آرمان رحمانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

جوان‌گرایی هندبال نویدبخش روزهای خوش است/ برنامه بلندمدت فدراسیون، ایران را به اوج می‌رساند

۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۰:۴۱:۲۸
کد خبر: ۸۸۶۹۵۵
جوان‌گرایی هندبال نویدبخش روزهای خوش است/ برنامه بلندمدت فدراسیون، ایران را به اوج می‌رساند
بازیکن سنندجی تیم هندبال زغال‌سنگ طبس گفت: حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکن‌های باتجربه کشورمان در اردوهای تیم ملی بزرگسالان ترکیب ایده‌آلی خواهد بود و نویدبخش رسیدن به روزهای خوب هندبال ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ رشته ورزشی هندبال در کردستان دارای سابقه بسیاری است اما در این سال‌ها تنها شاهد تک‌ستارهایی مانند کامران و شاهو نصرتی، محمدعرفان سعیدی، اوسط چراغعلی پور هستیم. در چند سال اخیر ستاره‌های جوانی با بازی کردن در لیگ برتر هندبال توانستند خود را در کشور مطرح کنند و نشان دهند که هندبال کردستان تنها به یک یا دو نفر خلاصه نمی‌شود.

آرمان رحمانی یکی از این بازیکنان است که چهار سال متوالی در لیگ برتر و دسته یک هندبال ایران مشغول به بازی کردن است. او در گفتگو با خبرگزاری برنا در کردستان، گفت: متولد سال 1376 از شهر سنندج هستم و از سال 90 فعالیت خود را در رشته هندبال آغاز کردم. در سال 94 به تیم ملی دعوت شدم و توانستم تا اردوهای آخر در ترکیب تیم باشم و به با نظر مربی در اردوی آخر از ترکیب تیم ملی برای شرکت در مسابقات آسیایی خط خوردم. علاقه زیاد به ورزش علی‌الخصوص هندبال باعث ایجاد انگیزه در من شد و اهدافی را برای خود مشخص کردم.

این هندبالیست سنندجی درخصوص اولین تجربه حضورش در لیگ برتر هندبال گفت: در سال 94 تیم ملی جوانان را برای آمادگی بیشتر و به منظور انجام بازی‌های تدارکاتی در تیم نیروی زمینی تهران در لیگ برتر شرکت دادند و این اولین تجربه حضور من در لیگ برتر بود. در سال 96 نیز با تیم سنگ آهن بافق به توافق رسیدم و برای این تیم بازی کردم.

رحمانی با بیان اینکه امسال برای دومین بار با تیم زغال سنگ طبس به توافق رسیدم، اظهار داشت: سال گذشته همراه با این تیم در لیگ دسته یک مقام سوم را بدست آوردیم و موفق به کسب سهمیه لیگ برتر در فصل 99/98 شدیم.

او با اشاره به اینکه امسال سومین تجربه حضور من در لیگ برتر است، گفت: دعوت شدن به اردو تیم ملی بزرگسالان هدف من در فصل جاری است و برای رسیدن به آن تمام توان و تلاش خودم را به کار خواهم گرفت.

رحمانی درمورد وضعیت هندبال گفت: پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیاری در هندبال ایران وجود دارد اما متاسفانه زیرساخت لازم و کافی برای این رشته ورزشی وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه برنامه های فدراسیون والیبال باید به الگویی برای دیگر فدراسیون ها تبدیل شود، گفت: هندبال ایران نیازمند مدیری با برنامه‌های بلند مدت و حمایت همه‌جانبه خانواده این رشته از رئیس فدراسیون هندبال است.

IMG_4206 (2)

این بازیکن سنندجی در مورد لیگ برتر هندبال ایران گفت: لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان هندبال ایران باعث شد راه برای جوانان هموارتر شود و این بازیکنان بتوانند توانایی‌های خود را اثبات کنند. لیگ برتر امسال با افزایش تعداد تیم‌ها مواجه شده و می‌توان گفت که در سال‌های آینده به سطح مطلوبی خواهد رسید اگر باشگاه‌های بزرگ ایران به این عرصه ورود پیدا کنند.

او درمورد تیم ملی بزرگسالان ایران عنوان کرد: حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکن‌های با تجربه کشورمان در اردو های تیم ملی بزرگسالان ترکیب بسیار خوبی خواهد بود و نویدبخش رسیدن به روزهای خوب هندبال ایران است. اگر فدراسیون بتواند در رده‌های پایه مربیان خوب دنیا را به خدمت بگیرد تیم های ملی نوجوانان و جوانان همیشه تغذیه کننده تیم بزرگسالان خواهند بود. در صورت به وقوع پیوستن چنین شرایطی تیم ملی بزرگسالان هیچ گاه لطمه نخواهد خورد.

رحمانی درمورد وضعیت هندبال در استان کردستان نیز گفت: کردستان همیشه دارای استعداد ها و پتانسیل های خوبی بوده است اما عدم حمایت و نبود اسپانسر در سال‌های گذشته باعث دلسرد شدن بازیکنان و عدم شکوفایی آنان شد. کردستان همواره در تمام رده ها ملی پوش داشته و جزو استان هایی است که بازیکن را به باشگاه های ایران تحویل داده است.

وی عنوان کرد: اتفاق خاصی در سال‌های گذشته در هندبال کردستان رخ نداد اما با ورود آقای عربی و باشگاه کیمیا کاشت به هیات هندبال استان کردستان برای اولین بار هندبال کردستان با حمایت کامل و شرایط مطلوب در لیگ دسته یک حضور پیدا کرد. مطمئناً ادامه این روند نوید بخش آینده روشن برای هندبال کردستان و حتی تیم داری در لیگ برتر ایران است و کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا برای این استان دور از دسترس نیست.

نظر شما