بهره گیری از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی برای آموزش؛

خلیلیان از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بازدید کرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۸:۴۹:۲۶
کد خبر: ۹۳۱۸۳۷
خلیلیان از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بازدید کرد
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در جریان بازدید از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ طی یک نشست کارشناسی به بررسی آخرین وضعیت این ستاد و برنامه های راهبردی آن پرداخت و بر ضرورت حرکت برنامه محور به منظور کاهش هرچه بیشتر آمار ورزشکاران دوپینگی تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در این نشست کارشناسی که رامین طباطبایی، قائم مقام سابق دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و رئیس کنونی فدراسیون بسکتبال و دیگر متخصصان این ستاد نیز حضور داشتند، پس از بررسی گزارش فعالیت های آموزشی و همچنین اقدامات انجام شده در ستاد به منظور نهادینه سازی و قانونمند شدن پروسه مبارزه با دوپینگ در کشورمان، دکتر خلیلیان اظهار داشت: بدیهی است که تمام اقدامات باید در چارچوب برنامه و منطبق بر اهداف عالیه و تقویم عملیاتی انجام شود که خوشبختانه در بخش قانونمند سازی ساختار ستاد و تهیه و تدوین آیین نامه،   فعالیت های آموزشی و همچنین پروسه نمونه گیری اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است با این حال ضروری است که از همه ظرفیت های اطلاع رسانی جهت آموزش بیش از پیش ورزشکاران و مربیان به منظور آگاه سازی آنان از مبارزه با دوپینگ و پروسه آن نهایت استفاده را برد.

وی برنامه ریزی و هدفگذاری دقیق در فعالیت های  آموزشی برای مبارزه با دوپینگ را ضروری دانست و گفت: به دنبال برنامه ریزی و دریافت بازخوردهای این فعالیت ها، می توان تجزیه و تحلیل دقیقی از فعالیت ها داشت و در جهت اقدامات هرچه بهتر اقدام کرد چرا که ظرافت های آموزشی بسیار مهم است.

وی تحقق ۹۰ درصدی اهداف فعالیت های آموزشی در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ را بسیار خوب دانست و افزود: برای کاهش تعداد نمونه های مثبت که در حال حاضر حدود ۳ و نیم درصد است باید استراتژی داشته باشیم. اول اینکه اعلام نتایج نمونه گیری هاست که این اعلام به لحاظ فرهنگی بسیار مهم است البته روش این اعلام باید با ظرافت باشد.   سیاست های بازدارندگی و تشویقی را باید به صورت همزمان پیگیری کرد. اجرای تک بعدی این سیاست ها نتیجه لازم را نخواهد داشت و بازدارنگی و تشویق باید همزمان اجرا شود. به طور کلی باید نتیجه فعالیت های آموزشی در سیاست های بازدارندگی مشخص باشد.

 وی شناسایی مسابقاتی را که درصد بالای استفاده از مواد نیروزا را دارند برای این مهم ضروری است.

 دکتر خلیلیان تعمیق تعامل فدراسیون پزشکی وررشی با کمیته های پزشکی فدراسیون های ورزشی را برای تاثیر هر چه بیشتر فعالیت ها ضروری دانست.

 وی راه اندازی مشاوره آنلاین به ورزشکاران در سایت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ را اقدامی ارزشمند دانست و توسعه این بخش را خواستار شد.

دکتر خلیلیان همچنین از برنامه ریزی برای توسعه تعاملات بین المللی در زمینه مبارزه با دوپینگ خبرداد و این مهم را بسیار ضروری توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به اقداماتی نظیر تصویب قوانین مبارزه با دوپینگ در مجلس و قوه قضائیه که در سال های گذشته صورت گرفته است اقدامی ماندگار دانست و از تمام کسانی که در این اقدام نقش داشته اند قدردانی کرد چرا که این پروسه سبب ضمانت اجرایی احکام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ شده است.

نظر شما