رضا زارعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رکابی اگر می‌خواهد به المپیک برود باید در رشته سرعت قوی‌تر شود/ علیپور در فضای باز تمرین می‌کند و زمستان‌ها شرایط سختی دارد

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۰:۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۲۱۵۳۱
رکابی اگر می‌خواهد به المپیک برود باید در رشته سرعت قوی‌تر شود/ علیپور در فضای باز تمرین می‌کند و زمستان‌ها شرایط سختی دارد
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: شانس رکابی برای کسب سهمیه المپیک بسیار محدود است اما ناامید نیستیم چون شرایط بسیار خوبی دارد. اگر واقعا می‌خواهد که به المپیک برود باید روی ماده سرعت بیشتر کار کند تا در این رشته قوی‌تر شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص انصراف الناز رکابی از حضور در مسابقات سنگنوردی قهرمانی آسیا بیان کرد: رکابی باید به مسابقات انتخابی المپیک توکیو اعزام شود و کسب سهمیه حضور در رقابت‌های انتخابی او تازه مشخص شده است. از آن‌جایی جام‌های جهانی، مقدماتی این تورنمنت بود، تا پایان جام جهانی سهمیه رکابی مشخص نبود و بلافاصله پس آن که سهمیه را کسب کرد باید به ایران می‌آمد تا ویزای کشور فرانسه را بگیرد و پاسپورت خود را عوض کند. به همین دلیل بلیت خود را باطل کرد و به ایران برگشت‌.

وی افزود: مسابقات انتخابی المپیک بسیار سخت است، رکابی در دو مرحله شانس صعود و کسب سهمیه دارد. در حال حاضر الناز رکابی جزو 20 نفر برتر است که از این 20 نفر، 7 نفر به مرحله بعدی صعود می‌کنند که در آوریل برگزار می‌شود.

زارعی اظهار داشت: رکابی 28 آوریل به مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن اعزام می‌شود که در آن‌جا هم یک نفر انتخاب می‌شود. شانس بسیار محدود است اما ناامید نیستیم چون رکابی شرایط بسیار خوبی دارد. اگر واقعا می‌خواهد که به المپیک برود باید روی ماده سرعت بیشتر کار کند تا در این رشته قوی‌تر شود. در بازی‌های ساحلی هم کمی بدشانسی آورد، می‌توانست به فینال صعود کند و موقعیت بسیار خوبی بود. اما گرفتن امتیاز المپیک هم چیزی بود که کم‌تر پیش‌بینی می‌شد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران در پایان بااشاره به وضعیت رضا علیپور گفت: طبق صحبت‌هایی که من با رضا داشتم، به مسابقات قهرمانی آسیا خیلی امیدوار است و شرایط بسیار خوبی دارد، به هر حال این نوسانات برای قهرمانان طبیعی است. ورزشکاران دیگر هم بیکار ننشستند، سبک تمرینات متفاوت است و رسیدن به این تغییرات کمی او را اذیت کرده. با این حال امیدواریم دست پر از مسابقات برگردد. از 6 سال قبل شرایط ساخت یک سالن اختصاصی فراهم شد که بودجه آن ریاست جمهوری بود. بخشی از آن تزریق شد و سازه‌ و فنداسیون سالن ریخته شد. از آن جایی که علیپور در سالن سرباز تمرین می‌کند، به همین دلیل در زمستان شرایط سختی دارد. اداره ورزش در تلاش است تا این موضوع را حل کند اما چون هزینه‌ها بسیار بالا است این اتفاق نیفتاده. کلا در سطح کشور ما نسبت به رشته سنگنوردی کم لطف هستند حتی اگر ورزشکاران ما بهترین سهمیه‌ها را بگیرند کم‌تر از رشته‌های دیگر دیده می‌شوند. امیدوارم رفتن سنگنوردی به المپیک همه را نسبت به این رشته مهربان‌تر کند.

نظر شما