مهدی علی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تیم‌ ملی ووشو توانایی موفقیت با کادرفنی ایرانی را دارد/ عملکرد کوراش در مسابقات جهانی امیدوارکننده بود

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ - ۰۷:۳۳:۲۴
کد خبر: ۸۹۴۶۵۹
تیم‌ ملی ووشو توانایی موفقیت با کادرفنی ایرانی را دارد/ عملکرد کوراش در مسابقات جهانی امیدوارکننده بود
رئیس فدراسیون ووشو گفت: روزی که پذیرفتم کوراش به مجموعه ووشو اضافه شود نگاهم به همین شکل بوده تا همان رشدی که در ووشو داشتیم را در کوراش هم شاهد باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم‌ ملی کوراش ایران در رقابت‌های جهانی کره جنوبی موفق شد با کسب 4 مدال نقره بر سکوی سوم قرار بگیرد. مسابقات جهانی اولین رویداد رسمی رشته کوراش پس از پیوستن به فدراسیون ووشو است.

مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو، درباره عملکرد تیم کوراش در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: کوراش چندی پیش به دستور محمدرضا داورزنی به مجموعه فدراسیون ووشو اضافه شد و در همان روزهای نخست ما متوجه شدیم تیم مسابقات جهانی را در پیش دارد. فرصت کمی داشتیم و عملا در راستای آماده سازی تیم از قبل کاری انجام نشده بود، در نهایت اردوها را به سرعت تشکیل دادیم و تیم زیر نظر کادر فنی در بجنورد تمریناتش را شروع کرد و خوشبختانه موفق شدند نتایج خوبی را هم کسب کنند.

او ادامه داد: وقتی این مدال‌ها را با دوره قبل مقایسه می‌کنیم می‌بینم که با اینکه تعداد ورزشکاران سه برابر این تعداد اعزامی ما بوده و نتیجه هم کمتر از نتایج به دست آمده در این دوره به آینده این رشته امیدوارتر می‌شویم. در کنار این در حال حاضر دو کرسی بین‌المللی هم در این رشته کسب کردیم که نوید بخش روزهای خوبی است.

وی با اشاره به اهمیت کوراش برای فدراسیون ووشو افزود: برای رشد بیشتر این رشته فرآیند راه اندازی انجمن‌های استانی کوراش را در برنامه‌هایمان داریم که در استان‌ها نماینده داشته باشیم. همچنین در رده بزرگسالان و جوانان در دو بخش بانوان و آقایان هم مسابقات کشوری را در نظر داریم که احتمالا اوخر بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه برگزار خواهیم کرد تا برای سال آینده منتخبین مسابقات کشوری جواز حضور در رقابت‌های کشوری و آسیایی را کسب کنند.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا کوراش هم می‌تواند به محبوبیتی که ووشو در بین مردم دارد دست یابد یا خیر؟ گفت: روزی که پذیرفتم کوراش به مجموعه ووشو اضافه شود نگاهم به همین شکل بوده تا همان رشدی که در ووشو داشتیم را در کوراش هم شاهد باشیم. حتی درحاشیه مسابقات جهانی با سرمربی بانوان ازبکستان که مهد رشته کوراش به شمار می‌رود صحبت کردیم که به ایران بیاید و دوره آموزشی را برای دختران ما داشته باشند که به زودی این اقدام انجام خواهد شد. نگاه ما این است در طول چند سال آینده یک تکان اساسی به این رشته بدهیم چون در بازی‌های آسیایی 2022 چهارده مدال طلا در کوراش توزیع می‌شود که قطعا این فرصت مناسبی است تا با پرورش این رشته تعداد مدال‌های کاروان ایران را ارتقا بدهیم.

رئیس فدراسیون ووشو درمورد روند آماده سازی تیم‌ ملی برای حضور در مسابقات جهانی توضیح داد: بچه‌ها در حال حاضر دو ماه است که در اردو هستند و پس از این هم 45 روز دیگر تمریناتشان را پیگیری خواهند کرد و 24 مهرماه عازم مسابقات خواهند شد. در این مدت با توجه به اوضاع سخت اقتصادی که تقریبا همه فدراسیون‌ها درگیر آن هستند سعی کردیم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که تیم‌ها آسیب نبینند و روند آماده سازی را به خوبی طی کنند. این اولین سالی است که تیم ما با کادرفنی کاملا ایرانی چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان در مسابقات حاضر می‌شود و کمی شرایط فرق دارد هرچند که نتایج در هیچ مسابقه‌ای قابل پیش‌بینی نیست ولی قطعا از شانس‌های کسب سکو هستیم.

او درپایان در مورد علت انتخاب کادر فنی ایرانی اضافه کرد: واقعا شرایط اقتصادی به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم از مربی خارجی استفاده کنیم. البته در بخش آقایان کاملا از این جهت بی‌نیاز هستیم ولی در بخش بانوان هنوز هم جا دارد که مربی چینی در کنار تیم باشد. در مجموع در هر دو بخش اعتقاد دارم مربیان جوان ایرانی چون سال ها در کنار چینی‌ها آموزش دیدند می‌توانند از پس این کار برآیند و موفقیتی هم اگر به دست می‌آید کاملا بومی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز