مرتضی محجوب در گفتگو با خبرگزاری برنا:

چند سال آینده جزو ۵ تیم برتر جهان خواهیم شد/ در شطرنج بانوان ضعیف عمل کردیم

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۹:۲۸:۳۹
کد خبر: ۹۰۰۹۳۵
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: باتوجه به پیشرفت چشم‌گیر بچه‌ها آینده شطرنج کشور مشخص شده است و در چند سال آینده جزو 5 تیم برتر جهان خواهیم شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مرتضی محجوب، استاد بزرگ شطرنج ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص عملکرد نمایندگان کشورمان در مسابقات جام جهانی بیان کرد: هر چهر نماینده ما عملکرد بسیار خوبی در این دوره از رقابت‌ها از خود نشان دادند اما متاسفانه در قرعه‌کشی و نتایج بازی‌ها بدشانسی آوردیم. احسان قائم‌مقامی به‌رغم بازی بردی که با یویانگی داشت، یک اشتباه باعث شد حذف شود. پرهام مقصودلو هم در دور دوم مسابقات به قرعه بدی خورد، کسی که سال‌های سال است جزو 6 بازیکن برتر دنیا قرار دارد. فیروزجا هم به کسی خورد که سابقه شکست دادن کارلسن را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: صعود فیروزجا به دور سوم مسابقات جام جهانی برای اولین بار و حضور در جمع 33 بازیکن برتر رنکینگ جهانی، یک موفقیت بسیار خوب محسوب می‌شود که برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران اتفاق افتاده است. علیرضا فیروزجا اولین تجربه خود در مسابقات جام جهانی را داشت، او تنها نماینده ایران است که امتیاز 2700 را رد کرده است.

محجوب اظهار داشت: رقبایی که بچه‌ها به آن‌ها باختند از نظر رنکینگ جهانی بالاتر از خودشان بودند. بچه‌های ما هیچ کدام به رنکینگ پایین‌تر از خودشان نباختند و فقط به رنکینگ‌های بالاتر بازی را واگذار کردند.

استاد بزرگ شطرنج ایران در پایان گفت: شطرنج‌بازان از جام جهانی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان انتخاب می‌شوند. ما فعلا نماینده‌ای در این رویداد مهم نداریم تا زمانی که فیروزجا بتواند خودش را به رنکینگ 10 شطرنج‌باز برتر دنیا برساند. با پتانسیلی که او دارد رسیدن به قهرمانی جهان صد در صد ممکن است. اینطور که بچه‌ها در حال پیشرفت هستند، آینده شطرنج کشور مشخص شده است و در چند سال آینده جزو 5 تیم برتر جهان خواهیم شد. متاسفانه در بخش بانوان مانند آقایان نیستیم و کمی ضعیف عمل کردیم، در صورتی که قبلا بانوان قوی‌تر بودند.

نظر شما