گزارش ورزشی هفته؛

سیل خروشان جامعه ورزش برای کمک به سیل‌زدگان/ روزهای دشوار با وحدت و یکپارچگی شیرین خواهند شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۵:۴۲:۵۹
کد خبر: ۸۳۲۵۲۳
سیل خروشان جامعه ورزش برای کمک به سیل‌زدگان/ روزهای دشوار با وحدت و یکپارچگی شیرین خواهند شد
همبستگی، همراهی مسئولان، ورزشکاران و همه مردم نکته بسیار امیدوار کننده ای است و نشان می‌دهد که تحت هر شرایط و اتفاقی، یکپارچگی و اتحاد مردم بیشتر از گذشته می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بعد از وقوع سیل در استان هایی همانند گلستان، فارس، خوزستان و دیگر نقاط کشورمان، خسارت‌هایی به مردم و اموال آنها وارد شد اما اقدامات وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان‌ها سبب شد تا در کمترین زمان ممکن، شرایط بهتری برای شهروندان مناطق سیل زده اعم از اسکان و بحث تغذیه فراهم شود.

به دستور دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، تمامی اماکن ورزشی شهرهای سیل زده برای اسکان آسوده‌تر در اختیار مردم قرار گرفت تا از شرایط دشواری که به خاطر حوادث غیرمترقبه اتفاق افتاده بود، فاصله بگیرند. ضمن اینکه قهرمانان ایران و تعدادی از مسئولان فدراسیون‌ها هم در محل حادثه حضور پیدا کردند و حمایت‌های مالی و معنوی خود را انجام دادند تا روحیه مردم بهتر شود.

همبستگی، همراهی مسئولان، ورزشکاران و همه مردم نکته بسیار امیدوار کننده‌ای است و نشان می‌دهد تحت هر شرایط و اتفاقی، یکپارچگی و اتحاد مردم بیشتر از گذشته می شود و باید قدردان زحمات این عزیزان بود. پیشگامی جامعه ورزش گویای این مساله است که قهرمانان علاوه بر کسب نتایج درخشان در میادین بین المللی، با روحیه و مرام پهلوانی خود همیشه در کنار مردم هستند و هیچگاه آنها را فراموش نمی کنند. وزرای دولت، روسای فدراسیون ها، ورزشکاران و قهرمانان تحت هر شرایطی در کنار مردم هستند و آستین های همت خود را برای خدمت رسانی بالا می زنند و امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی در ایران رخ ندهد.

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی، طی گفتگویی با خبرنگار برنا درخصوص اقدامات جامعه ورزشی جهت کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف ایران بیان کرد: اعزام قایق‌ها و قایقرانان به صورت خودجوش از طرف این فدراسیون صورت گرفت اما در راستای صحبت‌های وزیر ورزش بود که اعلام کرد تا جایی که امکان دارد فدراسیون‌های ورزشی در این زمینه مردم را یاری کنند. شرایطی که پیش آمد با سیستم فدراسیون ما و توانمندی ورزشکاران ما جور درآمد و توانستیم اعلام آماده باش کنیم.

وی افزود: تمام هیات‌های استانی بسیج شدند و برای کمک به مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کردند و خداراشکر توانستیم در حد توان به مردم کمک کنیم. دختران و پسران ملی پوش ما و ورزشکاران هیات‌های مختلف استانی از جان مایه گذاشتند و هنوز هم کمک‌های مالی خود را ارسال می‌کنند و از طریق جابه‌جایی کمک‌های مردمی با قایق، وظیفه انسانی خود را به عنوان هم‌وطن انجام می‌دهند.

سهرابیان در پایان گفت: 29 استان مابرای کمک اعلام آمادگی کردند و هیات استان‌های اردبیل، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، مازندران، آذربایجان غربی ورزشکاران خود را به آق قلا اعزام کردند. همچنین ورزشکاران استان خراسان شمالی به استان گلستان آمده بودند که با وقوع سیل این استان برای کمک به شهرهای خود به خراسان شمالی بازگشتند. روسای هیات استان اردبیل و مازندران و دبیر هیات استان آذربایجان غربی در مناطق سیل‌زده به همراه من حضور پیدا کردند.

محمود صیدانلو، رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، درخصوص دستور وزیر ورزش و جوانان برای کمک چند فدراسیون به مناطق سیل‌زده صحبت کرد.

صیدانلو در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: بعد از اتفاقی که در استان کرمانشاه افتاد و زمین لرزه‌ای که باعث تخریب مناطقی از این استان شد تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون ما و سازمان هلال احمر امضا شد که درصورت بروز همچنین حوادثی فدراسیون امکانات خود را اعزام کند. از زمانی که سیل مناطقی از کشور را گرفت گروه‌هایی را در این استان‌ها شناسایی کردیم و استان‌های معین ما نیز مشخص شدند. همانطور که در زلزله کرمانشاه ماشین‌های آفرود ما اعزام شده بودند و وظیفه کمک‌رسانی داشتند در استان گلستان نیز بلافاصله ماشین‌های آفرود جهت کمک رسانی اعزام شد.

وی در ادامه افزود: در هر استان یک نفر را به عنوان لیدر انتخاب کردیم که به عنوان سرگروه وظیفه کمک‌رسانی را برعهده دارند. در گلستان حدود 100 ماشین را اعزام کردیم و 30 ماشین آفرود نیز در مازندران حضور داشتند و افرادی که در سیل گرفتار شده بودند را انتقال می‌دادند. بلافاصله بعد از سیل گلستان از استان های همجوار مانند مشهد و دیگر استان‌ها خواستیم که ماشین‌ها و تجهیزات خود را به این استان بفرستند. فدراسیون اتومبیلرانی هم در بحث امداد در این چند روز کمک‌رسانی کرد و هم اینکه در بخش انتقال اجناس فعالیت داشتند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی خاطرنشان ساخت: همه اقداماتی که در گلستان و مازندران انجام گرفته بود برای استان لرستان نیز در نظر گرفتیم و با توجه به دستور دکتر سلطانی‌فر فورا همه امکانات و ظرفیت‌های خود را به استان لرستان ارسال کردیم و پیگیر هستیم تا ماشین‌های آفرود ما بتوانند به موقع به مردم گیرافتاده در سیل کمک کنند.

دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، درخصوص دستور وزیر ورزش و جوانان برای کمک چند فدراسیون به مناطق سیل‌زده صحبت کرد.

نوروزی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با توجه به دستور دکتر سلطانی‌فر که از همان ساعات ابتدایی جاری شدن سیل مدیریت لازم را برای کمک جامعه ورزش به مردم سیل زده داشتند، ایشان به چهار فدراسیون پزشکی ورزشی، کوهنوردی، قایقرانی و نجات غریق دستور دادند که با توجه به شرایط بحرانی لرستان کمک‌ها و ظرفیت‌های این فدراسیون‌ها هرچه سریعتر به این مناطق اعزام شود. بلافاصله ما هیات پزشکی لرستان را بسیج کردیم و در تماسی که با مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز داشتیم اقدامات لازم صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: همان روزهای ابتدایی که سیل وارد استان گلستان شده بود بنده شخصا در آق قلا حضور پیدا کردم و کمک‌های لازم فدراسیون پزشکی ورزشی را به این مناطق انجام دادیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: وظیفه جامعه ورزش نیز همچون دیگر اقشار مردم و سازمان‌های اجرایی این است به یاری مردم بشتابیم و تاکید دکتر سلطانی‌فر هم رسیدگی کامل به مردم سیل‌زده است.

سیدمحمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، درباره مراسم گلریزان اهالی ورزش به خبرنگار برنا گفت: ابتدا اجازه بدهید میلاد با سعادت امام حسین (ع) سید و سالار شهیدان و حضرت عباس، روزهای پاسدار و جانباز را در کنار اعیاد نیمه شعبان را به همه هموطنان عزیزم تبریک بگویم و همچنین اقدام ددمنشانه دولت استکباری آمریکا برعلیه سپاه پاسداران را محکوم کنم. همه می دانیم این گونه اقدامات از روی دشمنی و خصومت شیطان بزرگ با انقلاب اسلامی است.

وی افزود: از بدو شروع سیل جامعه ورزش کشور و ادارات کل ما چه در استان گلستان چه در مازندران و در استان های لرستان، خوزستان و ایلام با دستور مقام عالی ورزش تمام امکانات خود را به همراه  فدراسیون های قایقرانی، نجات‌غریق پزشکی ورزشی و اتومبیلرانی که حضور میدانی در مناطق سیل زده به کمک مردم شتافتند و هرآنچه را که در توان خود داشتند با کمک هیئت های مربوطه در استان های سیل زده انجام دادند و جا دارد بنده از همین جا به همه این عزیزان خسته نباشید و خدا قوت بگویم.

فرمانده بسیج وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جامعه ورزش که همواره بخشی از مردم بوده و در میان مردم حضور داشته در این سیل نیز کنار مردم بود و به غیر از وزیر ورزش و جوانان تمامی معاونین از جمله دکتر داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای، جناب آقای دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، سرکار خانم فرامرزیان معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پای کار بودند و تلاش فعالانه ای داشتند.

وی افزود: حالا هم که بنده با شما صحبت می‌کنم دکتر داورزنی به همراه چند رئیس فدراسیون در مناطق سیل زده و حضور  دارد و امروز هم طبق اعلام قبلی با حضور بسیج وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، بسیج ورزشکاران، کمیته ملی پارالمپیک اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و مدیریت مجموعه ورزشی شیرودی و تعداد کثیری از ورزشکاران قهرمانان و پیشکسوتان و فدراسیون های ورزشی در مراسم گلریزان اهالی ورزش حضور بسیار پررنگی داشتند و کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کردند که در روزهای آینده با هماهنگی هلال احمر و هیات های ورزشی شهر های آسیب دیده به این مناطق اعزام خواهد شد.

اسبقیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: در روزهای گذشته با حضور همه دستگاه های مسئول و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه عزیز و خود مردم در مناطق آسیب دیده یک جو صمیمانه به وجود آمده و انصافا در این میان نیز جامعه ورزش با حضور گسترده در کمک به هموطنان سیل زده  از این امتحان الهی سربلند بیرون آمد.

فرمانده بسیج وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: مقام عالی ورزش از همان بدو امر دستورات لازم را دادند و هفته جاری نیز سفری دیگر به استان‌های گلستان و مازندران خواهند داشت، بنده جا دارد از تک تک مدیران و مسئولان که مسئولانه در صحنه حاضر شدند تشکر کنم به ویژه از دکتر سلطانی فر که با دلسوزی و احساس مسئولیت اجتماعی از همان روزهای اول تمام امکانات ورزش کشور را برای کمک به مردم سیل زده بسیج کردند تا کمک های مادی و معنوی سر وقت به هموطنان کشورمان اعزام شود.

نظر شما