نصیبه دلیرهروی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

داورها نسبت به بازیکنان در درجه سوم اهمیت قرار دارند/ باید در مسابقات بین المللی تسلط کامل به قوانین داشته باشیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۹:۲۲:۴۷
کد خبر: ۹۳۳۸۲۷
داورها نسبت به بازیکنان در درجه سوم اهمیت قرار دارند/ باید در مسابقات بین المللی تسلط کامل به قوانین داشته باشیم
داور بین المللی تنیس روی میز ایران گفت: قضاوت در تمام تورنمنت‌های بین المللی حساسیت‌ خاص خود را دارد و باید تسلط کامل به قوانین و مواردی که قابل پیش‌بینی نیست، داشته باشیم. این مهارتی است که داور به مرور زمان آن را به دست می‌آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نصیبه دلیرهروی داور بین المللی تنیس روی میز ایران که از طرف فدراسیون جهانی برای قضاوت در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو انتخاب شده است، طی گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: بانوان فعالیت‌های مورد نیاز داوری را بیشتر انجام می‌دهند و استانداردهای جهانی را نیز در مسابقات داخلی رعایت می‌کنند، این موضوع به پیشرفت بانوان در داوری کمک زیادی کرده است. مسابقات داخلی بانوان معمولا مطابق با استاندرهای جهانی برگزار می‌شود، رقابت‌های آقایان هم همین شکل است. اما به نظر من ارتباطاتی که در این سال‌ها اخیر وجود داشته و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی باعث شده ما قوانین را بیشتر در مسابقات اعمال کنیم. این موضوع باعث موفقیت بیشتر بانوان در حرفه داوری است، شاید عوامل دیگری هم وجود داشته باشد که من در جریان آن‌ها نیستم.

وی افزود: قطعا قضاوت در تمام این تورنمنت‌ها حساسیت‌ها خاص خود را دارد و باید تسلط کامل به قوانین و مواردی که قابل پیش‌بینی نیست، داشته باشیم. این مهارتی است که داور به مرور زمان آن را به دست می‌آورد. هر اشتباهی در این زیمنه می‌تواند جبران ناپذیر باشد چون مسابقات بین المللی حساسیت بالایی دارد و این مسئله کار را سخت می‌کند.

دلیرهروی اظهار داشت: بازیکنان ایرانی در سطح بین المللی به صورت مرتب بازی می‌کنند و رنکینگ جهانی بالایی دارند، باید استاندارهای مسابقات در داخل کشور هم پیاده شود که یک هماهنگی در داخل و خارج کشور به وجود بیاید. وقتی ما در رقابت‌ها بین المللی قضاوت می‌کنیم، همان قوانین و چهارچوب را در تورنمنت‌های داخلی هم انجام می‌دهیم. این موضوع هم باعث موفقیت بازیکنان می‌شود و هم کیفیت رقابت‌ها را بالا می‌برد.

داور بین‌المللی ایران عنوان کرد: داورها نسبت به بازیکنان در درجه دوم یا سوم اهمیت قرار دارند اما داروها هم بخشی از مجموعه مسابقات هستند که نقش بزرگی را در این راستا دارند. همه تلاش یک دارو هم باید این باشد که مسابقات به نحو احسنت و براساس قوانین برگزار شود. امیدوارم باتوجه به این اتفاقات در آینده توجه وزارت ورزش و جوانان به بخش داوری و مخصوصا بانوان که در تمام دنیا توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود و از امتیازات خاصی برخوردار هستند، بیشتر شود. امیدوارم در داخل کشور هم شاهد این موضوع باشیم که وزارت ورزش و جوانان کشور به این بخش نگاه جدی‌تری داشته باشند و ما را بیشتر حمایت کنند.

وی در پایان گفت: من در تمام مسابقات داخلی حضور ندارم اما اکثر رقابت‌ها ملی ما در سال‌های اخیر باتوجه به اتفاقات رخ داده در دوران ریاست علیقارداشی، تمام تلاش ما بر این بوده است که سطح کمی و کیفی مسابقات ما براساس استانداردهای بین المللی باشد. در این زمینه واقعا موفق بودیم، نمی‌گویم به حد صددرصد رسیدیم اما تغییرات بسیار بزرگی انجام شده که این موضوع عامل پیشرفت کادر داوری و قضاوت‌ها محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز