گزارش ورزشی هفته؛

آماده‌سازی جدی آسمان‌خراش‌ها/ بیم‌وامیدها برای موفقیت تیم ملی/ جام‌جهانی می‌تواند سکوی پرتاب بازیکنان بسکتبال شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۵:۳۹:۴۱
کد خبر: ۸۶۸۹۷۴
آماده‌سازی جدی آسمان‌خراش‌ها/ بیم‌وامیدها برای موفقیت تیم ملی/ جام‌جهانی می‌تواند سکوی پرتاب بازیکنان بسکتبال شود
تیم‌ ملی بسکتبال ایران برای سومین سال پیاپی حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم‌ ملی بسکتبال ایران کمتر از دو ماه دیگر برای سومین سال پیاپی حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. تیم‌ ملی کشورمان در مرحله نخست این رقابت‌ ها پس از قرعه‌کشی انجام شده با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو همگروه شد. همگروهی ایران با این تیم‌ها باعث شد این امیدواری به وجود بیاید که تیم‌ ملی کشورمان کار دشواری در مرحله گروهی نداشته باشد و پس از اسپانیا می‌تواند به عنوان تیم دوم و با توجه به افزایش تیم‌های شرکت کننده به مرحله بعد صعود کند و سهمیه المپیک2020 را به آسانی کسب کند.

در این رابطه آیدین مقیمی، کارشناس بسکتبال، به برنا می‌گوید: کاملا مخالفم با این نظرها، در بازی با اسپانیا تکلیف مشخصی داریم. اما درباره پورتوریکو باید بگویم این تیم 6 یا 7 بازیکن شاغل در NBA دارد. قطعا اگر پورتوریکو با ستارهایش بیاید که حتما هم می‌آید کار دشواری خواهیم داشت و به نظرم برای برد نود درصد این تیم شانس دارد و 10 درصد ما، با تونس هم در 2010 در ترکیه همگروه بودیم با وجود حامد حدادی که درآن زمان در NBA بازی می‌کرد ما به چالش کشیده شدیم. بنابراین این تیم هم مقابل ما تیم  دست و پا بسته‌ای نیست و شانس پیروزی دارد.

عنایت آتشی نیز معتقد است: اسپانیا تیم شناخته شده‌ای است، هرچند که هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست اما تقریبا تکلیف‌مان در برابر این تیم مشخص است. در خصوص تیم پورتوریکو باید بگویم بسکتبال آمریکای جنوبی و شمالی شبیه هم هستند. این کشور بسکتبال مدرنی دارد و نباید این تیم را دست کم بگیریم به نظرم تقریبا رقابت نزدیکی با این تیم خواهیم داشت علاوه براین پورتوریکو در NBA بازیکن دارد و این موضوع نباید فراموش شود. تونس را قطعا اگر برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم ببریم چون قبلا هم در برابر این تیم نمایش خوبی داشتیم و توانستیم برنده زمین را ترک کنیم.

بدون تردید رقابت‌های جام جهانی با توجه به کسب سهمیه المپیک 2020 برای همه کشورهای حاضر در این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین‌رو هر تیمی تلاش می‌کند با استفاده از تمام ظرفتیت‌های خود برای حضور موفق و قدرتمند استفاده لازم را ببرد. قطعا تیم‌ملی ایران نیز تهی از این ظرفیت‌ها نیست، ظرفیت‌هایی که حضورشان در کنار تیم چه از نظر فنی و چه از نظر ایجاد انگیزه در سایر بازیکنان قطعا می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر عملکرد تیم در میدان مسابقات داشته باشد.

مقیمی در این خصوص می‌گوید: حتما تجربه ستاره‌ها به ما کمک می‌کند. خوشبختانه بچه‌ها انگیزه لازم را دارند. حامد حدادی که این روزها به روزهای ایده‌آلش برگشته، صمد هم که همیشه بازیکن حرفه‌ای بوده و شرایط مطلوبی دارد. در کنار این سن و سال این دو نفر نیز به ما می‌گوید این آخرین جام جهانی این دو بازیکن است و قطعا دوست ندارند در این شرایط چه خودشان و چه تیم نمایش بدی داشته باشد، پس بدون‌شک با انگیزه مضاعف می‌آیند و این انگیزه نیز به کل تیم تزریق می‌شود.

آتشی نیز بر این باور است: خوشبختانه بسکتبال ما ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توانیم روی آنها حساب کنیم. به نظرمن هیچ وقت روی سن نمی‌شود صحبت کرد باید روی معیارها و توانایی که ظرفیت‌ها و در واقع ستاره‌های تیم ملی دارند صحبت کرد. قطعا اگر بازیکنی در حد مطلوب باشد حضورش در زمین بدون شک موثر خواهد بود. جایی که می‌رویم نخبگان جهان در آن حضور خواهند داشت پس این میدان جای محک زدن نیست، جای تجربه‌اندوزی نیست، بنابراین باید از ستاره‌ها و تیم یک بازی نمایشی قدرتمند و عالی را شاهد باشیم.

در کنار مطالب بیان شده نکته مهمتر نحوه آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در مسابقات جام جهانی است و اینکه فدراسیون بسکتبال این کشورها چه برنامه و بازی‌های تدارکاتی را برای آماده‌سازی تیم ملی کشورش انجام داده است. هفته گذشته مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم عنوان کرد تیم ملی کشورمان از دوم مرداد و پس از پایان تمرینات در تهران راهی سه تورنمنت اروپایی خواهد شد. اینکه قرار است تیم ملی کشورمان پیش از جام جهانی چند بازی دوستانه با تیم‌های خارجی داشته باشد باعث خوشحالی است اما این که این تیم‌ها بر اساس چه معیاری انتخاب می‌شوند نیز نکته مهمی است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد. طبق اعلام فدراسیون بسکتبال تیم ملی کشورمان قرار است در این تورنمنت‌ها با کشورهای، پرتغال، اسلواکی، دانمارک، روسیه، اردن، یونان و مجارسان و در نهایت با حضور در پیک چین  دیدار دوستانه برگزار کند.

آتشی در این باره می‌گوید: پرتغال در بسکتبال اروپا جایگاه متوسطی دارد هرچند تیم شناخته شده‌ای نیست ولی برای بازی تدارکاتی تیم مناسبی برای ایران است. روسیه تیمی است که فاصله زیادی با ما دارد و قطعا مشخص نیست که این کشور قرار است در این تورنمنت با تیم اصلی حضور داشته باشد یا خیر، اما در هر صورت بازی کردن با تیم دوم روسیه نیز برای ما خوب است و قطعا می‌توانیم مقابل آن نقاط ضعف و قدرت خود را بازیابی کنیم. اردن هم تیمی است که تقریبا به سبک ما بازی می‌کند بازی با این تیم هم محک خوبی برای تیم ماست. لهستان نیزهم تیم‌ها باشگاهی آن و هم تیم‌ملی‌اش از ما قوی‌تر است، به نظرم تیم‌هایی که انتخاب شدند همه مناسب هستند.

مقیمی در این مورد به برنا گفت: به نظرم در این شرایط خاصی که در کشور داریم برنامه تدارکاتی خوبی برای تیم در نظر گرفته شده است. حالا مشکلات ارزی به کنار، متاسفانه برخی از کشورها به دلیل تصورات غلطی که از کشور ما دارند حاضر نیستند یا به ایران بیایند و یا حتی راضی نیستند ما به کشورشان سفر کنیم پس در این شرایط خاص برنامه خوبی برای تیم چیده شده است. اولین تورنمتی که در آن حضور خواهیم داشت پرتغال است، شاید سه تیمی که قرار است با آنها در این تورنمت بازی کنیم تیم‌های مطرح و طراز اول دنیای بسکتبال نباشند که قطعا هم نیستند ولی به هر حال در بسکتبال اروپا درگیر هستند و با تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند بنابراین بازی با اینها به کمک خواهد کرد.

او افزود: دو تیمی هم که در تورنمنت روسیه حضور دارند تیم‌های مناسبی هستند، روسیه خود تیم بزرگی است حتی اگر با نفرات اصلی خود نیاید چون تیم با ریشه‌ای دارد که بسیار کمک کننده است. در پیک چین هم با نیجریه بازی خواهیم داشت که به نظرم این تیم می‌تواند مدل خوبی برای ما باشد تا مسابقات جام جهانی را برابر این تیم برای خود شبیه‌سازی کنیم و نتیجه آن را هم برابر تونس ببینم. مونته‌نگرو نیز بسکتبال غنی دارد، لهستان هم تیم قدرتمندی است، در مجموع تدارکات خوبی برای تیم در نظر گرفته شده ولی ای کاش می‌توانستیم یک کشوری را هم شبیه پورتوریکو در نظر بگیریم تا برای بازی با این تیم هم از قبل برنامه داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز