ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

صعود به یادماندنی پرسپولیس/ سایه شوم دوپینگ بر سر قهرمان آسیا/ رازی که نباید برملا می‌شد!

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۵:۰۲:۰۴
کد خبر: ۸۵۲۲۱۱
صعود به یادماندنی پرسپولیس/ سایه شوم دوپینگ بر سر قهرمان آسیا/ رازی که نباید برملا می‌شد!
تیم فوتبال پرسپولیس در بازی به یادماندنی راهی فینال جام حذفی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

*برنده هفته: سعید ملایی

سعید ملایی جودوکار وزن ۸۱- کیلوگرم ایران با کسب مدال طلای رقابت‌های گرندپری چین بار دیگر به رتبه یک رده‌بندی برترین جودوکاران جهان بازگشت و با ۲ پله صعود در صدر ایستاد.گفتنی است ملایی مدال طلای جهان ۲۰۱۸ و مدال برنز جهان ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد. وی در ۳ دوره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ حضور داشت اما موفق به کسب مدال نشد. وی همچنین یک نقره و ۲ برنز آسیا، نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، یک طلا، یک نقره و ۳ برنز گرنداسلم، یک طلا و ۴ برنز گرندپری و ۲ برنز رقابت‌های اوپن را نیز در کارنامه خود دارد.

*شخصیت هفته: ویلموتس

مارک روبر ویلموتس بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل بلژیک روز گذشته با عقد قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی کشورمان را به مدت سه سال بر عهده گرفت. نشست خبری ویلموتس پس از عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران صبح روز گذشته در هتل المپیک تهران برگزار شد. لازم به ذکر است که سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران، وحید هاشمیان را نیز به عنوان دستیار خودش در تیم ملی انتخاب کرد.

*بازنده هفته: حسین کیهانی

چندی پیش آسوشیتدپرس مدعی شد که حسین کیهانی، دونده ۲۹ ساله تیم ملی دوومیدانی ایران متهم به دوپینگ شده و ممکن است محرومیت موقت او تا چهار سال باشد. به نوشته این سایت کیهانی از ماده ممنوعه اپو استفاده کرده و به همین خاطر دوپینگ او قطعی اعلام شده است. هرچند که گفته می شود کیهانی پس از این ماجرا تقاضای فرجام خواهی کرده است. هنوز خبر تایید یا تکذیب دوپینگ کیهانی از سوی نهادهای مربوطه اعلام نشده اما انتظار می رود ورزشکاران مطرح این مسائل را جدی بگیرند تا وجه عمومی خود را بخاطر یک مدال خراب نکنند.

*مسابقه هفته: سپاهان- پرسپولیس

دیدارحساس نیمه نهایی جام حذفی میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس از ساعت 21 شب گذشته در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار‌شد. این دیدار با توجه به جایگاه دو تیم در جدول لیگ برتر و رقابت شانه به شانه آنها تا هفته پایانی برای قهرمانی و همچنین جنجال‌های دیدار اخیرشان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود که این بازی در پایان 90 دقیقه با نتیجه بدون گل به پایان رسید. بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و پرسپولیس در دقیقه 120 موفق شد با شوت احمد نوراللهی به برتری برسد. این بازی با حواشی زیاد همراه بود و دو بازیکن سپاهان از زمین اخراج شدند و مهدی کیانی نیز یک ضربه پنالتی در نیمه دوم وقت اضافه برای سپاهان از دست داد. پرسپولیس با کسب این پیروزی در فینال جام حذفی روز یکشنبه به مصاف داماش گیلان خواهد رفت.

*نقد هفته: تکواندو

تیم ملی تکواندو چندی پیش با حضور در مسابقات جهانی منچستر ضعیف ترین نتایج 22 سال اخیر در این رشته المپیکی را رقم زد. پس از آن فدراسیون تکواندو نشست خبری کادر فنی با اصحاب رسانه را برگزار کرد. مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در این نشست اظهارتی در مورد کیمیا علیزاده داشت. کمرانی عنوان کرد: مشکل کیمیا مادرزادی است. مادر او هم زانوهای خود را عمل کرد. کیمیا هم بعد از المپیک زانوهای خود را عمل کرد و پزشکان اعلام کردند بعد از جراحی دیگر نمی‌تواند ورزش حرفه‌ای انجام دهد. این که مشکل کیمیا علیزاده چیست و برای رفع آن چه باید کرد هنوز جای بحث وجود دارد. اما به نظر می‌رسدسرمربی جوان تیم ملی نباید به این صراحت  مشکلات شخصی یک قهرمان را برملا کند. هنوز فراموش نکردیم زمانی که کیمیا در ریو تاریخ سازی کرد همه افراد از مردم گرفته تا مسئولین وحتی خود فدراسیون پشت او قرار گرفتند ولی حالا که او نمی‌تواند دیگر مانند گذشته ورزش قهرمانی را ادامه دهد اینطور ساده کنار گذاشته شود.

*پیشنهاد هفته: رقابت‌های لیگ جهانی والیبال

مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از ۱۰ خردادماه آغاز و تا نهم تیرماه در پنج هفته پیگیری می‌شود. هفته نخست رقابت‌ها به میزبانی چین برگزار می‌شود و ملی پوشان ایران با تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان رقابت خواهند کرد. لازم به ذکر است دیدار ایران و ایتالیا در واقع  بازی افتتاحیه  این رقابتها به شمار می‌رود.

نظر شما