نصرالله سجادی در نشست خبری مطرح کرد:

ورزشکاران المپیکی ماهی ۵میلیون حقوق می‌گیرند/ روی همه رشته‌ها حساب ویژه باز کردیم/ گرمای هوا ژاپن باعث نگرانی شده است

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۰۸:۱۳
کد خبر: ۸۸۹۶۱۳
ورزشکاران المپیکی ماهی ۵میلیون حقوق می‌گیرند/ روی همه رشته‌ها حساب ویژه باز کردیم/ گرمای هوا ژاپن باعث نگرانی شده است
سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو گفت: پیش‌بینی شده که هوای توکیو برای برگزاری مسابقات المپیک ۳۰/۸ درجه است که همین مسئله باعث نگرانی مقامات کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری مسابقات شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ امروز و در نشستی خبری با اشاره به زمان باقی مانده تا این رویداد مهم اظهار داشت: بازی‌های المپیک کمتر از یک سال دیگر در توکیو و در ۳۳ رشته ورزشی آغاز خواهد شد. در المپیک ۲۰۲۰ نسبت به المپیک ریو پنج رشته اضافه شده است. مسابقات در ۴۲ مکان ورزشی برگزار خواهد شد و نسبت به دوره قبلی پنج مکان بیشتر شده است. تعداد دقیق ورزشکاران شرکت کننده و سهمیه داده شده یازده هزار و نود نفر می باشد. سیاست ioc (کمیته بین المللی المپیک) این است که حضور بانوان و آقایان برابر باشد.

وی عنوان کرد: علاوه بر مکان‌های ۴۵ گانه از بعضی از مکان‌ها برای مسابقات برای تمرین نیز استفاده می‌شود. شنا، شیرجه، قایقرانی، دوومیدانی، دوچرخه‌سواری، گلف، سوارکاری، هاکی، تیراندازی، تیروکمان، والیبال ساحلی و تنیس شامل رشته هایی هستند که محل مسابقات آنها برای تمرین نیز استفاده می شود. رویدادهای آزمایشی یا همان تست ایونت برای برخی از رشته‌ها در نظر گرفته شده که تا شروع بازی‌های المپیک برگزار می‌شود.

مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: قرار است وزن‌کشی سه رشته از جمله بوکس، جودو و کاراته در محل دهکده انجام شود و بقیه رشته‌هایی که وزن‌کشی دارند در خود محل مسابقات انجام می‌شود.

رییس کاروان ایران در المپیک در بخش دیگری از صحبتهایش به شرایط جوی در سال آینده اشاره کرد گفت: پیش‌بینی شده که آب و هوای توکیو برای برگزاری مسابقات المپیک ۳۰/۸ درجه است که همین مسئله باعث نگرانی ioc برای برگزاری مسابقات شده است.

وی افزود:رشته‌های فوتبال، بیس بال، سافت بال در خارج از دهکده و خارج از شهر برگزار می شود. برای برنامه غذایی از منوهای آفریقایی، اروپایی، آسیایی، هندی، ژاپنی استفاده می‌شود که این رستوران‌ها ۲۴ ساعته دایر است.

سجادی با اشاره به حضورش در ژاپن عنوان کرد: در سه روز جلسه‌ای که در توکیو با حضور سرپرست کاروان‌های همه کشورها برگزار شد درخصوص مباحث مختلفی صحبت شد. درباره موضوع امکانات دهکده صحبت شد و اینکه خدماتی به کاروان‌ها می‌دهند. درباره برنامه مسابقات و رشته‌های مختلف صحبت شد. همچنین درخصوص ورود و خروج کاروان به دهکده صحبت شد و قرار بر این است که موقع برگشت کاروان‌ها در خود دهکده کارهای پرواز خود را انجام دهند و وسایل آنها چک می‌شود و دیگر در فرودگاه مشکلی ندارند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش به مواردی اشاره کرد که کمیته بین المللی المپیک بر آن تاکید دارد و  اضافه کرد: طبق سنوات گذشته ioc تاکید زیادی بر این داشت که ورزشکاران قوانین را رعایت کنند و روی بحث تبلیغات باید از هرگونه تبلیغی خودداری کنند. درباره قوانین و مقررات خود ژاپن صحبت شد که همه کشورها باید به قوانین این کشور احترام بگذراند. درخصوص امنیت بازی‌ها صحبت شد. همچنین کشور میزبان درباره خدماتی که قرار است به خبرنگاران ارائه دهد نیز توضیحاتی را ارائه داد.

او با اشاره به تعاملات صورت گرفته با فدراسیون ها بیان کرد: مرحله اول جلسات ما با فدراسیون‌ها تمام شده و مرحله دوم نیز بزودی آغاز می‌شود. درخصوص ورزش کشتی هفته آینده با رییس جدید فدراسیون جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و بسیار امیدوار هستیم که اگر مشکلاتی هست رفع شود. عمدتا روی موضوع مالی مشکل دارند که سعی می‌کنیم این مشکلات به زودی حل شود. خوشبختانه بودجه‌ای که داشتیم چیزی از آن کسر نمی‌شود و به طور کامل‌به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود. اولویت وزارت ورزش و کمیته المپیک این است که ورزشکاران در مسابقات کسب سهمیه حضور داشته باشند. به جز تکواندو بقیه فدراسیون‌ها مسابقاتی که برای آنها پیش‌بینی شده بود را رفته‌اند.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در ادامه بیان کرد: فعلا درباره کسب مدال با فدراسیون‌ها صحبت نمی‌کنیم چون فعلا مشخص نیست که هر کدام از فدراسیونهای ما چند سهمیه کسب می‌کنند. در جلسات ستاد عالی بازی‌ها درخصوص همه این موارد صحبت می‌شود. یکی از چیزهایی که ioc در جلسات از ما خواست این بود که ما اعلام کنیم که چه اندازه می‌توانیم سهمیه کسب کنیم.

سجادی در همین راستا صحبت هایش را این گونه ادامه داد: نگرانی برای کسب سهمیه وجود ندارد. ما تا به الان سه سهمیه‌کسب کرده‌ایم و تا آخر خردادماه سال ۹۹ در برخی از رشته‌ها فرصت داریم که کسب سهمیه کنیم. فعلا درست نیست که بخواهیم پیش‌بینی کنیم که چند سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ کسب خواهیم کرد ولی من خوشبین هستم که مشکلی برای کسب سهمیه نداریم. همه کشورها می‌آیند که بهترین عملکرد را داشته باشند و ما نیز بالطبع سعی می‌کنیم‌ که نسبت به دوره‌های قبل عملکرد بهتری داشته باشیم.

استاد دانشگاه و کارشناس برجسته ورزش ایران در باره حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران المپیکی گفت:طبق جلسه‌ای که تصویب شد به مدت یکسال علاوه بر پولی که فدراسیون‌ها به المپین‌ها داده می‌شود ما نیز ماهانه پنج میلیون تومان به آنها پرداخت می‌کنیم. نظارت می‌کنیم روی فدراسیون‌ها که حتما این پول به ورزشکاران پرداخت شود و این قطعا تاثیر مثبتی نیز روی ورزشکاران ما دارد.

رییس کاروان ایران در المپیک توکیو پیرامون البسه ملی پوشان ایران در این رقابتها نیز صحبت کرد، وی در این رابطه بیان کرد:طراحی لباس کاروان را بهبه طراح مد و لباس واگذر کردیم که ۱۵ طرح برتر تا اواسط شهریور طرح نهایی انتخاب‌ می‌شود. از برنامه‌ای که پیش‌بینی کردیم عقب نیستیم و این فرصت وجود دارد که لباس کاروان آماده شود. کار را به دست متخصصان سپرده‌ایم و نگرانی وجود ندارد.

شعار کاروان ایران نیز بخش از صحبت های سجادی بود، او در این باره گفت: برای شعار کاروان چند شعار پیشنهاد شده که قرار است در جلسات آتی ستاد عالی بازی‌های المپیک درخصوص آن بحث شود و درصورت تصویب اعلام خواهد شد. درباره المپیک و شانس کسب سهمیه و کسب مدال باید با مطالعه صحبت کرد. نمی‌توان احساسی صحبت کرد چون میدان المپیک نسبت به مسابقات دیگر یک میدان متفاوت است، شاید هیچ‌کس این فکر را نمی‌کرد که به بهداد سلیمی در المپیک ریو مدال ندهند.

وی در ادامه اظهار داشت: در جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک و صحبت هایی که با فدراسیون‌های مختلف انجام می‌شود برای کسب مدال امیدوار هستیم. سیاست کمیته بین المللی المپیک(ioc) این است که وایلدکارت رو به کشورهایی بدهد که نمی‌توانند در هیچ رشته‌ای کسب سهمیه کنند.

مشاور دکتر صالحی امیری در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه آیا کاراته می‌تواند در المپیک ۲۰۲۰ به رشته اول کاروان ایران در مدال‌آوری تبدیل شود؟ این گونه پاسخ داد: ما روی همه رشته‌ها حساب ویژه باز کردیم و اینطور نیست که فقط بخواهیم روی یکی دو رشته حساب کنیم. ما به کاراته برای کسب مدال امیدوار هستیم ولی نباید فراموش کنیم که در ژاپن، مهد کاراته جهان قرار است به میدان برویم. البته متاسفانه فعلا قرار است فقط در این دوره کاراته حضور داشته باشد و برای ما خوب بود که کاراته در مابقی ادوار نیز باشد. ایران در کاراته یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است که کاراته‌کاهای ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: تا به الان کمیته ملی المپیک هیچ‌گونه مشکل مالی برای کمک به فدراسیون‌ها نداشته و پنجاه درصد به فدراسیون‌ها پرداخت شده است‌. البته اعتباری که برای اعزام‌های نهایی در نظر گرفته می‌شود جدا است و هزینه‌هایی که برای اعزام مسابقات انجام خواهیم داد، پیش‌بینی کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز