گزارش ورزشی هفته؛

نگاهی روبه‌جلو برای رسیدن به موفقیت/ دیپلماسی امیدبخش وزارت ورزش‌وجوانان/ ایران و آذربایجان می‌توانند روابط خود را گسترده‌تر کنند

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۵:۳۳:۳۶
کد خبر: ۸۴۶۴۹۲
نگاهی روبه‌جلو برای رسیدن به موفقیت/ دیپلماسی امیدبخش وزارت ورزش‌وجوانان/ ایران و آذربایجان می‌توانند روابط خود را گسترده‌تر کنند
روز بیست و دوم اردیبهشت، رحیم اف، وزیر جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان در کشورمان حضور پیدا کرد تا دیدارهایی با مسئولان عالیرتبه ورزش ایران داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روز دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت، رحیم اف، وزیر جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان در کشورمان حضور پیدا کرد تا دیدارهایی با مسئولان عالیرتبه ورزش ایران داشته باشد.رحیم اف در این سفر علاوه بر دیدار با دکتر مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران از استادیوم آزادی و امکانات و تجهیزات آکادمی ملی المپیک هم بازدید به عمل آورد تا با ساختارهای ورزشی کشورمان بیشتر آشنا شود.

با توجه به هویت مشترک تاریخی و فرهنگی بین ایران و آذربایجان در همه عرصه ها، زمینه های همکاری گسترده ای وجود دارد که با توجه به تاکیدات رییس جمهورهای دو کشور، بنای دولت بر این است تا این ارتباطات در همه زمینه ها بین دو کشور گسترش پیدا کند.همکاری ها در زمینه ارتباطات تیم های ورزشی، حضور در تورنمنت های مشترک بین المللی و همچنین دیدارهای دوجانبه، تبادل مربیان، داوران، مدرسین  و برگزاری اردوهای مشترک بین ورزشکاران می تواند بیشتر از قبل شود.

ضمن اینکه زمینه همکاری ها در بخش جوانان و فرهنگی در دو-سه سال قبل بین جوانان دو کشور وجود داشته و می توان همچون برگزاری های هفته های فرهنگی و دیدارهایی که بین سازمان های مردم نهاد دو کشور رقم خورده آن را ادامه داد. در برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان پیمانکاران ایرانی برای ساخت پروژه های ورزشی جایگزین پیمانکاران خارجی شده اند که این زمینه همکاری در آذربایجان می تواند به وجود آید و شاهد حضور پیمانکاران ایرانی در کشور آذربایجان باشیم.

 

 

از زمان حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان حدود سه سال می‌گذرد که در این مدت بارها شاهد حضور مقامات عالی رتبه ورزش آسیا و جهان در کشورمان بوده ایم. بدون شک یکی از راه های موفقیت و سربلندی در هر حوزه‌ای ایجاد روابط گسترده و دیپلماسی موفق است که وزیر ورزش و جوانان به درستی توانسته این مهم را انجام بدهد.

اگر به گذشته بازگردیم یکی از نکات منفی در ورزش ایران عدم ایجاد روابط با دیگر کشورها و روسای کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی بود که این موضوع باعث شد ورزش ما علیرغم وجود استعدادهای ناب در اکثر رشته‌ها نتواند رشد کافی و مدنظر را داشته باشد.با روی کار آمدن دولت تدبیروامید یکی از تاکیدات همیشگی دکتر حسن روحانی بر ایجاد روابط گسترده با کشورهای جهان بود و اینکه بتوانیم ایران را به طور شایسته به همه جهانیان معرفی کنیم. حالا بعد از گذشت چندسال از عمر دولت تدبیروامید در خیلی از حوزه‌ها ارتباطات ویژه‌ای ایجاد شده است.

وزارت ورزش و جوانان تا به امروز وظایفی که داشته را به بهترین شکل ممکن تا به الان انجام داده و در سال های اخیر با حضور مقامات عالی رتبه ورزش جهان در ایران زمینه رشد و شکوفایی برای ورزشکاران ما مهیا شده است.دیپلماسی، حلقه مفقوده ورزش کشور ما در سال‌های گذشته بود که با تدابیر انجام شده توسط دکتر سلطانی‌فر و زیرمجموعه او بستر مناسبی برای موفقیت ورزش فراهم شده و امیدواریم این نوع تعامل با دیگر کشورهای جهان نیز بیش از گذشته شود تا زمینه برای ترقی و رشد ورزش ایران در سطوح بین المللی مهیاتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز