حسین شهریاری در نشست خبری روز پارالمپیک؛

شاهد مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در هفته پارالمپیک خواهیم بود

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۵:۲۲:۴۸
کد خبر: ۹۲۰۵۸۳
شاهد مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در هفته پارالمپیک خواهیم بود
دبیر ستاد روز پارالمپیک گفت: قطعا شاهد مشارکت بیش از 100 هزار نفر در هفته پارالمپیک خواهیم بود و جمعیت 60 هزار نفری در روز پارالمپیک گرد هم خواهند آمد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین شهریاری دبیر ستاد روز پارالمپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه‌های روز ملی و هفته‌ی پارالمپیک بیان کرد: از سال 82 بحث پارالمپیک به صورت جدی دنبال شد، بعد از مسابقات سیدنی بررسی فنی در بخش قهرمانی انجام شد که نشان داد سن ورزشکاران ما در حال افزایش است و نیازمند به توسعه ورزش همگانی و آموزش هستیم. این نیاز باعث شد در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدی انجام شود، البته آغاز کار از سال 79 با حدود 2500 نفر خورده شد به طوری که اکنون در 31 استان با همکاری تمام مجموعه‌ها و نهادهای همکار قرار است روز پارالمپیک با حدود 60 هزار نفر برگزار شود. آبان تا 22 آبان به عنوان هفته پارالمپیک در نظر گرفته شده که هر روز را مخصوص یک فعالیت و یک قشر نامگذاری شده است.

وی افزود: حدود 120 هزار دانش‌آموز معلول تحت پوشش مدارس استثنایی فعالیت دارند. مراسم تجلیل از قهرمانان را خواهیم داشت و با همکاری شهرداری‌ها در بوستان‌های کشور خانواده‌های معلولان در کنار هم جمع خواهند شد. از طرفی بخش زیادی از معلولین در آسایشگاه‌ها حضور دارند که قرار شد با همکاری سازمان بهزیستی از عزیزانی که از معلولان نگهداری می‌کنند، تقدیر شود.

شهریاری اظهار داشت: در تمام استان‌ها ستادی به ریاست مدیرکل ورزش هر استان تشکیل شده تا کلیه سازمان‌ها و ارگان‌ها در این ستادها امور هماهنگی را انجام دهند. روز پارالمپیک در سراسر کشور با دو محور انجام می‌شود، ورزش عمومی، آموزش و توسعه ورزش همگانی و همچینن رشته‌های ورزشی پارالمپیکی را در سالن‌های ورزشی به نمایش و آموزش خواهیم گذاشت.

دبیر ستاد روز پارالمپیک در پایان گفت: قطعا شاهد مشارکت بیش از 100 هزار نفر در هفته پارالمپیک خواهیم بود و جمعیت 60 هزار نفری در روز پارالمپیک گرد هم خواهند آمد. باتوجه به تصویب 24 مهر به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی کشور، امسال و سال گذشته به دلیل مصادف شدن با ایام عزاداری محرم و صفر با تاخیری حدودا یک ماهه برگزار می‌شود. امسال مراسم روز پارالمپیک در مجموعه ورزشی امام علی علیه السلام برگزار خواهد شد.

نظر شما