ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

صید مدال‌های رنگارنگ از زیر آب/ پرتاب‌های متزلزل حدادی/ وزنه‌برداری ایران رستم ندارد!

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۵:۲۶:۳۱
کد خبر: ۹۰۶۰۴۴
صید مدال‌های رنگارنگ از زیر آب/ پرتاب‌های متزلزل حدادی/ وزنه‌برداری ایران رستم ندارد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته:  ورزش‌های آبی

رقابت‌های واترپلوی قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۹ هند از روز دوم‌ مهر ماه آغاز و در نهایت ۷ مهرماه با قهرمانی ژاپن به پایان رسید که تیم ‌ایران توانست با برتری در دیدار رده‌بندی مقابل ازبکستان، عنوان سومی این مسابقات را از آن خود کند. در کنار این شیرجه‌رو‌های کشورمان نیز موفق شدند به مدال نقره و برنز این این رقابت‌ها دست یابند.

بازنده هفته: وزنه‌برداری

تیم‌ ملی وزنه برداری کشورمان در هفته گذشته در رقابت‌های جهانی تایلند در نهایت با کسب عنوان چهارمی به کار خود در این مسابقات پایان داد. یکی از اتفاقات غیر قابل تصور در این رقابت‌ها حذف زودهنگام کیانوش رستمی شانس اول مدال طلای ایران در رقابت‌های جهانی بود اما اتفاقات تلخ وزنه برداری به همین جا ختم نشد، رستمی پس از اینکه در مسابقات قهرمانی جهان اوت کرد، به دنبال حضور در  مسابقات ایتالیا بود اما با توجه به گذشت زمانِ ارسال لیست اسامی نفرات شرکت کننده، با درخواست رستمی از سوی ایتالیا موافقت نشد. سپس درخواست حضور در مسابقات سوییس را کرد اما زمان ارسال لیست نفرات برای این مسابقات هم به پایان رسیده و احتمال اینکه مورد موافقت قرار گیرد خیلی کم است. با این اوصاف اگر رستمی در مسابقات سوییس شرکت نکند به این معنی است که در دوره شش ماهه دوم در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده و با همین شرایط المپیک را از دست خواهد داد.

شخصیت هفته: احسان حدادی

احسان حدادی، نماینده پرتاب دیسک ایران در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با پرتابی به طول ۶۵.۱۶ در جایگاه هفتم قرار گرفت. حدادی دارنده چهار عنوان قهرمانی پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی پیشتر و در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان ۲۰۱۱ کره جنوبی با کسب عنوان سومی و مدال برنز  روی سکوی مسابقات قهرمانی جهان رفته بود. بنابراین به نظر می‌رسد اگر حدادی بخواهد با همین روند پیش برود شانس زیادی برای کسب مدال در المپیک نخواهد داشت بنابراین باید پس از وزنه برداری شاهد شوک جدید این بار در رشته دوومیدانی باشیم.

نقد هفته: تیم‌ ملی والیبال

چهاردهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال با حضور دوازده تیم و به میزبانی ژاپن آغاز شده که تیم‌ ملی والیبال ایران تا به امروز در دو دیدار ابتدایی خود  مقابل تیم‌های روسیه و مصر متحمل دو شکست شده است. تیم‌ ملی ایران که به تازگی عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کرده بود با همان ترکیب اصلی راهی ژاپن شد موضوعی که با واکنش و نقد برخی رسانه‌ها و منتقدین والیبال روبرو شد چرا که پس از این مسابقات بلندقامتان کشورمان باید خود را هرچه سریع تر برای آخرین مرحله انتخابی المپیک آماده کنند.

مسابقه هفته: استقلال-گل ریحان

تیم‌های فوتبال گل ریحان و استقلال در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از ساعت 18:15 روز دوشنبه در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با برتری 3-1 به سود آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید تا اولین برد استقلال با استراماچونی  رقم بخورد. البته این بازی با حواشی زیادی همراه بود. وحید هاشمیان، مربی تیم ملی فوتبال کشورمان که برای تماشای این بازی در ورزشگاه حضور یافته بود، ظاهراً از رفتار مسئول ورزشگاه ناراحت شده بود. همچنین در جریان این دیدار در دقیقه 50 بازی به دلیل قطع برق ورزشگاه، بازی برای دقایقی طولانی متوقف شد.

پیشنهاد هفته: بازی‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال

هفته ششم لیگ برتر فوتبال روز جمعه برگزار خواهد شد. در حساس‌ترین بازی هفته دو تیم سپاهان و ذوب آهن در نصف جهان دربی اصفهان را برگزار خواهند کرد و پرسپولیس در مشهد به مصاف شهر خودروی این شهر می رود. آبی پوشان پایتخت نیز در هفته ششم رقابت‌های لیگ در ورزشگاه آزادی میزبان گل گهر سیرجان خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز