صادق ورمزیار در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استقلال می‌تواند برنده دربی باشد/ وجود مربی ایرانی، کارایی استراماچونی را دوبرابر می‌کند/ مقابل نفت جنگ وسط میدان را باختیم

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۹:۱۹:۳۲
کد خبر: ۸۹۸۸۲۳
استقلال می‌تواند برنده دربی باشد/ وجود مربی ایرانی، کارایی استراماچونی را دوبرابر می‌کند/ مقابل نفت جنگ وسط میدان را باختیم
پیشکسوت استقلال معتقد است عدم ثبات در ترکیب ثابت تاثیر زیادی در نتیجه‌گیری استقلال داشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال استقلال تهران در سومین دیدار خود با تساوی مقابل پارس جنوبی جم متوقف شد تا چشم هواداران این تیم به بازی هفته آینده با پرسپولیس در دربی 90 باشد.

صادق ورمزیار پیرامون این دیدار به خبرنگار برنا گفت: به طور کلی اگر بخواهیم صحبت کنیم، آن بازی که از استقلال انتظار داشتیم در این دیدار ندیدیم و فکر می کنم جابجایی بازیکنان در این سه مسابقه باعث شده هماهنگی مورد انتظاری را که از تیم داریم در بازی نبینیم.

وی افزود: نکته دیگر این است که استقلال در میانه میدان موفق نبود و به قول معروف جنگ وسط میدان را به نفت مسجدسلیمان باختیم و در عین حال هافبک تاثیرگذاری که طراحی حمله کند در این بازی به چشم نیامد. دلیل این موضوع این است که میزان مالکیت توپ در نیمه نخست و نیمه دوم کمتر از حریف بود. عدم ثبات در ترکیب ثابت تاثیر زیادی در نتیجه‌گیری استقلال داشته است. من سال ها بود که به ندرت در دیداری میزان مالکیت استقلال را پایین تر از حریف می دیدم.

مدافع پیشین استقلال پیرامون این موضوع که آیا او هم با نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه حضور یک پلی میکر در استقلال نیاز است، عنوان کرد: به نظرم وینگرهای استقلال در عبور یک به یک مشکل دارند و عدم حضور بازیکنانی با کیفیت سرور چپاروف و مجتبی جباری مشکل ساز است اما فورواردی مثل دیاباته داریم که می توانند به خوبی توپ را برای ضربه دیگر بازیکنان مهیا کند.

ورمزیار درباره اینکه به نظرش آیا استقلال با کمبود رهبر در زمین روبرو نیست، اظهار داشت: به نظر من استقلال ستاره ای که سایرین از او حرف شنوی داشته باشند را در هر خط ندارد. در هر خط تیم نیاز به یک لیدر دارد و استقلال این مشکل را دارد بازیکنانی که هنوز زمان زیادی در تیم نیستند نمی توانند نقش لیدر و رهبر را ایفا کنند و با این موضوع موافقم.

کاپیتان اسبق استقلال درباره دربی و اینکه آیا این تیم شانس برد را دارد عنوان کرد: من به عنوان بازیکنی که 17-18 دربی را لمس کرده ام و سه گل هم در آن به ثمر رساندم، معتقدم این بازی هیچ ارتباطی با جایگاه دو تیم ندارد و برد این دیدار به یکسری عوامل بستگی دارد. تیمی در این بازی موفق است که استرس کمتری داشته باشد و در این یک هفته از حواشی دور باشد و در روز بازی بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. آمدن چشمی می تواند مهم باشد چون او یک لیدر خوب است و من امیدوارم استقلال بتواند دربی را ببرد.

ملی پوش پیشین آبی پوشان پیرامون حضور یک مربی ایران روی نیمکت استقلال تصریح کرد: من موافقم که یک مربی شناخته شده و معتمد می تواند کارآیی استراماچونی را دو برابر کند، اگر همان اول یک مربی ایرانی کنار تیم بود محسن کریمی برای بدنسازی خط نمی‌خورد که دوباره برگردد و من فکر می کنم مربی ایرانی می تواند بسیار به لحاظ روحی و روانی نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

نظر شما