امیر مقصودی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

امیدوارم چوگان ایران به جایگاه واقعی خود برسد/ کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهند

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۶:۱۶:۱۷
کد خبر: ۸۸۳۷۳۹
امیدوارم چوگان ایران به جایگاه واقعی خود برسد/ کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهند
بازیکن با سابقه رشته چوگان گفت: یک سری عدم مدیریت‌ها باعث شده نتوانیم چوگان را به جایگاه اصلی خود در ایران برسانیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امیر مقصودی، بازیکن چوگان با 9 سال سابقه که یکی از چوگان‌بازان شرکت کننده در دکوکاپ نیز بود، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص ورزش کهن ایرانی چوگان بیان کرد: چوگان یک ورزش 2500 ساله ایرانی است که اولین بار این ورزش تیمی در ایران ابداع شد اما متاسفانه به دلیل این که توجه زیادی به این رشته نکردیم، کم کم به فراموشی سپرده شد. تنها حکومتی که چوگان بازی می‌کردند، سلسله صفویه بود، در زمان قاجار این رشته فراموش شد، زمان پهلوی هم در فعالیت می‌کردند. پس از انقلاب برای مدت کوتاهی از بین رفت و پس از آن طبق فرموده مقام معظم رهبری چوگان دوباره احیا شد.

وی افزود: یک‌سری عدم مدیریت‌ها باعث شده که نتوانیم چوگان را به جایگاه اصلی خود در ایران برسانیم و امیدوارم با حضور دوستان و مدیران اقدامات بهتری را انجام بدهیم.

مقصودی عنوان کرد: مسابقات تحت عنوان دکوکاپ به نفع خیریه خانه فرشتگان و جهت حمایت بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست برگزار شد. اولین دوره رقابت‌ها برگزار شد، ان‌شاءالله که دوره‌های بعدی این مسابقات با قدرت برگزار شود. تورنمنت در سطح بالایی برگزار شد و امیدوارم بتوانیم مسابقاتی در خور این رشته داشته باشیم.

بازیکن باسابقه چوگان در ادامه افزود: سطح چوگان ایران با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست و بسیار ضعیف هستیم. کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه‌گذاری‌های کلانی در چوگان کردند و سود آن را می‌برند اما متاسفانه در ایران چنین سرمایه‌گذاری نداریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم سرمایه‌گذاری در چوگان انجام شود و سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به این ورزش نگاه کنند. چوگان ورزش بسیار لوکس و گرانی است اما متاسفانه تولید لوازم چوگان در ایران نداریم و برای خرید یک چوب باید با هزینه زیادی آن را از خارج کشور خریداری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز