سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پیراهن استقلال و پرسپولیس به تن برخی بزرگ است/ کالدرون و استراماچونی هنوز شناخت لازم از بازیکنان ندارند/ تغییرات در تیم امید کار صعود را سخت می‌کند

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۵:۴۹:۵۴
کد خبر: ۹۱۰۲۵۸
پیراهن استقلال و پرسپولیس به تن برخی بزرگ است/ کالدرون و استراماچونی هنوز شناخت لازم از بازیکنان ندارند/ تغییرات در تیم امید کار صعود را سخت می‌کند
مهاجم سابق سرخابی‌ها گفت: درگذشته خیلی زمان می‌برد تا یک بازیکن بیاید و در پرسپولیس و استقلال جا پیدا کند ولی الان خیلی راحت افرادی را می‌بینم که پیراهن دو تیم استقلال و پرسپولیس به تنشان خیلی بزرگ است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی سیدصالحی که سال‌ها تجربه حضور در تیم‌های مطرح کشور و تیم ملی را دارد به جرگه مربیان پیوسته است. او پیرامون مدارک‌اش و پیشنهاداتی که داشته به خبرنگار برنا گفت: بنده دوره D و C را پشت‌سر گذاشته‌ام و به امید خدا از 28 مهر به دوره B خواهم رفت. درحال حاضر در جایی فعالیت ندارم و پیشنهادهایی از لیگ دو و سه داشتم ولی شرایط فوتبالی ما شرایط مریضی است. یعنی واقعا شرایط فوتبالی ما به سمت و سویی می‌رود که باشگاه‌ها نمی‌توانند هزینه کنند، جز اینکه سردرگم شوند چیز دیگری نیست ولی فعلا تمام فکرم این است که علم فوتبالی‌ام را بالا ببرم و هنوز اول راه هستم و دارم تجربه کسب می‌کنم و اطلاعاتم را با کلاس‌ها، اینترنت و کتاب‌هایی که می‌خوانم دارم به دست می‌آورم و به دنبال این هستم که معلوماتم را در مربیگری بالا ببرم و مانند فوتبال ادامه‌دار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد از لیگ برتر کارش را شروع کند یا خیر، بیان کرد: اول دنبال این هستم با کسانی که بیشتر تجربه دارند جلسه بگذارم و صحبت کنم. ببینم کدام راه‌حل برایم بهتر است و کنار مربیان بزرگ بایستم و از لیگ پایین‌تر شروع کنم که یک مقدار تجربه و دیدم بهتر شود و در هر تیمی که بخواهم حضور داشته باشم کارایی‌ام دیده شود.

مهاجم سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران درباره این سوال که چرا نسل جوان ما زیاد در مربیگری موفق نیستند، اظهار داشت: یک مقدار عدم اطمینان مدیران است و یک مقدار بد انتخاب کردن و بد مسیر رفتن است. یک بازیکن فوتبال اگر یک تصمیم در زمان نقل و انتقالاتش بگیرد و بد انتخاب کند از اوج به افول می‌رسد و فوتبالش تغییر می‌کند. همه این موضوعات را باید از قبل برنامه‌ریزی کنیم و همه جوانب را درنظر بگیریم و بدانیم که برای موفقیت چه ابزارهایی نیاز است. تیم گرفتن به هر قیمتی فایده ندارد. باید همانطور که برای فوتبال بازی کردن‌مان حساس و محتاط هستیم، برای انتخاب کردن آن در مربیگری نیز همین‌گونه رفتار کنیم.

سیدصالحی ادامه داد: باید تصمیمی بگیریم که درست باشد تا بتوانیم ماندگار باشیم و اگر قرار باشد یک یا دو سال در این فوتبال باشیم فایده ندارد. الان خیلی از دوستان دارند مدرسه فوتبال می‌زنند، تفکرشان روی این موضوع است و از طرف دیگر به فکر این هستند که در یک تیم نیز مربیگری کنند. آدم با یک دست یک هندوانه بلند می‌کند. اگر قرار است مدرسه فوتبال را اداره کنیم باید فکرمان را روی این موضوع بگذاریم و اگر قرار است روی مربگیری زوم شویم باید همه تمرکز خود را برای آن بگذاریم.

بازیکن سابق سپاهان درباره وضعیت لیگ امسال گفت: مدعی قهرمانی به نظرم از بین سپاهان، تراکتور، پرسپولیس و استقلال است ولی لیگ از نظر سطح کیفی روبه افول است. بازیکنان جوان ما خیلی راحت دارند به جایگاهی که می‌خواهند می‌رسند. در گذشته خیلی زمان می‌برد تا یک بازیکن بیاید و در پرسپولیس و استقلال جا پیدا کند ولی الان خیلی راحت افرادی را می‌بینم که پیراهن استقلال و پرسپولیس به تنشان خیلی بزرگ است.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره آخرین وضعیت این تیم عنوان کرد: پرسپولیس در زمان برانکو موفق بود چراکه اگر قبل از آن را نگاه کنید 8 سال در تیم ملی ایران بود و با فوتبال ایران آشنا بود و زمانی به پرسپولیس آمد و آن را تحویل گرفت که پرسپولیس بازیکنان جوان و باتجربه‌ای مثل محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و وحید امیری داشت که امیری و بیرانوند تجربه‌شان را در نفت تهران داشتند و زمانی پرسپولیس را گرفت که تیم آن تکمیل‌ترین تیم ایران بود و با تفکر و نظمی که داشت باعث شد پرسپولیس به بردهای متوالی دست پیدا کند ولی الان که کالدرون آمده تفکر دیگری دارد. هنوز بازیکنان ما را به آن صورت نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: یکی از ایراداتی که من در این سال‌ها دیدم و در تیم‌های بزرگ حضور داشتم این است که مربیان خارجی زمانی که وارد ایران می‌شوند هنوز نمی‌دانند ما دو نوع بازیکن داریم، بازیکن تمرینی و بازیکن مسابقه. این‌ها زمان‌بر است تا بفهمند که کدام بازیکن برای مسابقه است و کدام برای تمرین. کالدرون در این وضعیت است و دارد تیم را می‌شناسد و یک مقدار مصدومیت‌های بازیکنان در این اتفاق تاثیرگذار بوده و یک مقدار زمان‌بر است که کالدرون بیشتر تیم پرسپولیس را بشناسد و به جایگاه اصلی برگردد.

مهاجم اسبق استقلال درباره وضعیت این تیم نیز گفت: استقلال در نقل و انتقالات بیشترین بازیکن را از دست داد و این تاثیرگذار است. وقتی یک تیم شاکله خود را از دست می‌دهد تاثیرگذار است و استراماچونی از فوتبال اروپا آمده که همه چیزشان حرفه‌ای است. وقتی آمده اینجا ما آن حرفه‌ای‌گری فوتبال اروپا را نداریم و زمان‌بر است و بیشتر ناراحتی وی به خاطر این ناهماهنگی بین باشگاه و مربی و سرپرست است. این مشکلات به مربی اروپایی که آنجا همه چیز فراهم بوده و اینجا نیست فشار می‌آورد. استقلال الان دستش خالی است و بازیکنان بزرگ ندارد. بازیکن باتجربه در استقلال کم است.

بازیکن سابق فوتبال درباره وضعیت امیدها اظهار داشت: با این پروسه‌ای که درست کردند و دو مربی را تغییر دادند به نظرم کار خوبی نبود. تیم‌های دیگر وقتی می‌آیند مربی المپیک را انتخاب می‌کنند از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند، نه اینکه الان ما سه ماه مانده به شروع مسابقات سومین مربی را می‌آوریم. این ضرر می‌رساند و مطمئن باشید که بدین صورت تیم امید ما نمی‌تواند به المپیک برود چون بازیکنان خودشان گیج هستند. یک بار تفکر مجیدی بوده، یک بار تفکر کرانچار و الان هم تفکر استیلی باید در تیم پیاده شود. این‌ها همه بازیکن را سردرگم می‌کند و مطمئن باشید که این ضررش به تیم امید می‌رسد و ما باید از دو، سه سال پیش یک مربی می‌آوردیم که بتواند حضورش ادامه‌دار باشد.

 

گفتگو از علی شفیعی جم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز