کسب افتخار دور از جنجال؛

قهرمانی بانوان آمریکا در صلح، نه جنگ‌ورزی/ سیاست‌های ترامپ درون مستطیل سبز شکست خورد!

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۲:۰۶:۳۱
کد خبر: ۸۶۷۸۰۰
قهرمانی بانوان آمریکا در صلح، نه جنگ‌ورزی/ سیاست‌های ترامپ درون مستطیل سبز شکست خورد!
در حالیکه این روزها ترامپ به منفورترین شخصیت سیاسی جهان تبدیل شده و با سیاست‌های غلط خود به دنبال جنگ‌ورزی و ایجاد تنش بین کشورهای دنیا است، تیم فوتبال زنان آمریکا به دور از هر حاشیه و فرافکنی توانست بر بام جهان قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در بسیاری از نقاط مختلف جهان به فوتبال به چشم یک ورزش نگاه نمی‌شود و فوتبال برای بسیاری از مردم جهان فراتر از یک رشته است، طوری که هر چهار سال یک بار بخش عظیمی از جمعیت دنیا درگیر یک اتفاق بزرگ به نام جام جهانی است، البته این درگیری فقط مختص مسابقات مردان نمی‌شود و چند سالی است که جام جهانی فوتبال بانوان نیز با عملکرد خیره کننده تیم‌ها نگاه را به سمت خود جلب کرده است. هفته گذشته هشتمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال بانوان به میزبانی فرانسه برگزار شد و تیم ملی آمریکا مدافع عنوان قهرمانی یکشنبه شب با شکست تیم هلند موفق شد برای چهارمین بار جام قهرمانی بالای سر ببرد.

نکته جالب توجه درخصوص قهرمانی آمریکایی‌ها در این دور از بازی‌های جام جهانی این است درحالی که تیم مردان این کشور تابحال موفق به کسب هیچ موفقیتی نشده، تیم بانوان آمریکا کماکان به قدرت‌نمایی خود در فوتبال ادامه می‌دهد. آنچه که آمار در طول چند دهه اخیر نشان می‌دهد همچنان فوتبال مردان اقبال چندانی میان مردم ایالات متحده آمریکا ندارد. بررسی توجهات به ورزش‌هایی مانند بسکتبال و فوتبال آمریکایی، نشان می‌دهد اگر تلاشی هم در جهت توسعه این رشته در این کشور صورت گرفته تلاش‌ها با توفیقی جدی همراه نبوده و همچنان ورزش‌های دیگری در راس توجه قرار دارند.

به گفته برخی از کارشناسان واقعیتی که درباره ورزش آمریکا وجود دارد و آن هم پر بودن ظرفیت ورزش‌ها و بی‌توجهی به فوتبال است. بیس‌بال، فوتبال آمریکایی، بسکتبال و در مرتبه‌ای پایین‌تر هاکی، آنقدر گردش مالی و ذهنی جامعه را به خود اختصاص داده‌اند که جایی برای فوتبال نمانده است. اما در کنار این موارد و ناکام بودن فوتبال مردان در آمریکا این را هم باید در نظر گرفت که فوتبال زنان این کشور سالهاست که به موفقیت‌های بین‌المللی قابل توجهی دست پیدا می‌کند ولی همین موضوع نیز در تغییر وضعیت تاثیری نداشته است.

تیم ملی آمریکا یکشنبه در فینال جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه با دو گل هلند را شکست داد و برای دومین سال پیاپی جام قهرمانی را بالای سر برد. آمریکا با چهار عنوان، پر افتخاترین تیم جهان شد. این تیم اغلب جوایز فردی را نیز به خود اختصاص می‌دهد که در راس آنها مگان رپینو قرار داشت. کاپیتان تیم ملی آمریکا برنده توپ طلا و کفش طلا شد. اخیرا جنگ لفظی بین رپینو و رییس‌جمهور آمریکا درخصوص سیاست‌های ترامپ صورت گرفت که بازخوردهای زیادی نیز در جهان داشت. سرمربی تیم ملی آمریکا نیز بعد از قهرمانی در این مسابقات اعلام کرد که تیم زنان بعد از بازگشت به آمریکا به کاخ سفید نخواهد رفت.

در حالیکه این روزها دونالد ترامپ به منفورترین شخصیت سیاسی جهان تبدیل شده و با سیاست‌های غلط خود به دنبال جنگ‌ورزی و ایجاد تنش بین کشورهای دنیا است، تیم فوتبال زنان آمریکا به دور از هر حاشیه و فرافکنی توانست بر بام جهان قرار بگیرد. رپینو و هم‌تیمی‌هایش به ترامپ ثابت کردند که قدرت با زورگویی و دشمنی با دیگر کشورها به دست نخواهد آمد و در سایه صلح و آرامش می‌توان به بهترین افتخارات دست یافت.

نظر شما