 در حوزه اسکواش که شامل رشته‌های راکت‌بال و پدل است، سال بسیار خوبی بود و عملکرد موفقی داشتیم. باتوجه به این که سال 97 مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، رقابت‌ها و برنامه‌های ما از مهرماه تا اسفندماه با این عنوان و به همین مناسبت برگزار شد. با یک تدبیر و رایزنی با فدراسیون جهانی توانستیم رویدادهای ثبت جهانی را به صورت ریالی برگزار کنیم تا رنکینگ جهانی این رشته را داشته باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از اتفاقات مهم در سال 97 برای فدراسیون اسکواش این بود که توانستیم برای اولین بار بعد از 15 سال در مجموعه ورزشی انقلاب خانه اسکواش احداث کنیم تا در اختیار تیم‌های ملی قرار بگیرد. با ترک تشریفات و دستور وزیر ورزش و آقای داورزنی و عنایت آقای کریمی، مدیرعامل شرکت توسعه، قرار شد هیات استان‌ها پس از استعدادیابی، ورزشکارهای خود را برای پرورش کنار مربیان تیم‌ملی به ما معرفی کنند.

رئیس فدراسیون اسکواش عنوان کرد: تقویم جدید فدراسیون سال 98 به وزارت ورزش و جوانان داده شده و با تمام شرایط کشور اجرا خواهد شد. مسئولین فدراسیون اسکواش در ده سال گذشته با وجود تحریم‌ایران توسط آمریکا، به کمک سرمایه‌های انسانی و مدیریت دانشی که شامل دانشگاهیان و کارشناسان ورزشی می‌شود شرایط را کنترل کرده‌اند. یعنی منابع مالی و مادی نبود که باعث شده است فدراسیون کرسی‌های مهم داشته باشد بلکه سرمایه‌های انسانی و مدیریت دانش دلیل این کرسی‌ها بوده است.

سلیمانی در پایان گفت: مربی تیم ملی اسکواش ایرانی به عنوان اولین ایرانی از طرف قاره آسیا برای قضاوت در مسابقات 50 هزار دلاری ماکائو دعوت شده است و روز 15 فروردین سال 98 به این کشور اعزام خواهد شد. در سال 98 تمام تلاش ما این است که برای اولین بار میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان اسکواش را برای 2 سال آینده بگیریم و این مهم‌ترین برنامه ما در سال 98 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز