آرمان زنگنه در گفتگو با خبرگزاری برنا؛

انتقام بازی‌های آسیایی را از چین گرفتیم/ آرزوی هر بازیکنی حضور در المپیک است/ فدراسیون بسکتبال درخصوص وضعیت کادرفنی تصمیم‌گیری می‌کند

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۵:۳۷:۱۰
کد خبر: ۸۹۶۲۱۲
انتقام بازی‌های آسیایی را از چین گرفتیم/ آرزوی هر بازیکنی حضور در المپیک است/ فدراسیون بسکتبال درخصوص وضعیت کادرفنی تصمیم‌گیری می‌کند
بازیکن تیم ملی بسکتبال گفت: باخت در بازی اول باعث شد تیم به لحاظ روحی و روانی کمی افت کند و البته فشار روانی روی بازیکنان زیاد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی بسکتبال ایران موفق شد جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کند. اتفاق مبارکی که برخی از کارشناسان پس از 3 باخت این تیم در مرحله گروهی آن را نشدنی می‌دانستند اما این گروه فراموش کرده بودند که جوانان این مرز و بوم بارها نشان داده‌اند مرد روزهای سخت هستند و نشدن برای آنها معنا ندارد.

در همین رابطه به سراغ  آرمان زنگنه یکی از ملی‌پوشان در این بازی‌ها رفتیم. وی درباره سطح فنی این مسابقات به خبرنگار برنا گفت: مسابقات سطح فنی بسیار بالایی داشت. این برای اولین بار بود که فدراسیون جهانی مسابقات را با این فرمت برگزار می‌کرد و این رقابت‌ها نقش انتخابی جام جهانی را نیز داشت، موضوع باعث شده بود تیم‌ها با تمام قدرت خود به مسابقات بیایند و برای حضور قدرتمند در میدان برنامه و تدارک زیادی داشتند و فکر می‌کنم همه بر سطح بالای رقابت‌ها به لحاظ فنی صحه بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که اکثر کارشناسان چاشنی بدشانسی تیم ملی را در سه باخت اول موثر می‌دانستند، پاسخ داد: ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که چه اتفاقی در این مسابقه رخ داد که ما توانستیم چنین فاصله‌ای را ایجاد کنیم، همین فاصله نشان‌دهنده توان بالای فنی تیم و بازیکنان است. مسابقات جام جهانی و با جام ملتها فرق می‌کند و تیم‌ها در این تورنمنت با بالاترین توان خود به میدان آمدند، پورتوریکو بازیکنان خوبی داشت و آنها در کوراتر چهارم موفق شدند 11 امتیاز پشت سرهم کسب کنند و بازیکن آنها 4 پرتاب سه امتیازی داشت و این دو باعث شده اختلاف ما به حداقل برسد. واقعا با بدشانسی در شبی که بازی بسیار خوبی کردیم، بازی را واگذار کردیم اما این موضوع که ما از حریف تا این حد پیش افتادیم نشان‌دهنده شایستگی و لیاقت تیم ملی بود.

زنگنه در ادامه بیان کرد: باخت در بازی اول باعث شد تیم به لحاظ روحی و روانی کمی افت کند و البته فشار روانی نیز روی بازیکنان زیاد بود و مقابل تونس بازی را خوب شروع نکردیم، اگرچه در ادامه بازی بهتری را ارائه دادیم اما آن با نتیجه دلخواه همراه نبود. در دیدار مقابل اسپانیا خوب بازی کردیم و حتی شانس پیروزی در این دیدار را داشتیم و در پایان کوارتر سوم ما از حریف پیش بودیم و رقابت پایاپایی داشتیم. پس از آن هم در دیدارهای بعدی آنگولا و فیلیپین را شکست دادیم و در نهایت موفق شدیم پس از 12 سال به المپیک صعود کنیم.

فَوروارد تیم ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به نظرش با کادرفنی و مجموعه فعلی می‌توانیم در المپیک توکیو درخشش داشته باشیم، اظهار داشت: مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک باید پاسخ این سوال را بدهند. وظیفه من چیز دیگری است و اجازه بدهید درباره سوالی که در حیطه وظایف من نیست اظهار نظر نکنم.

وی درباره حس و حالش بعد از صعود به المپیک و پیش بینی‌اش از نتیجه تیم ملی در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان عنوان کرد: حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و امیدوارم یک فصل خوب را پشت سر بگذارم و بتوانم اعتماد کادرفنی را برای حضور در میان بازیکنان نهایی جلب و تمام تلاشم را برای حضور در المپیک خواهم کرد و انشاالله به این مهم دست پیدا کنم.

ملی پوش بسکتبال ایران افزود: ما پس از 12 سال توانستیم به المپیک صعود کنیم و این اتفاق بسیار بزرگی است. فراموش نکنیم 12 تیم برتر دنیا در المپیک حضور دارند و حالا به جمع این 12 تیم صعود کردیم و به امید خدا و با تلاش بچه ها و کادرفنی بتوانیم بازی‌های خوبی را در توکیو انجام بدهیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که ایران به عنوان برترین تیم قاره کهن به المپیک صعود کرد و چین میزبان از صعود بازماند، گفت: به نوعی انتقام فینال بازی های آسیایی را گرفتیم. چین برنامه ریزی مدون و سرمایه گذاری سنگینی برای حضور در المپیک انجام داده بود و ده‌ها میلیون دلار برای میزبانی جام جهانی هزینه کرده بود اما توانستیم به المپیک صعود کنیم. امیدوارم این صعود باعث شود موج جدیدی از استقبال مردم به این رشته را شاهد باشیم و سرمایه گذاری بهتری در بسکتبال صورت بگیرد و نسل‌های جدیدی وارد رشته شود. باعث افتخار است که بسکتبال ایران نخستین رشته تیمی است که سهمیه المپیک توکیو را در بخش تیمی کسب کرده است.

نظر شما