عباس ناطق نوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

منابع آبی ایران برای انجام تمرین و مسابقه کم است/ مسابقات آسیایی و جهانی اسکی روی آب در سدها و دریاچه‌ها برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۰:۲۵:۲۷
کد خبر: ۸۸۴۴۲۱
منابع آبی ایران برای انجام تمرین و مسابقه کم است/ مسابقات آسیایی و جهانی اسکی روی آب در سدها و دریاچه‌ها برگزار می‌شود
دبیر انجمن اسکی روی آب گفت: منابع آبی در ایران کم است و از سدهای آب شرب محروم هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عباس ناطق نوری، دبیر انجمن اسکی روی آب ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مسابقات انتخابی اردوی تیم ملی بیان کرد: انتخابی اردوهای ملی روز دوشنبه 21 مرداد ماه برگزار شد و دو ورزشکار در رشته اسلالوم، دو ورزشکار در رشته پرش و یک ورزشکار در رشته ویک برد به اردو دعوت شدند. در مجموع حسین ماهیگیر و ابوالفضل زمانیان در رشته اسلالوم، سروش سبحانی در رشته ویک برد جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کردند.

وی افزود: متأسفانه منابع آبی ما در ایران کم است ولی با برنامه ریزی که کردیم ساعاتی را برای تمرین تیم ملی در دریاچه آزادی تدارک دیدیم. قرار گذاشتیم تمرینات منظمی خصوصا در سال جاری داشته باشیم و امیدوارم که نتایج ما نسبت به سال‌های گذشته در بازی‌های آسیایی خیلی بهتر شود.

ناطق نوری عنوان کرد: اسکی روی آب با قایق به دلیل این که باید در آب‌های بدون موج باشد، بیشتر در سدها و دریاچه ها فعالیت می‌شود. اسکی در دریا به دلیل مواج بودن سخت اما در سدها و دریاچه‌ها راحت‌تر انجام است. بیشتر مسابقات آسیایی و جهانی در سدها و دریاچه‌ها برگزار می‌شود.

دبیر انجمن اسکی روی آب ایران در رابطه با دلایل عدم جواز تمرین در سدها اظهار داشت: طبق مصوبه شورای امنیت ملی سدهای آب شرب، ما نمی توانستیم منابع آبی را در اختیار داشته باشیم و الان فقط در دریاچه‌ها و دریاها تمرین می‌کنیم و از سدهای آب شرب محروم هستیم. چند سد در زریوار کردستان، سد آویزر نوشهر و سد تبریز هستند که در اختیار کمیته‌های ما قرار دارند و بچه‌های استان‌های مختلف در آن‌ها تمرین می‌کنند. در سال‌های پیش رو اردوهای تیم ملی در این استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ما در آسیا جزو 5 کشور اول هستیم  اما در دنیا به دلیل فاصله‌ای که بین کشورهای آسیایی و جهانی وجود دارد، جایگاه خوبی نداریم. کشورهای آسیایی کم‌تر می‌توانند ورودی مسابقات جهانی را کسب کنند، در آسیا هم کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و چین تیم‌های برتر هستند.

ناطق نوری درمورد اقدامات انجام شده انجمن اسکی روی آب برای جذب توریست تصریح کرد: اسکی‌بازان خارجی زیادی برای اسکی به قسمت جنوبی کشور مانند جزیره کیش که توریست‌های زیادی را از کشورهای مختلف جذب می‌کند و به بخش ساحلی دریای خزر سفر می‌کنند. حتی ایرانی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند برای فصل تابستان مایل هستند که در ایران حضور داشته باشند و از منابع آبی ما استفاده کنند.

دبیر انجمن اسکی روی آب گفت: صبحت‌هایی از حضور کیبل اسکی بدون قایق در المپیک 2024 شده است اما هنوز جلسات کمیته المپیک جهانی در این راستا برگزار نشده است. اگر در جلسات تصویب شود که رشته کیبل اسکی به المپیک بیاید، برای اسکی روی آب ایران و تمام فدراسیون‌های سراسر دنیا خیلی خوب می‌شود، به دلیل این که ما جزو سه کشور برتر کیبل اسکی هستیم و شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی داریم و حداقل 3 ورزشکار ما شانس حضور در المپیک را دارند.

نظر شما