مرحله نخست مسابقات انتخابی ۲۰۲۰ توکیو؛

استارت تیم ملی والیبال ایران با کوبا/ شاگردان ایگور سهمیه المپیک را می‌خواهند

۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۰۳:۳۴:۴۴
کد خبر: ۸۸۲۵۰۴
استارت تیم ملی والیبال ایران با کوبا/ شاگردان ایگور سهمیه المپیک را می‌خواهند
نخستین مرحله مسابقات انتخابی المپیک توکیو در والیبال به طور رسمی به میزبانی کشور روسیه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نخستین مرحله مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو در رشته والیبال از امروز به طور رسمی به میزبانی شهر سنت پترزبورگ روسیه آغاز می شود. در این مرحله ابتدا ۲۴ تیم برتر رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی در انتخابی جهانی به میدان می‌روند. این ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی، مسابقه می‌دهند و در نهایت تیم برتر هر گروه راهی المپیک می‌شود.

تیم ملی کشورمان در این مرحله با روسیه، کوبا و مکزیک همگروه است و در دیدار نخست باید مقابل تیم کوبا صف آرایی کند، تیم ملی کوبا سابقه کسب مدال در المپیک و جهان را در کارنامه دارد و در ادوار گذشته نیز جزو مدعیان والیبال در جهان به شمار می‌رفت اما در سال‌های اخیر افت محسوسی داشته و انتظار می‌رود شاگردان کولاکوویچ کار دشواری مقابل این تیم نداشته باشند اما بازهم به اعتقاد برخی کارشناسان نباید بازی با کوبایی‌ها را دست کم گرفت.

شاگردان کولاکوویچ در دیدار دوم خود به مصاف تیم کم نام و نشان مکزیک خواهند رفت تیمی که می‌توان آن را ضعیف‌ترین حریف برای تیم کشورمان در نظر گرفت. تنها افتخار مکزیک در والیبال به رقابت‌های قاره‌ای در منطقه نورسکا و نهایتا مسابقات پان آمریکن مربوط می‌شود.

روسیه سومین حریف ایران در انتخابی المپیک دیگر نیازی به معرفی ندارد. تیمی که همین چند وقت پیش با بازیکنان جوان خود در لیگ ملت‌ها موفق شد در شیکاگو جشن قهرمانی بگیرد و حالا با ترکیبی کامل‌تر و در حضور ستاره هایش در سنت پترزبورگ میزبان تیم کشورمان خواهد بود. روسیه بدون شک تنها حریف جدی شاگردان ایگور در انتخابی المپیک خواهد بود.

*برنامه کامل دیدارهای ایران در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰:

ایران - کوبا: جمعه ۱۸ مرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰

ایران - مکزیک: شنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰

ایران - روسیه: یک‌شنبه ۲۰ مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰

نظر شما