نیاز ویژه جوانان به توجه کادرفنی؛

قدرت‌نمایی سروقامتان ایران در والیبال/ المپیک نباید فدای لیگ ملت‌ها شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۰۴:۵۲:۱۳
کد خبر: ۸۵۹۶۷۵
قدرت‌نمایی سروقامتان ایران در والیبال/ المپیک نباید فدای لیگ ملت‌ها شود
هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال روز یکشنبه به میزبانی ایران و با کسب 3 پیروزی برای تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال روز یکشنبه به میزبانی ایران در ارومیه با کسب 3 پیروزی برای تیم کشورمان به پایان رسید تا شاگردان کلاکوویچ همچنان با کسب 8 برد صدرنشین جدول رده بندی باشند.

پیش از این تیم ملی کشورمان در هفته نخست رقابت‌ها به میزبانی چین با کسب 3 برد ارزشمند به عنوان تیم صدرنشین برای حضور در ادامه رقابت‌ها راهی ژاپن شد. شاگردان کولاکوویچ هفته دوم را نیز با کسب 2 پیروزی مقابل ژاپن و آرژانتین که تقریبا با تیم اصلی خود در این رقابت‌ها حضور دارند و شکست مقابل برزیل پرافتخارترین تیم لیگ ملت‌ها پشت سر گذاشتند و با یک پله سقوط در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

نتایج به دست آمده در این سه هفته برای تیم ملی قابل دفاع است و همچنان امید می‌رود تیم ملی بتواند در جمع 6 تیم پایانی قرار بگیرد اما موضوعی که این روزها از سوی برخی کارشناسان و اهالی رسانه مورد مورد نقد قرار گرفته ترکیب تقریبا ثابت تیم ملی در سه هفته اخیر است. با توجه به این که پس از پایان این رقابت‌ها مسابقات انتخابی المپیک را در پیش داریم که بدون تردید در مقایسه با لیگ ملت‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است انتظار می‌رفت کولاکوویچ در چند بازی اخیر به بازیکنان جوان نیز فرصت بازی دهد تا مهره‌های کلیدی تیم همچنان آمادگی خود را برای حضور در انتخابی  از دست ندهند و یا با مصدومیت غیرمنتظره شاکله اصلی تیم در این رقابت مهم و حساس دچار مشکل نشود.

در هر صورت 3 هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌ها با 8 برد ارزشمند و تثبیت جایگاه نخست در جدول رده بندی برای تیم ملی کشورمان و البته مصدومیت محمد موسوی سرعتی زن تیم به پایان رسید. هفته چهارم این رقابت‌ها از 31 خرداد به میزبانی اردبیل برگزر خواهد شد ولی باید منتظر ماند و دید آیا کولاکوویچ تغییری در ترکیب تیم ملی انجام خواهد داد یا خیر.

محمود افشاردوست، پیشکسوت والیبال ایران در این رابطه  به برنا گفت: در این دیدار خوشبختانه ما موفق شدیم تیم قدرتمند لهستان را شکست دهیم. انصافا در بخش‌هایی از بازی آنها بالاتر و سرتر از ما بودند. به نظر من دو نکته مهم در این بازی را باید در نظر بگیریم نخست اینکه در دو ستی که آنها برنده بودند ما در بخش سرویس زدن و دریافت ها و حمایت ها عملکرد مناسبی نداشتیم و نکته دوم در ست های دیگر سرویس های بسیار خوبی زدیم، دفاع های عالی و استفاده مناسب از توپ های برگشتی در تیم ما محسوس بود و در امتیازهای تعیین کننده بچه ها توانستند موفق ظاهر شوند و در نهایت ما این بازی را بردیم.

دبیر سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که به نظرش کدام بازیکن از دیگران بهتر بود عنوان کرد: انصافا همه بچه ها خوب بودند، به هرحال موتور تیم با پاسور تیم روشن می شود و تیم ما با رهبری معروف شایستگی خود را اثبات کرد. زمانی که پاسور خوب بوده یعنی دریافت کننده ها و لیبروها توانسته اند به خوبی کار کنند و در بخش حمله هم بچه ها عالی بودند، غفوری، فیاضی و تک تک بچه ها عالی بودند. باید این را به صورت کلی تاکید کرد که مجموعه کار تیمی خوب بوده است.

افشاردوست در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظرش ملی پوشان ایران به مرحله پایانی صعود خواهند کرد یا خیر؟ عنوان کرد: استراتژی ما حضور در مرحله نهایی و میان 6 تیم برتر جهان است و بعضا در این شرایط بازیکنان با تجربه بیشتر بازی می کنند. البته نکته مهم دیگر حضور لژیونر های ما در تیم ملی است، بازیکنانی که با حضور در لیگ های معتبر با بازیکنان بزرگ و تراز بالا تمرین و بازی کرده اند و بسیاری از آنها در عین جوانی تجربه هم دارند، به هر حال فکر می کنم با این روند اتفاقات خوبی برای این تیم رخ بدهد. آنچه مسلم است این است که برای اولین بار ما نشان داده ایم و در ادامه هم نشان می دهیم که لیاقت رفتن روی سکو را در لیگ ملت ها داریم و این باعث می شود تیم های بزرگ دنیا احترام بیشتری برای والیبال ایران قائل شوند و این باعث افتخار و مباهات ملی کشور عزیزمان ایران است.

فرهاد نفرزاده، کارشناس و سرمربی لیگ برتری کشورمان نیز در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی قبلی ایران با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان پا به این مسابقات گذاشت و تیم منسجمی را شاهد بودیم که از همان بازی اول مقابل ایتالیا ملی‌پوشان ایران توانمندی خود را نشان دادند. در ادامه مقابل دیگر تیم‌های قدرتمند دنیا نمایش قابل قبولی را داشتند و در شرایطی که می‌توانستند مقابل برزیل هم پیروز شوند تا به اینجا بردهای دلچسبی را به دست آورده‌اند.

وی در ادامه افزود: همه بازیکنان با آمادگی کامل و روحیه بالا در مسابقات حاضر شدند و می‌توان گفت نقطه عطف تیم ملی ایران در بازی‌ها آمادگی جسمانی بالای بازیکنان است. تیم در داخل زمین به خوبی توسط سعید معروف و در بیرون از زمین توسط کولاکوویچ هدایت می‌شود و در این مدتی که کولاکوویچ در تیم ملی ایران حضور داشته به نظر من عملکردش قابل قبول است.

نفرزاده در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا والیبال ایران در ادامه نیز با کولاکوویچ می‌تواند این موفقیت‌ها را به دست آورد یا خیر، خاطرنشان ساخت: والیبال یک رشته خاص است و نمی‌توان گفت الان که والیبال ایران روند صعودی را در پیش گرفته در تورنمنت‌های بعدی نیز همین موفقیت‌ها را به دست خواهد آورد. ممکن است در مسابقات دیگر تیم‌ها شرایطشان فرق کند و به نوع دیگر در زمین حاضر شوند.

پیشکسوت والیبال ایران گفت: در ادامه چند تورنمنت مهم را در پیش داریم از جمله بازی‌های انتخابی المپیک 2020 و مسابقات جام جهانی که همه این مسابقات نیز برای ما مهم است. این تیم اگر همین شرایط را در پیش بگیرد و روند صعود را داشته باشد یقینا هم می‌توانیم به المپیک صعود کنیم و هم در جام جهانی بازهم قدرت خود را نشان دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز