وعده چهل‌ساله در دولت تدبیروامید عملی شد؛

موزه ورزش، افتخاری برای همه ایران/ سلطانی‌فر و صالحی‌امیری تاریخ ورزش کشور را زنده کردند

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۱:۳۵:۴۶
کد خبر: ۸۴۸۸۲۵
موزه ورزش، افتخاری برای همه ایران/ سلطانی‌فر و صالحی‌امیری تاریخ ورزش کشور را زنده کردند
ورزشکاران و قهرمانان همواره به عنوان الگوی مناسب برای جامعه مطرح هستند و حالا افتتاح موزه ورزش گام بلندی است برای اینکه یاد و خاطره افتخارآفرینی قهرمانان ما همیشه زنده نگه داشته شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، موزه ملی ورزش ایران روز گذشته با حضور معاون اول رییس‌جمهور و جمع زیادی از مسئولین اجرایی کشور در محل کمیته ملی المپیک افتتاح شد.

شاید در نگاه اول موزه ملی ورزش نیز همانند دیگر موزه‌های کشور تنها برای تاریخ‌نگاری وقایع قلمداد شود ولی چیزی که در این میان مهم است خواسته چهل ساله جامعه ورزش بود که با همت دکتر سلطانی‌فر، دکتر صالحی امیری و دیگر جامعه ورزش تحقق یافت. خواسته‌ای که به حق جای خالی‌اش همیشه در سالیان گذشته محسوس بود و با وجود همه تلاش‌های کم و بیشی که صورت گرفته بود ولی هیچگاه عملی نشد تا اینکه در دولت تدبیروامید این خواسته خانواده ورزش محقق شد. تاریخ گذشته تا به امروز را وقتی مرور می‌کنیم پر است از حماسه‌ها و دلاوری‌هایی که ورزشکاران ما در ادوار مختلف بازی‌های المپیک، پاراالمپیک، جهانی و آسیایی از خود نشان دادند و بارها نام و پرچم ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز درآوردند.

2

ورزشکاران و قهرمانان همواره به عنوان الگوی مناسب برای جامعه مطرح هستند و حالا افتتاح موزه ورزش گام بلندی است برای اینکه یاد و خاطره افتخارآفرینی قهرمانان ما همیشه زنده نگه داشته شود و جوانان و نوجوانان ایران زمین با قدم زدن در این موزه حس غرور را تجربه کنند.

استقبال گسترده جامعه ورزش در روز گذشته برای افتتاح این موزه بیانگر این است که تک‌تک اعضای حاضر در این مراسم به چه اندازه منتظر این روز بودند. چهره ورزشکاران و قهرمانان را وقتی در سالن افتتاحیه نگاه می‌کردیم موجی از غرور بود که حالا مطمئن هستند نام و خاطره آنها تا ابد در اذهان باقی خواهد ماند و دستاوردشان در مسابقات مختلف همیشه در معرض دید عموم خواهد بود. حسین رضازاده، بهداد سلیمی، زهرا نعمتی، ساره جوانمردی، تیمور غیاثی و خیلی از ورزشکاران دیگر از ماه‌های گذشته تا چند روز پیش قبل از مراسم افتتاحیه با عشق و علاقه با کمیته ملی المپیک مراجعه کردند و مدال‌ها، کاپ‌ها و یادبودهای خود را تقدیم این موزه کردند و باعث شدند روز گذشته شاهد مراسم باشکوهی باشیم.

6

مراسم افتتاحیه موزه ورزش با ثبت لحظات ماندگاری همراه شد. دکتر جهانگیری در حین بازدید از این موزه بارها از تلاش‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای تاسیس این میراث جاودان تشکر کرد و نگاه دقیق ایشان به ماکت‌های ورزشکاران از جمله جهان پهلوان تختی و دیگر دستاوردهای ورزشکاران نشان می‌داد که جامعه ورزش تا چه اندازه در راه‌اندازی این موزه موفق بوده است. یکی دیگر از حاشیه‌های جالب مراسم روز گذشته حضور دختر بهداد سلیمی، ورزشکار طلایی و المپیکی ایران در موزه بود که به همراه پدر آمد بود. نگاه تعجب‌آمیز فرزند بهداد سلیمی به ماکت پدرش سوژه داغی را برای همه اهالی اصحاب رسانه که در مراسم حضور داشتند درست کرده بود.

5

حضور معاون اول رییس‌جمهور در این مراسم یک پیغام خوب دیگر نیز برای جامعه ورزش داشت و آن قول پرداخت پاداش ورزشکاران بود که در مراسم افطاری خانواده ورزش با رییس‌جمهور محقق خواهد شد. در پایان این مراسم با هر کدام از قهرمانان که صحبت کردیم همگی ابراز رضایت از افتتاح این موزه داشتند و حالا این امید وجود دارد که تلاش‌های وزارت ورزش و کمیته المپیک ایجاد انگیزه مضاعفی برای ورزشکاران ما کند تا فاصله یک سال  مانده به شروع رقابت‌های المپیک بازهم شاهد دیگر افتخارآفرینی آنها باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز