برترین‌های هفته؛

شلیک بانوی ایرانی به قلب المپیک/ تغییر رنگ ملایی/ استرا به استقلالی‌ها شوک داد!

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۵:۲۸:۲۴
کد خبر: ۹۲۰۸۱۸
شلیک بانوی ایرانی به قلب المپیک/ تغییر رنگ ملایی/ استرا به استقلالی‌ها شوک داد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر است:

برنده هفته: هانیه رستمیان

مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در کشور قطر درحال برگزاری است و روز گذشته در جریان این بازی‌ها هانیه رستمیان در بخش تپانچه 10 متر با قرار گرفتن در جایگاه هفتم توانست سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند. رستمیان بعد از نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان سومین بانوی تیرانداز کشور است که توانست جواز حضور در المپیک 2020 را به دست آورد. لازم به ذکر است در بخش آقایان تیم تیراندازی هنوز نتوانسته سهمیه‌ای را به دست آورد.

شخصیت هفته: سون هیونگ

در هفته‌ای که گذشت بدون شک یکی از بازی‌های جذاب لیگ برتر انگلیس دیدار اورتون و تاتنهام بود که درحالی تاتنهام یک بر صفر از حریفش پیش بود در لحظات پایانی بازی گل تساوی را اورتون به ثمر رساند تا این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. نکته جالب توجه و دردناک بازی لحظه مصدومیت گومز بود که به شکل خیلی بدی اتفاق افتاد. گومز در لحظه‌ای که حرکت می‌کرد با تکل سون هیونگ متوقف شد و همین تکل باعث شد پای گومز از حالت طبیعی خارج شود و از ناحیه ساق با شکستگی مواجه شد. هیونگ، بازیکن کره‌ای تاتنهام بعد از این اتفاق از شدت ناراحتی گریه کرد که بازیکنان دو تیم او را دعوت به آرامش کردند. بعد از این اتفاق داور کارت قرمز به هیونگ نشان داد و از زمان اخراج شد. روز گذشته اعلام شد اتحادیه فوتبال انگلیس کارت قرمز هیونگ را بخشیده است.

بازنده: سعید ملایی

چند وقت پیش بود که سعید ملایی در مسابقات جهانی شرکت کرد و بعد از باخت مقابل حریف بلژیکی از رسیدن به مدال بازماند. بعد از این مسابقات ملایی به کشور بازنگشت و راهی آلمان شد. ملی‌پوش سابق کشورمان ابتدا اعلام کرد قصدش از حضور در آلمان پناهنده شدن نیست ولی در هفته‌ای که گذشت خبری منتشر شد مبنی براینکه کشور آلمان با درخواست پناهندگی ملایی موافقت کرده است.

مسابقه هفته: استقلال و صنعت نفت

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته دهم لیگ برتر روز سه‌شنبه تیم استقلال در خانه به مصاف صنعت نفت آبادان رفت که این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود شاگردان استراماچونی به پایان رسید. آبی‌پوشان که در چند هفته گذشته روی ریل پیروزی قرار گرفته‌اند در این دیدار نیز با انجام یک بازی منسجم و هجومی از همان دقایق ابتدایی بازی توانستند نبض کار را در اختیار بگیرند و شکست سنگینی را به حریف آبادانی تحمیل کنند. بعد از هفته‌های ابتدایی لیگ که با ناکامی آبی‌ها همراه بود حالا با درایت کادر فنی و بازی اصولی که انجام می‌دهند استقلال از انتهای جدول کنده شد و هم اکنون در رده سوم قرار دارد.

نقد هفته: آندره‌آ استراماچونی

بازی هفته دهم استقلالی‌ها با یک برد پرگل به سود این تیم به پایان رسید ولی نکته جالب توجه در انتهای بازی اظهارات استراماچونی در کنفرانس خبری بود که لب به گلایه گشود و تهدید کرد که این تیم را ترک خواهد کرد. مربی ایتالیایی به مشکلات مالی استقلال اشاره کرد و گفت اگر این مشکلات حل نشود چاره‌ای جز رفتن از استقلال ندارد. قطعا وجود این مشکلات باعث می‌شود تیم نتواند در آرامش کامل به کار خود ادامه دهد ولی بهتر این بود که این مربی کام هواداران را بعد از این برد پرگل تلخ نکند و در جلسه دیگر این اظهارات را بیان می‌کرد. با توجه به روند صعودی که آبی‌ها در پیش گرفتند ممکن است که اظهارات استرا باعث شود تیم به حاشیه برود و بازیکنان انگیزه خود را از دست دهند.

پیشنهاد هفته: بازی لیورپول و منچسترسیتی

هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس از روز جمعه آغاز می‌شود و در حساس ترین دیدار این هفته روز یکشنبه از ساعت 20 دو تیم لیورپول و منچسترسیتی به مصاف هم می‌روند. این دیدار از خیلی جهات برای دو تیم مهم است. در چند فصل اخیر که منچستریونایتد افت محسوسی داشته رقابت اصلی در لیگ جزیره بین این دو تیم بوده است. لیورپول در حال حاضر با 31 امتیاز مقتدرانه در صدر جدول است و منچسترسیتی با 25 امتیاز در رده دوم قرار دارد. این بازی به نوعی جدال صدرنشینان لیگ جزیره نیز خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز