فاطمه کیوانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ITTF کسب سهمیه المپیک منطقه‌ای را برداشته است/ امیدی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ نداریم

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۰۶:۱۸:۲۸
کد خبر: ۸۷۹۷۱۹
ITTF کسب سهمیه المپیک منطقه‌ای را برداشته است/ امیدی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ نداریم
نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: اگر سیستم کسب سهمیه به حالت قبلی خود بازگردد، امیدی هست که بتوانیم یک نماینده بانو در المپیک 2020 داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فاطمه کیوانی، نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم‌های ملی بانوان بیان کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی میز تغییراتی در سیستم کسب سهمیه المپیک انجام داده است. حدود 26 کشور نسبت به این تغییر سیستم اعتراض دارند و نامه‌ای نوشتند که طی نشستی در مغولستان یا اندونزی خواهیم داشت، نتیجه نهایی مشخص می‌شود. سیستم ITTF کسب سهمیه المپیک منطقه‌ای را برداشته و فقط به صورت قاره‌ای انجام می‌شود. قاره آسیا به جز وایت کارت و تیم‌های برتر، 6 سهمیه دارد که با این اوصاف کسب سهمیه المپیک خیلی سخت خواهد بود.

وی افزود: رنکینگ بانوان برای کسب سهمیه باید زیر 50 باشد اما بانوان زیر 100 نیستند. با وضعیت بانوان ما و این تغییرات که قطعی هم نیست در حال حاضر کسب سهمیه خیلی سخت است.

کیوانی عنوان کرد: اگر در مجمع سیستم به حالت قبلی خود بازگردد، امیدی هست که حداقل بتوانیم یک نماینده بانو در المپیک 2020 داشته باشیم. شخصی که سهمیه را کسب می‌کند مشخص نیست اما باتوجه به  سابقه ندا شهسواری، بیشتر انتظار می‌رود که او سهمیه کسب کند. ندا شهسواری در منطقه رنکینگ اول را دارد.

نایب رئیس فدراسیون تنیس روی می ادامه داد: مهشید اشتری را هم داریم که در آسیا میانه رنکینگ دوم را دارد. احتمال دارد که او هم موفق به کسب سهمیه کند اما واقعا قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان در این خصوص صحبتی کرد. در کل امیدی برای این که از طریق رنکینگ کسب سهمیه کنیم نداریم.

وی در پایان گفت: دومین مرحله اردو تیم‌های ملی بانوان ما از روز شنبه 12 مرداد ماه به مدت 17 روز آغاز می‌شود. امیدواریم بچه‌ها بتوانند به آن آمادگی مورد نظر کادر فنی برسند چون مسابقات سختی پیش رو داریم. دختران ایران در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌شوند که به نوعی مسابقات تدارکاتی المپیک هم خواهد بود.

نظر شما