ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

آبروداری ذوبی‌ها در آسیا/ هیجان قهرمانی در لیگ برتر/ رنگ از رخساره آبی‌واناری‌ها پرید!

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۵:۰۲:۳۲
کد خبر: ۸۴۳۷۷۰
آبروداری ذوبی‌ها در آسیا/ هیجان قهرمانی در لیگ برتر/ رنگ از رخساره آبی‌واناری‌ها پرید!
در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران دو دیدار مهم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

*برنده هفته: ذوب‌آهن اصفهان

در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان موفق شد با تساوی 2-2 مقابل الزورا عراق جواز صعود به دور بعدی رقابت‌ها را بگیرد. این دیدار درگیری و حاشیه‌های زیادی را نیز به همراه داشت. ذوب‌آهن تنها نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است که در آخرین دیدار از مرحله گروهی هفته آینده با النصر بازی خواهد کرد.

*بازنده هفته: بارسلونا

در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا لیورپول موفق شد در دیدار برگشت مقابل بارسلونا شکست 3 بر صفر دور رفت را جبران کرده و با 4 گل برابر این تیم به برتری برسد تا یک شگفتی را رقم بزند. این اتفاق و شکست تلخ بارسا در لیگ قهرمانان اروپا در شبی رقم خورد که لیورپول دو بازیکن کلیدی خود یعنی صلاح و فرمنیو را در اختیار نداشت. بارسایی‌ها سال گذشته نیز در همین مرحله با قبول شکست 4-1 مقابل آ اس رم وداع تلخی با لیگ قهرمان اروپا داشتند.

*بازی هفته: دیدار نفت آبادان و شهرداری گرگان

تیم بسکتبال نفت آبادان موفق شد با کسب سومین پیروزی در فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال عنوان قهرمانی مسابقات را با سرمربیگری حماد سامری از آن خود کند. به این ترتیب نفتی‌ها نخستین قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن گرفتند تا تنها نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا باشند. این قهرمانی در حالی برای نفتی‌ها به دست آمد که تیم شهرداری گرگان با وجود تماشاگران پرشور خود امید زیادی برای قهرمانی داشتند.

*نقد هفته: وداع تلخ سرخابی‌ها با لیگ قهرمانان آسیا

در ادامه رقابت های لیگ قهرمان آسیا در هفته‌ای که گذشت دو تیم پر طرفدار استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفان خود رفتند که در نهایت پرسپولیسی‌ها با قبول شکست مقابل پاختاکور ازبکستان  و استقلالی‌ها نیز با تساوی یک بر یک مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی تهران وداع زودهنگامی را با لیگ قهرمانان آسیا داشتند.آبی پوشان در این دیدار با هدایت فرهاد مجیدی مقابل الدحیل صف آرایی کردند. این اتفاق در حالی افتاد که پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان تا مرحله فینال پیش آمد و در فینال مغلوب نماینده ژاپن شد. آبی‌پوشان نیز تا مرحله یک چهارم حضور داشتند و بعد از حدود 11 سال کشورمان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان فقط یک نماینده دارد که آنهم ذوب‌آهن است.

*شخصیت هفته: علیرضا منصوریان

در حالی که انتظار می رفت دو تیم پرستاره و پرطرفدار پرسپولیس و استقلال بتوانند جواز حضور در دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند، شاگردان منصوریان موفق شدند در ثانیه‌های پایانی دیدار با الزورا صعود خود را به مرحله بعد قطعی کنند. منصوریان در نشست پس از پایان بازی نیز در مورد این که استقلال و پرسپولیس حذف شده‌اند گفت: تلاش می‌کنیم جای خالی استقلال و پرسپولیس را پر کنیم. کار سختی پیش‌رو داریم اما تلاش خواهیم کرد با قدرت در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شویم. منصوریان در نیم فصل دوم لیگ نیز روند روبه رشدی با ذوب‌آهن داشته و حالا به تک چهره در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده و انتظارات از او بالا رفته است.

*پیشنهاد هفته: دیدار پرسپولیس-ماشین‌سازی و پدیده – سپاهان

در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران دو دیدار مهم برگزار می‌شود. پرسپولیس صدرنشین در این هفته در دیدار حساس به مصاف ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت، اما در کنار این بازی، مصاف پدیده شهرخودرو و سپاهان نیز حساسیت‌های خاص خود را دارد. باتوجه به امتیازهای تیم‌ها در جدول، پرسپولیس اگر بتواند ماشین‌سازی را ببرد و در عوض سپاهان با باخت یا مساوی مقابل پدیده امتیاز از دست بدهد پرسپولیس قهرمان این دوره لیگ برتر خواهد شد. همچنین در صورت برد همزمان پرسپولیس و سپاهان تنها تیم‌هایی که شانس قهرمانی در هفته پایانی را دارند این دو تیم (پرسپولیس و سپاهان) خواهند بود و سایر مدعیان از گردونه رقابت برای قهرمانی حذف خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز