مرحله مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا؛

استارت یوزها از هنگ‌کنگ/ شاگردان ویلموتس می‌خواهند سومین حضور متوالی در جام‌جهانی را تجربه کنند

۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۰۵:۰۵:۰۴
کد خبر: ۸۹۵۴۴۸
استارت یوزها از هنگ‌کنگ/ شاگردان ویلموتس می‌خواهند سومین حضور متوالی در جام‌جهانی را تجربه کنند
تیم ملی فوتبال ایران امروز و از ساعت 16:30 در هنگ‌کنگ به مصاف تیم ملی این کشور می‌‎رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ امروز سه شنبه تیم ملی فوتبال ایران در هنگ کنگ برابر تیم ملی این کشور قرار می‌گیرد و اولین دیدار خود در راه رسیدن به جام جهانی قطر را البته در مرحله مقدماتی انجام می‌دهد. هنگ کنگ اولین دیدار خود برابر کامبوج را با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رساند و حالا همه اسن سوال را در ذهن دارند که آیا شاگردان پاتلاینن می‌توانند ایران را متوقف کنند یا خیر. ایران در حال حاضر رتبه 22 جهان و 1 آسیا را در اختیار دارد و هنگ کنگ در رتبه 139 جهان قرار گرفته و باید دید چه نتیجه ای کسب می‌کند.  

ناامنی وجود ندارد

پیش از این شایعاتی وجود داشت که به علت نا امنی‌های موجود در هنگ کنگ این بازی در کشور بی طرف بازی می‌شود اما حالا فدراسیون فوتبال این کشور قیمت بلیت بازی ایران با هنگ کنگ را تعیین کرده است. بلیت این بازی به قیمت 150 تا 180 دلار هنگ کنگ، مبلغی بین 240 تا 270 هزار تومان فروخته می‌شود. برای سالمندان و دانشجویان نیز 30 دلار یعنی چیزی نزدیک به 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بسته ویژه ای برای همه مسابقات خانگی هنگ کنگ در نظر گرفته شده است. آن‌ها می‌توانند بلیت بازی با کامبوج، ایران، بحرین و عراق را با 600 دلار یعنی نزدیک به 740 هزار تومان خریداری کنند.

آنچه باید درباره تیم هنگ کنگ با هفت بازیکن خارجی بدانیم

هنگ کنگ به عنوان یکی از 5 تیم حاضر در گروه C براساس قرعه کشی صورت گرفته در اولین بازی خانگی باید از ایران پذیرایی کند. جدالی سخت و دشوار در کوران رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 که نتیجه گرفتن در آن برای طرفداران این تیم سرشناس جنوب شرق آسیا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

این تیم جنوب شرق آسیا که جزو کشورهای پرخبر در این منطقه قلمداد می شود براساس سیستم سیاسی حاکم برآن از جمله تیم هایی است که میزبان بازیکنان چندملیتی فراوانی است درست مثل سال های گذشته قطر در خاورمیانه. هنگ کنگ که با وجود بهره بردن از این بازیکنان هنوز نتوانسته نامی در میان قدرت های فوتبال قاره کهن برای خود دست و پا کند با فهرستی عجیب مقابل ایران قرار می گیرد که حضور پرشمار بازیکنان دوملیتی از نقاط مختلف جهان از جمله آمریکای جنوبی می تواند برجذابیت های بازی بیافزاید. به همین بهانه نگاهی انداختیم به این تیم تا از آخرین تحولات و فهرست دعوت شده برای بازی با ایران اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

فدراسیون فوتبال هنگ کنگ از اوایل سال 2019 بعد از ناکامی در راه رسیدن به جام ملت های آسیا تصمیم به ایجاد تغییراتی روی نیمکت رهبری خود گرفت. در این راه آنها به سراغ مردی از فنلاند رفتند که تا پیش از این هدایت لیتوانی را در اختیار داشت. میکسو پاتلاینن 52 ساله متولد شهر هلسینکی فنلاند انتخاب نهایی روسای فدراسیون کشور برای هدایت تیم‌ملی بود. این چهره سرشناس که با 70 بازی ملی جزو سرشناس ترین فوتبالیست های کشورش در دهه 90 میلادی بود قرار است با هنگ کنگ مقابل ایران قرار بگیرد تا ماموریتی غیرممکن را آغاز کند.

در فهرست 23 نفره مربی فنلاندی برای رویارویی با ایران هفت بازیکن دوملیتی در جمع نفرات دعوت شده دیده می شوند، بازیکنانی که غالبا از آمریکای جنوبی و ریشه ای برزیلی دارند. آخرین فهرست اعلام شده از سوی سرمربی هنگ کنگ برای رویارویی با ایران به این شرح است؛

دروازه بان ها

یاپ هونگ فای ، وانگ ژن پنگ، یوآن هو چون

مدافعان

روبرتو، اندی راسل، دنی کانسلا، تانگ کین مان، هلیو، لئونگ نوک هانگ، تسوئی وانگ کیت، لاو تس چون، فونگ هینگ وا

هافبک ها

هوانگ یانگ، ژو ینگ ژی، وونگ وای، لی کا یئو، چان سئو کووان، تان چون لوک، ژو دشوئایی

مهاجمان

جیمز ها، آلکس آکانده ، ساندرو ، سون مینگ هیم

محک ملی‌پوشان جوان ایران با ویلموتس

ایران به عنوان یکی از قدرت های بلامانع آسیا سومین باری است که ویلموتس را روی صندلی سر مربیگری خود می بیند. کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران 23 بازیکن ذیل برای حضور در اردوی تیم ملی در دیدار مقابل هنگ کنگ به اردو دعوت کرد و نقطه قوت آنها بازی کنار هم در طول 2-3 سال اخیر است.

علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، محمدرشید مظاهری، وریا غفوری، سیدمجید حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، محمد نادری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی و مهدی ترابی بازیکنانی هستند که می توانند در ترکیب تیم ملی ایران برای کسب سومی حضور پیاپی در جام جهانی استارت بزنند و بدون شک این رقیب درجه 2 آسیایی نمی تواند خیلی بازیکنان ما را به زحمت بیندازد؛ البته این به معنای دست کم گرفتن حریف نیز نیست.

این دیدار امروز از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه ملی و 40 هزار نفره هنگ کنگ برگزار می شود و باید منتظر ماند و دید یوزهای ایرانی در این بازی چه نتیجه ای را برای کشورمان رقم می زنند.

نظر شما