محمود یاوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ویلموتس بی‌حاشیه است/ بیرانوند نبود مقابل هنگ‌کنگ گل می‌خوردیم/ ملی‌پوشان قدرت لازم را در بازی اول نداشتند

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۸:۲۲:۴۵
کد خبر: ۸۹۶۶۹۵
ویلموتس بی‌حاشیه است/ بیرانوند نبود مقابل هنگ‌کنگ گل می‌خوردیم/ ملی‌پوشان قدرت لازم را در بازی اول نداشتند
سرمربی اسبق تیم ملی گفت: تیم ملی فوتبال در اولین بازی خیلی خوب کار نکرد و دلیل آن هم این بود که بازیکنان مدت‌ها بود کنارهم نبودند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود یاوری، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، درباره برد ملی‌پوشان کشورمان مقابل هنگ‌کنگ در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام جهانی به خبرنگار برنا گفت: از ضعف‌های این دیدار قدرت تیم ملی ایران نسبت به حریفش بود و فقط پیروزی در این بازی باعث خوشحالی هواداران شد.

وی افزود: به نظر من تیم ملی خیلی خوب کار نکرد و دلیل آن هم این بود که بازیکنان مدت‌ها بود کنار هم بازی نکرده بودند و بیشتر در اختیار باشگاه‌ها بودند تا بتوانند در لیگ نمایش خوبی داشته باشند. با توجه به توان دو تیم  طبیعی بود که تیم ما در این دیدار  سوار بازی و صاحب توپ و میدان باشد. شما روی کاغذ، سنگ، دیوار و هر جایی که دل‌تان می‌خواهد نام دو تیم را بنویسید ما از پیش برنده هستیم و مهم این است توانستیم این دیدار را ببریم و باید در چند بازی بعدی ویلموتس بتواند به ترکیب ایده‌آل خود دست پیدا کند و به یک چارچوب تعریف شده درباره ارنج تیم ملی برسد.

سرمربی اسبق تیم پاس با اشاره به رفتار سنجیده مربی بلژیکی اظهار داشت: به نظر من سرمربی تیم ملی با حوصله کار می‌کند و بهترین حسن او این است که حاشیه ندارد و همانگونه که مطلع هستید از مربیان باشگاهی دعوت کرد تا با آنها تعامل داشته باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بازی‌های پیش‌رو مقابل تیم‌های بحرین و عراق عنوان کرد: ما ابتدا در بازی با کامبوج باید گل آوراژ خود را بالا ببریم تا اگر مقابل یکی از تیم‌های عراق و یا بحرین در بدترین شرایط به تساوی دست یافتیم بتوانیم در صدر جدول قرار بگیریم. تیم‌های حاشیه خلیج فارس همواره برای ما در بسیاری از اوقات مشکلاتی را به لحاظ روحی و روانی ایجاد می‌کردند و باید مراقب اینگونه مباحث به ویژه در بازی مقابل بحرین باشیم تا بتوانیم 6 امتیاز کامل بازی رفت و برگشت مقابل تیم را به دست بیاوریم و فکر می‌کنم تا آن زمان ویلموتس در کنار سیاست و تلاش خوبی که دارد با گرفتن مشورت‌های صحیح می‌تواند تیم را به لحاظ فنی به وضعیت ایده‌آل‌تر و مناسب‌تری برساند. در میان تیم‌های گروه عراق حریف اصلی ما است و مقابل این تیم باید هماهنگی بهتری داشته باشیم.

یاوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اشتباهاتی که در خط دفاعی در بازی با هنگ کنگ ایجاد شد، تصریح کرد: تیم ملی باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشد تا در خط دفاع دچار چنین مشکلاتی نشویم. متاسفانه در بازی هنگ کنگ مدافعان ما 3-4 بار یکدیگر را گم کردند و پوشش مناسب را نمی‌دادند و اگر بیرانوند نبود در یکی از این صحنه‌ها ما گل می‌خوردیم.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت تیم ملی تاکید کرد: فکر می‌کنم بازیکنانی که هم اکنون در تیم امید بازی می‌کنند در جام جهانی آینده می‌توانند بخشی از ترکیب اصلی تیم ملی باشند. باید به تیم امید بها دهیم و از بازیکنان این تیم تا جایی که ممکن است در تیم بزرگسالان استفاده کنیم و در یک کلام با استفاده از تجربه، قدرت برنامه‌ریزی و فنی مارک ویلموتس برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدتی را برای ارتقای جایگاه تیم ملی کشورمان تدوین کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز