سعید راد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نباید به افتخارات پیشکسوتان سرسری نگاه کنیم/ اسطوره‌های ورزشی عرق ملی ما را به شکوه رساندند

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۷:۳۱:۲۹
کد خبر: ۹۲۳۶۴۲
نباید به افتخارات پیشکسوتان سرسری نگاه کنیم/ اسطوره‌های ورزشی عرق ملی ما را به شکوه رساندند
بازیگر سینما گفت: بیژن ذوالفقارنسب، حسین کلانی و مابقی پیشکسوتان سال‌های متمادی را برای فوتبال ایران زحمت کشیدند و اصلا نمی‌شود به اینها سرسری نگاه کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مراسم تجلیل از سه اسطوره ورزش ایران، تقی عسگری، عبدالله موحد و حسن حبیبی به همت صندوق حمایت از قهرمانان و ورزشکاران برگزار شد.

سعید راد، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که یکی از میهمانان ویژه این برنامه بود در گفتگو با خبرنگار برنا درباره برگزاری این نوع نشست‌ها اظهار داشت: این‌ها اسطوره‌های ما بودند و در سالیان گذشته دست زدیم و شادی کردیم. اسطوره‌ها عرق ملی ما را به شکوه رساندند و با شکست‌شان غمگین می‌شدیم و با پیروزی‌شان غرور ملی‌مان بالا می‌رفت. وقتی حبیبی را نگاه می‌کنم می‌خواهم بروم شانه‌اش را ببوسم برای اینکه کسانی هستند که زحمت‌های بیشماری برای ورزش کشور کشیدند تا به این لیاقت‌ها رسیدند. در این مراسم وقتی تیمور غیاثی را که دیدم اشک به چشمانم آمد. برای او وقتی قهرمان آسیا شد دست زدم و فریاد کشیدم. چرا جوانان ما نباید بدانند اینها چه کسانی بودند و چقدر زحمت کشیدند?

وی در ادامه افزود: بیژن ذوالفقارنسب، حسین کلانی و مابقی پیشکسوتان سال‌های متمادی را برای فوتبال ایران زحمت کشیدند و اصلا نمی‌شود به اینها سرسری نگاه کرد. من فکر می‌کنم رسانه‌های ورزشی درخصوص شناساندن این افراد خیلی کم اقدام می‌شود. به طور مثال وقتی خود ما فیلم‌مان اکران می‌شود یا سریال‌مان در تلویزیون می‌رود بالاخره دیده می‌شویم و مردم با ما ارتباط می‌گیرند ولی به خاطر سن‌شان دیگر در میادین نیستند دیگر دیده نمی‌شوند و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

راد با اشاره به اینکه وضعیت جامعه تغییر کرده، خاطرنشان کرد: جوانان ما باید بدانند اسطوره‌ها چه کسانی بودند و در گذشته چه افتخارات بزرگی به دست آوردند. باید قبول کنیم که نسل عوض شده و هر 13 یا 14 سال یک تفکر می‌آید و این موضوع علمی هست. دنیا فرق کرده و نمی‌شود مقایسه کرد چون تکنولوژی انقدر سریع پیشرفت کرده که همه اتفاقات را می‌توان نمایان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز