گزارش ورزشی هفته؛

ووشو به رنگ طلا/ خط‌ونشان ایران در سرزمین اژدها/ زلزله‌ای هشت ریشتری چین را لرزاند

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۹:۳۳:۲۴
کد خبر: ۹۱۷۷۴۶
ووشو به رنگ طلا/ خط‌ونشان ایران در سرزمین اژدها/ زلزله‌ای هشت ریشتری چین را لرزاند
تیم ملی ووشو ایران در چین صاحب خوش‌رنگ ترین مدال‌ها شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی ووشو ایران طی مسابقات قهرمانی جهان 2019 چین در مجموع امتیازات دو بخش تالو و ساندا با 9 طلا، 2 نقره و 1 برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. سانداکاران ایران در این رقابت‌ها با کسب 8 مدال طلا با اقتدار قهرمان ساندا جهان شدند، این دومین باری بود که تیم ملی ساندا عنوان قهرمانی جهان را از آن خود می‌کند، سال 2018 با 7 مدال طلا و 1 مدال نقره برای اولین بار جایگاه نخست جهانی را به دست آورده بود.

مهد رشته ووشو چین است و سانداکاران موفق شدند در سرزمین اژدها دو حریف چینی را با قدرت شکست دهند و به سیطره آن‌ها در جهان پایان دهند. حسین اوجاقی و راضیه طهماسبی‌فر دو مربی تیم ملی ساندا ایران هستند که در این دوره از رقابت‌ها هدایت تیم ملی ساندا آقایان و بانوان را در دست داشتند.

در بخش ساندا آقایان عرفان آهنگریان، یوسف صبری، علی خورشیدی و میلاد عارفی مقام به مدال طلا رسیدند. محسن محمدسیفی نیز برای پنجمین سال متوالی توانست مدال طلا قهرمانی جهان را بر گردن خود بیاندازد، علی خورشیدی ورزشکار شایسته و جوان ایران اولین بار بود که در یک رویداد بین المللی حضور پیدا می‌کرد و در اولین حضور توانست حریف چینی خود را با قدرت مغلوب کند.

در بخش بانوان نیز شهربانو منصوریان و مریم هاشمی برای پنجمین بار مدال طلا قهرمانی جهان را کسب کردند و  الهه منصوریان هم موفق شد سومین طلای قهرمانی جهان خود را به دست بیاورد.

تیم ملی تالو ایران نیز توانست در این رقابت‌ها 1 مدال طلا در بخش آقایان و 2 مدال نقره و 1 مدال برنز در بخش بانوان کسب کنند. محمدعلی مجیری، تالوکار جوان تیم ملی ایران که برای اولین در رده سنی بزرگسالان به میدان می‌رفت توانست نخستین مدال طلا تالو ایران مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند. همچنین هانیه رجبی 2 مدال نقره و زهرا کیانی مدال برنز برای کاروان ایران کسب کردند.

فرشاد عربی و محبوبه کریمی دو مربی تیم ملی تالو آقایان و بانوان در این دوره از رقابت‌ها بودند، تیم ملی تالو ایران برای اولین بار با مربی‌های ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شد و توانست نتایجی بهتر نسبت به سال‌های قبل کسب کند اما با این وجود ایران تا به حال در بخش ساندا موفق‌تر عمل کرده است.

سانداکاران بازی‌های بسیار شجاعانه‌ای از خود نشان دادند

حسین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ساندا طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص درخشش تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان بیان کرد: ورزشکاران ما در این دوره از رقابت‌ها بسیار خوب عمل کردند، در بخش ساندا آقایان 5 ووشوکار به این رقابت‌ها اعزام کردیم. هر 5 ورزشکار توانستند با اقتدار بر سکوی قهرمانی بایستند و با 5 طلا به کشور بازگردیم.

وی افزود: 2 نفر از این ورزشکاران ما توانستند رقبای چینی خود را شکست دهند. مهد ووشو، چین است و این رقابت‌ها به میزبانی این کشور برگزار شد. قهرمانان بسیار بزرگی از چین در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند که ما موفق شدیم آن ها شکست دهیم.

اوجاقی اظهار داشت: در جمع امتیازات بخش ساندا با 8 مدال طلا قهرمان جهان شدیم و در مجموع تالو و ساندا، بانوان و آقایان عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کردیم. با وجود تمام قدرتی که تیم چین داشت توانستیم دوباره عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی ساندا در پایان گفت: امسال یک سری بچه‌های بسیار جوانی در تیم داشتیم، مانند علی خورشیدی که برای اولین بار بود که مسابقات بین المللی اعزام می‌شد اما توانست با شکست رقیب چینی خود در فینال به مدال طلا برسد. بچه‌ها واقعا بازی‌های بسیار شجاعانه‌ای از خود نشان دادند و جا دارد از تمام کسانی که کمک کردند تا تیم به قهرمانی برسد تشکر کنیم.

بار فنی کریمی بیشتر از مربیان چینی است

زهرا کیانی، تالوکار تیم ملی ایران که در این مسابقات موفق به کسب مدال برنز شد، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص این رقابت‌ها بیان کرد: امسال سطح مسابقات بسیار بالا بود، هم تعداد رقبای ما افزایش پیدا کرد و هم کشورهای خوب هر کدام دو ورزشکار داشتند.

وی افزود: شرایط مسابقات سال‌های پیش این‌گونه نبود، مثلا از کشور ویتنام ما یک رقیب داشتیم اما امسال از همین کشور دو بازیکن شرکت کرده بودند. این موضوع سطح رقابت‌ها را بالا برد و می‌توانم بگویم کمی شرایط را متفاوت و سخت کرد.

کیانی در پایان گفت: در این دوره از رقابت‌ها برای اولین بار مربی تیم ملی بانوان ایرانی بود. محبوبه کریمی، مربی ما، قبلا بازیکن بوده و با مربیان چینی زیادی کار کرده و در کنار آن‌ها هم به فعالیت مربیگری پرداخته است. به همین خاطر تجربه بسیار زیادی دارد و این موضوع به ما خیلی کمک کرد. می‌توانم بگویم بار فنی که کریمی دارد بیشتر از یک مربی چینی است و با دل و جان برای ما مایه گذاشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز