حسین ثوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دیپلماسی ورزشی اهمیت بسیاری دارد/ آنچه می‌خواستیم در مسابقات قهرمانی جهان به دست آوردیم

۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۱۰:۵۱:۱۵
کد خبر: ۹۰۰۱۳۸
دیپلماسی ورزشی اهمیت بسیاری دارد/ آنچه می‌خواستیم در مسابقات قهرمانی جهان به دست آوردیم
رییس فدراسیون بوکس گفت: از این اعزام به تمام آنچه که می‌خواستیم رسیدیم، نیاز بود قبل از مسابقات گزینشی المپیک بچه‌های ما یک میدان بزرگ ببینند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس درخصوص آخرین وضعیت این رشته به خبرنگار برنا گفت: همان طور که مستحضر هستید اعزام تیم ملی بوکس بزرگسالان ما به مسابقات جهانی چندسال بود که صورت نمی‌گرفت و خوشبختانه انجام شد. بچه‌های ما در بزرگ‌ترین تورنمنت بوکس دنیا حضور دارند. برای اولین بار 6 برد به دست آوردیم که این تعداد برد را قبل از آن بچه‌های ما بدست نیاورده بودند.

وی ادامه داد: تقریبا از این اعزام به تمام آنچه که می‌خواستیم رسیدیم، نیاز بود قبل از مسابقات گزینشی المپیک بچه‌های ما یک میدان بزرگ ببینند که خوشبختانه این اتفاق افتاد و از همه مهم تر اینکه بچه‌های ما هر کدام 2 بازی کردند و با توجه به اینکه طولانی است زمان مسابقات بوکس از لحاظ تعداد روزها بچه‌های ما صبح و بعد ازظهر با تیم‌های مختلفی  که حضور دارند اردوهای مشترک و تمرینات مشترکی را می‌گذارند. این برای ما از  هرحیث مهم بود و هم مسابقات خوبی را بچه‌های ما گذراندند و هم اینکه آمادگی خودشان را افزایش دادند برای مسابقاتی که بهمن‌ماه جهت گزینشی المپیک پیش‌رو دارند.

ثوری اظهار کرد: روزبهانی بعد از اینکه چندین سال از مسابقات دور بود به نظرم دو بازی بسیار خوب کرد. بازی اولش که بسیار راحت پشت سر گذاشت و برد. بازی دوم روزبهانی را به گواه همه کسانی که در بوکس بودند و هستند به خصوص داوران و روزبهانی هرگز نباخته بود به حریف انگلیسی.

او گفت: علاوه بر اینکه روزبهانی نباخته بود دیگر بوکسور ما هم مقابل مجارستان محمد شوریان به نظرم بازنده میدان بود. می‌طلبد که در بوکس دنیا و آسیا دارای بورسیه‌هایی باشیم تا بتوانیم از حق بچه‌ها دفاع کنیم و دیپلماسی ورزشی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما