رضا حجتی؛

ایده برگزاری جام خوشه چین توسط وزیر ورزش و جوانان ارائه شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۹:۲۴:۳۱
کد خبر: ۹۳۰۲۸۲
ایده برگزاری جام خوشه چین توسط وزیر ورزش و جوانان ارائه شد
مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی گفت: ایده برگزاری جام خوشه چین توسط وزیر ورزش و جوانان ارائه شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا حجتی، مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی گفت: وزیر ورزش و جوانان به منظور افزایش نشاط در میان روستائیان و عشایر که بازوان توانمند کشور  محسوب می شوند، ایده  برگزاری بزرگترین جشنواره ورزشی خوشه چین را از سال گذشته، ارائه کرده است و تا کنون پیگیری می کند.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی با تاکید بر اینکه جام خوشه چین فرصت مناسبی برای کشف استعداد های ورزشی روستائیان است تصریح کرد: برای نخستین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با برگزاری جشنواره ای به وسعت ایران زمین ، به طور کاملا ویژه به ورزش روستائیان و عشایر پرداخته شده است.

حجتی گفت: جام خوشه چین که با استقبال بیش از یک و نیم میلیون جوان رو به رو شده است، می تواند زمینه ساز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای باشد و امیدواریم با ورزش مستمر و منظم در  همه سطوح جامعه با کاهش بیماری های ناشی از عدم تحرک روبه رو شویم.

او سرزمین باستانی ایران را  مهد فرهنگ و هنر دانست و با تاکید بر اینکه تاریخ تمدن چندین هزار ساله ایران به همت و تلاش روستائیان و عشایر غیورش با صلابت و استوار ایستاده است گفت: حفظ سلامتی و افزایش شور و نشاط روستائیان همواره جزء سیاست های اصلی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان است.

وی تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان به منظور افزایش نشاط در میان روستائیان و عشایر که بازوان توانمند کشور  محسوب می شوند، ایده  برگزاری بزرگترین جشنواره ورزشی خوشه چین را از سال گذشته، ارائه کرده است و تا کنون پیگیری می کند.

او با اعلام اینکه  این جشنواره که با 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تا کنون در چهارسطح: بخش، شهرستان، استان و منطقه برگزار شده است و با استقبال چشمگیر جوانان روستایی و عشایر مواجه شده است خاطر نشان ساخت:مسابقات در 3 رشته تیمی و 3 رشته انفرادی در رده سنی 15 تا 18 سال، برای بانوان و آقایان در حال برگزاری است. 

حجتی توجه به برابری شرایط را از ارکان اولیه برنامه ریزی های جشنواره ی جام خوشه چین دانست و تاکید کرد: به منظور ایجاد بستری مناسب برای حضور همه افراد، این دوره با 3رشته پایه و 3 رشته بومی برگزار شد که انشاالله با همکاری دفتر استعداد یابی در ادوار آتی رشته های دیگری نیز به این جشنواره افزوده خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز