زهرا نعمتی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نمی‌توان در تیروکمان نتیجه را پیش‌بینی کرد/ کسب سهمیه تیمی از انفرادی سخت‌تر است/ با بدشانسی در قهرمانی آسیا فرصت را از دست دادم

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۶:۲۶:۲۷
کد خبر: ۹۳۲۷۶۱
نمی‌توان در تیروکمان نتیجه را پیش‌بینی کرد/ کسب سهمیه تیمی از انفرادی سخت‌تر است/ با بدشانسی در قهرمانی آسیا فرصت را از دست دادم
کمانداری طلایی تیم ملی ایران گفت: ما در بخش تیمی تجربه کمی داریم اما این توانایی در کمانداران وجود دارد. چون رکوردهای بانوان الان نسبت به ادوار قبلی خیلی بهتر شده و ما خیلی امیدوارم به کسب سهمیه در این بخش هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ زهرا نعمتی، کماندار طلایی تیم ملی ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیان کرد: قهرمانی آسیا جزو مسابقات سخت تیر‌وکمان است، چرا که قهرمانان دنیا، رکوردداران جهان و مدال‌آوران المپیک در آسیا هستند، پس کار در این رقابت‌ها بسیار سخت است. من در دور مقدماتی به دلیل یک‌سری مشکلات فنی که پیش‌آمده بود، نتوانستم به‌راحتی تیر بزنم اما به‌هر حال رقابت نزدیک و خوبی داشتیم. در مسابقات حذفی اول هم یک‌مقدار بدشانسی آوردم و در قرعه‌کشی به رنکینگ یک جدول خوردم، متاسفانه در مرحله حذفی دوم یعنی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک هم شرایط همینطور بود. اما در این دوره با بدشانسی و فقط با اختلاف یک امتیاز بازی را واگذار کردم. حریف هندی من در این مرحله از مدال‌آوران المپیک و رنکینگ یک مسابقات بود، اما من خیلی خوب با او کار کردم‌. احتمال پیروزی برای ما زیاد بود و تا حدودی مطمئن بودیم که برد با ما است.

وی افزود: در رشته تیراندازی با کمان هیچ‌وقت نمی‌توان چیزی را پیش بینی کرد، امیدوارم هستیم برای رقابت‌های بعدی هم من و هم کمانداران دیگر تیم ملی بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. این مسابقات هم خیلی خوب بود و به هر حال ما همه‌ سعی خود را کردیم و تمام توان‌مان را گذاشتیم. بماند که در بخش ریکرو بانوان کسب سهمیه بسیار سخت بود، چون کشورهای زیادی از آسیا سهمیه کسب نکرده بودند. فقط سه کشور سهمیه داشتند، به همین دلیل هم در بخش بانوان کار به مراتب سخت بود اما بازهم دور از دسترس نبود، یعنی اگر اختلاف یک امتیاز نبود، قطعا سهمیه به دست می‌آمد‌.

نعمتی اظهار داشت: خیلی امیدواریم بتوانیم در مسابقات کسب سهمیه تیمی آلمان شرکت کنیم و آن‌جا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست بیاوریم، این رقابت‌ها آخرین شانس ما خواهد بود‌. در رشته تیروکمان فقط سه مسابقه برای کسب سهمیه داریم که تعداد توزیع سهمیه‌های انفرادی بسیار کم است و به همین دلیل یک مقدار کار در این بخش سخت خواهد بود، یعنی بیشتر سهمیه‌ها در بخش تیمی تقسیم می‌شود. اما مطمئن هستیم ان‌شاءالله در بخش تیمی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

بانوی کماندار تیم ملی ایران عنوان کرد: کسب سهمیه تیمی از انفرادی سخت‌تر است اما تعداد تیم‌هایی که به آن‌ها سهمیه تعلق می‌گیرد، بیشتر است. به همین دلیل از طرفی تعداد سهمیه‌های بخش انفرادی پایین می‌آید‌. مثلا در مسابقات قهرمانی جهان هلند، ۸ تیم برتر دنیا و ۴ نفر اول سهمیه کسب می‌کردند، به همین خاطر چون آمار و تعداد سهمیه‌ها در این بخش بالا می‌رود، از آن طرف از سهمیه‌های انفرادی کم می‌شود. در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم به همین شکل، فقط به سه نفر برتر سهمیه می‌دادند به همین دلیل کسب سهمیه انفرادی سخت‌تر است.

وی ادامه داد: در بخش تیمی هم کسب سهمیه کار آسانی نیست اما اگر این اتفاق بیفتد ما می‌توانیم سه سهمیه آزاد در بخش انفرادی هم به دست بیاوریم و در رقابت‌های انفرادی شرکت کنیم. تمام بانوان کماندار ما وضعیت خیلی خوبی دارند و شرایط امیدوار کننده است. تیمی که الان داریم در رقابت‌های جهانی چین عنوان چهارم را به دست آورد و برای اولین بار جزو ۸ تیم برتر جهان قرار گرفتیم. پس از آن هم در مسابقات رده بندی با تیم چین تایپه که از قهرمانان دنیا است، دست‌وپنجه نرم کردیم.

نعمتی در پایان گفت: ما در بخش تیمی تجربه کمی داریم اما این توانایی در کمانداران وجود دارد. چون رکوردهای بانوان الان نسبت به ادوار قبلی خیلی بهتر شده و ما خیلی امیدوارم با تجربه‌ای که قرار است در رقابت‌های پیش‌رو کسب کنیم، مسابقات خوبی را در آلمان پشت سر بگذاریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون واقعا ورزشکاران رشته تیروکمان خیلی تلاش می‌کنند و حتی فدراسیون هم زحمات زیادی می‌کشد و چیزی برای ما کم نمی‌گذارد. همینطور وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همه از ما حمایت می‌کنند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. خود ورزشکاران هم نهایت تلاش خود را می‌کنند که ان‌شاءالله بتوانیم نتایج بهتری به دست بیاوریم.

نظر شما