امیدواری هواداران به سرمربی بلژیکی؛

ویلموتس درپی‌ راه‌ نرفته با فوتبال ایران/ برای موفقیت تیم ملی باید کمی انرژی مثبت صرف کرد

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۵:۰۶:۳۶
کد خبر: ۸۷۳۰۰۱
ویلموتس درپی‌ راه‌ نرفته با فوتبال ایران/ برای موفقیت تیم ملی باید کمی انرژی مثبت صرف کرد
فراموش نکنیم در گروهی نسبتا سخت در مقدماتی جام جهانی قرار گرفته‌ایم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی برای اردویی سه روزه ۳۰ بازیکن جوان را به اردوی تیم ملی دعوت کرد و برای بسیاری پرسش پیش آمد که چرا خبری از نامی ها نیست. البته از پرسپولیس و استقلال هم بازیکن دعوت شده اند نه بازیکنانی که در جام جهانی وحتی جام ملت ها حضور نداشتند. در این موضوع که مارک فوتبال ایران اختیار دارد هر کسی را که بخواهد به تیم ملی دعوت کند اما به قول یکی از بازیکنان فیکس کارلوس کی روش این‌ تیم‌ ب ایران است.البته موضوع مهم معدل پایین مدعوین است. از طرفی برخی از رسانه ها با دلایل خود این اردوی سه روزه را بد وقت دانستند و برخی به دنبال شیطنت بودند و این تصمیم را کلیشه ای عنوان کردند.

در این میان بهتر است تاکید کنیم اگر بنا به انتقاد باشد هیچ کار سختی نیست اما آیا اهالی فوتبال هم با برگزاری اردوی تیم ملی با این نقرات مخالف هستند. اگرچه برای ما هم کار سختی نیست، انتقاد کردن ولی برای این کار زود است.

به این سوال پاسخ خواهیم داد اما ۲نکته مهم وجود دارد که نگارنده ترجیح می دهد پیش از هر اظهار نظری از سوی اهالی فن آن را بیان کند. نخست اینکه ویلموتس بعد از پایان‌ لیگ سرمربی شده و نشان داد با نفرات قبلی تیم می تواند هجومی بازی کند و نتیجه هم بگیرد. این لیست‌ حاصل تلاش ویلموتس در‌ تماشای بازی های تیم ملی و به ویژه مسابقات باشگاهی است.

پس بهتر نیست استقبال کنیم‌ از حضور بازیکنان جوان و جدید چرا که حداقل ترین نتیجه می تواند رقابت قوی تر برای رسیدن به ترکیب تیم ملی است و نکته دوم این لیست نشان داد ویلموتس توجه ویژه ای به‌ بازیکنان در حال رشد دارد و همین موضوع برای همه بازیکنان در لیگ مهم است و دست آورد نکته دوم همین حس دیده شدن که منجر به تلاش بیشتر بازیکنان برای‌تیمشان در لیگ می شود را می توان‌ارزیابی کرد.

جلالی: امیدوارم اردوهای سه روز ویلموتس ادامه پیدا کند

مجید جلالی در این باره معتقد است ویلموتس با این کار نشان داد به جوان ها بهای خاصی‌می دهد و این بسیار ارزشمند است و شور نشاط و البته انگیزه را‌ در میان بازیکنان داخلی بیشتر می‌کند. به شخصه امیدوارم این اردوهای سه‌روزه ویلموتس ادامه داشته باشد تا ضریب نفوذ لیگ داخلی را هم دوباره در تیم ملی شاهد باشیم.

خرمگاه: دعوت از بازیکنان جوان می‌تواند اتفاق فرخنده‌ای باشد

محمد خرمگاه‌، مربی ذوب آهن در این باره به برنا‌ می‌گوید زود است بخواهیم‌ درباره سر‌مربی جدید صحبت کنیم اما شناسنامه و دعوت از چنین بازیکنی می تواند اتفاق فرخنده ای باشد‌. به هر حال ما باید به این سر‌مربی کمک کنیم تا او نیز آنچه مدنظرش است را بتواند پیاده کند. کشور ما استعدادها و پتانسیل های بسیار خوبی دارد و‌ امیدوارم نتیجه در پایان افتخار برای کشورمان باشد.

در میان افرادی که در این باره صحبت کردند بی شک صحبت های اسلامیان که اتفاقا نقل قولی تاسف آور از کی روش است شاید اهمیت کار مرد بلژیکی را بیش از پیش مشخص‌کند.

اسلامیان: کی‌روش می‌گفت وقتی یک ملی‌پوش‌ مریض‌ می‌شود من هم‌ بیمار می‌شوم

عضو هیات‌رییسه فدراسیون به خبرنگار برنا در این باره گفت: کی روش در اوایل کار خود می گفت وقتی یک ملی پوش‌ مریض می شود من هم بیمار می شوم چرا که جایگزینی در سطح او‌ ندارم که بیاورم. هدف‌گذاری فدراسیون فوتبال‌ برای تیم‌ بزرگسالان جام جهانی آینده است و طبیعی است  در این مدت شاید برخی ملی پوشان به دلایل مختلف از چرخه تیم ملی کنار بروند و این موضوع لزوم سرمایه گذاری صحیح ویلموتس را روی جوانان نشان می دهد. به هرحال کار کی روش برای انتخاب نفرات تیم ملی برای حضور در جام جهانی و حتی جام ملتها سخت بود چرا که ما در هر پست حداقل ۳‌بازیکن‌ آماده داشت و جای خوشحالی است که این رویه در تیم ملی با هدایت آقای ویلموتس هم ادامه دارد. نکته دیگر هم این است که بخش اعظم ترکیب تیم های ملی بزرگ و قدرتمند را بازیکنان جوان نشان می دهد و نگاهی آماری به تیم های برتر جهان نیز این موضوع را تایید می کند.

دینورزاده: لیست ویلموتس را به فال نیک می‌گیریم

مهدی دینورزاده، پیشکسوت فوتبال ایران، درباره حضور بازیکنان جدید در لیست تیم ملی به خبرنگار برنا گفت: با توجه به زمان نسبتا زیادی که ما تا بازی‌های رسمی داریم به نظرم ویلموتس با دعوت از بازیکنان جوان که بر اساس تحلیل خود او و دستیارانش از فیلم رقابت‌های لیگ بوده کار بسیار مثبتی انجام داده و این لیست را به فال نیک می‌گیرم.

بازیکن پیشین تیم ملی در ادامه اظهار داشت: به هرحال ویلموتس بازیکنان اصلی تیم ملی را دیده و حتی دو بازی تدارکاتی با آنها برگزار کرده و حالا می‌خواهد با حضور این بازیکنان جوان برای تیم ملی پشتوانه سازی کند که بسیار ارزشمند است و برعکس کادر قبلی که فقط به‌دنبال نتیجه گرایی بود این مربی به دنبال این است که در هر پست 2-3 بازیکن آماده داشته باشیم و ذخیره‌های ما نیز بتوانند در شرایط خاص برای تیم ملی به خوبی بازی کنند.

دینورزاده درباره بازی دوستانه تیم ملی بزرگسالان و تیم امید عنوان کرد: استفاده از پتانسیل این 2 اردو بسیار کار خوبی بوده و بازی تدارکاتی اهمیت بالایی دارد، حالا می‌خواهد در هر سطحی باشد. نباید فراموش کنیم یک بازی تدارکاتی از 100 تمرین فایده بیشتری دارد و بنده جا دارد در پایان برای تیم ملی امید هم آرزوی موفقیت کنم و امیدوارم این تیم نیز بتواند در ادامه مسیر خود موفق شود.

در پایان حالا که این اردو تمام شد و بازی دوستانه تیم امید و تیم ملی بزرگسالان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید و حالا حریفان ایران در مرحله اول مقدماتی مشخص شده اند. به هر حال نگارنده بر این باور است که مربی در حد ویلموتس بهتر از آنهایی که ادعا دارند، می داند بازیکنان در تمرینات نیم فصل و در حال بدنسازی هستند و تردیدی هم وجود ندارد که این موضوع منجر به این می شود که بازیکنان کیفیت اصلی خود را نتوانند تمام و کمال نشان دهند.

اما بهتر است نه یک طرفه به‌ قاضی برویم نه‌ اینکه زود قضاوت کنیم و بهتر است حداقل برای‌ مربی که می خواهد تیم ملی را تهاجمی کند و باعث شود تیم ملی ضمن کسب نتیجه. هوادار هم از بازی زیبای این تیم شاد شود انرژی مثبت بفرستد و از اقدامات مارک فوتبال ایران حمایت کنیم. فراموش نکنیم ما در گروهی نسبتا سخت در مقدماتی جام جهانی قرار گرفته ایم و تاج هم گفت می توانستیم در گروه ساده تری قرار بگیریم. حالا حضور داریم و همین موضوع باعث این می شود که برای اهتزاز پرچم کشورمان و موفقیت تیم ملی کمی انرژی مثبت صرف کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز